Πώς τα πάει το βελτιωμένο μικρομεσαίο σπορ μοντέλο με τα 320 PS;


Η εταιρεία βελτιώσεων Racechip έκανε τις επεμβάσεις της στο Hyundai i30 N, μετατρέποντας το μικρομεσαίο σπορ αυτοκίνητο σε... πύραυλο. Ποια είναι η οδική συμπεριφορά του βελτιωμένου μικρομεσαίου με τα 320 PS και τα 524 Nm ροπής;

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/11/2018

Στην πραγματικότητα, οι αντίπαλοι του νοτιοκορεατικού μικρομεσαίου σπορ αυτοκινήτου είναι τα VW Golf GTI, Renault Megane R.S. και Seat Leon Cupra.

0-100 km/h: Το βελτιωμένο τόσο γρήγορο όσο το μοντέλο παραγωγής

Με το πακέτο αναβάθμισης από το βελτιωτή Racechip αντισταθμίζεται η ισχύς: 320 PS αποδίδονται στο Civic από τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα του, όπως και από το i30 N της Racechip με το σωλήνα της HJS που ενώνεται πάνω στο turbo (downpipe). Σε σύγκριση με την έκδοση παραγωγής, η ισχύς είναι περισσότερη κατά 45 PS. Έπειτα από το 0-100 km/h, όμως υπάρχει μια μικρή απογοήτευση. Τα όργανα μέτρησης έδειξαν 6,4 sec, δηλαδή όσα υποστηρίζει η Hyundai ότι χρειάζεται η έκδοση παραγωγής.

Όταν ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, ο τετρακύλινδρος κινητήρας στέλνει ως συνήθως 275 PS και 378 Nm ροπής με overboost στον μπροστινό άξονα. Τα υπόλοιπα είναι υπόθεση μιας εφαρμογής. Κάνετε λήψη, συνδέετε το κινητό τηλέφωνο με το αυτοκίνητο μέσω Bluetooth, εισάγετε το σειριακό αριθμό και το pin. Στη συνέχεια, μπορείτε να επιλέξετε: είτε άμεσα πιέζοντας ένα κουμπί περισσότερη ισχύ από το turbo είτε ρυθμίζοντας ένα χρονοδιακόπτη αντίστροφης μέτρησης για να οδηγήσετε γρήγορα το δίλιτρα μοντέλο μία φορά - πόσα λεπτά το καθορίζετε εσείς. Η βελτίωση μέσω chip κοστίζει 749 ευρώ, ενώ το downpipe 1.654 ευρώ.

Περισσότερη ορμή, χάρη στα 524 Nm ροπής

Το πρόβλημα με την επιτάχυνση είναι τα ηλεκτρονικά. Μειώνουν την ισχύ με την πρώτη και δεύτερη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι παρεμβάσεις ελέγχου γίνονται τόσο στην εργοστασιακή όσο και στη ρύθμιση έπειτα από τη βελτίωση. Στην τελευταία περίπτωση, όμως, είναι πιο... σκληρή, η αυξημένη ισχύς είναι υπεύθυνη γι’ αυτό. Μέχρι τα 200 km/h, ωστόσο, η αύξησή της έχει αποτέλεσμα. Το βελτιωμένο Hyundai i30 N τα φτάνει μετά από 23,5 sec, δηλαδή 1,7 sec ταχύτερα σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής.

Το Hyundai της Racechip έτρεξε με θερμοκρασία αέρα 28 βαθμών. Αν η θερμοκρασία ήταν χαμηλότερη, τα μοντέλα της Racechip κάνουν καλύτερο χρόνο κατά σχεδόν 3 sec. Το i30 της Racechip ζυγίζει αρκετά (1.441 kg), αλλά έχει άφθονη ροπή: 524 Nm έναντι 400 της εργοστασιακής έκδοσης. Και, βέβαια, κρίμα, που τα ηλεκτρονικά συστήματα κατά την εκκίνηση είναι ρυθμισμένα σε χαμηλότερες κλίμακες ταχύτητας. Προφανώς, για την προστασία των διάφορων εξαρτημάτων.

Η πλούσια ροπή, που εμφανίζεται πλήρως στις 2.425 rpm, μπορεί να παρατηρηθεί καλύτερα στη μέτρηση της ελαστικότητας. Από τις περιοχές χαμηλής ταχύτητας, το βελτιωμένο προσθιοκίνητο επιταχύνει πιο δυνατά με την ίδια ταχύτητα και δημιουργεί ταχύτερο ρυθμό.

Με την τέταρτη -από τις έξι- σχέση, το βελτιωμένο i30 επικρατεί της εργοστασιακής έκδοσης κατά 1,5 sec για την επιτάχυνση από τα 80 έως τα 160 km/h. Με πέμπτη ταχύτητα η διαφορά είναι 2,2 sec και με έκτη 3,3 sec. Το ότι το i30 της Racechip στην περιοχή των κατώτερων και μεσαίων rpm επιταχύνει επίσης άμεσα, μπορεί να το δει κανείς σε σύγκριση με το Honda Civic Type-R. Με 6η σχέση: 13,2 sec για το Honda και 14,8 sec για το Hyundai. Η ανώτερη ταχύτητα παραμένει στα 250 km / h.

Αν και τετρακύλινδρος ο κινητήρας, ο ήχος του είναι πολύ δυναμικός

Η απόκριση του pedal του γκαζιού μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά στάδια. Καλύτερα σε ανωφέρεια και τότε να γυρίσει ο χρήστης το μικρό τροχό. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τη χαρτογράφηση του δεξιού pedal (ρύθμιση pedal γκαζιού από την XLR με 229 ευρώ), τόσο μέσω μιας εφαρμογής όσο και ενός μικρού περιστροφικού χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα. Μπορεί να αισθανθεί πώς το pedal του γκαζιού από το ελαφρώς «εργαστηριακό» πρόγραμμα Eco+ έως το «κομψό» Race+ ταιριάζει όλο και περισσότερο με το βενζινοκινητήρα. Τα στάδια ταιριάζουν σωστά με το τιμόνι, το οποίο αυξάνει την ισχύ διεύθυνσης από την κανονική λειτουργία έως την πιο σπορ λειτουργία “N”.

Ο ήχος είναι ακόμα πιο δυναμικός μέσω του downpipe: Ο τετρακύλινδρος λειτουργεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της αλλαγής των σχέσεων από υψηλότερες rpm με εξαιρετικό ρυθμό μέσω της εξάτμισης και ακούγεται χαρακτηριστικά όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το δεξί pedal. Με τα κοντά ελατήρια της Eibach (805 ευρώ), το βελτιωμένο i30 μπορεί να αναπηδά ελαφρώς στις κυματοειδείς ανωμαλίες των αυτοκινητοδρόμων, αλλά στην επαρχιακή οδό είναι εντάξει, ιδιαίτερα εφόσον δεν κάθεστε στις πίσω θέσεις.