CAR AND DRIVER ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
RACECHIP HYUNDAI I30 N

Πώς τα πάει το βελτιωμένο μικρομεσαίο σπορ μοντέλο με τα 320 PS; 8/11

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Στην πραγματικότητα, οι αντίπαλοι του νοτιοκορεατικού μικρομεσαίου σπορ αυτοκινήτου είναι τα VW Golf GTI, Renault Megane R.S. και Seat Leon Cupra.

0-100 km/h: Το βελτιωμένο τόσο γρήγορο όσο το μοντέλο παραγωγής

Με το πακέτο αναβάθμισης από το βελτιωτή Racechip αντισταθμίζεται η ισχύς: 320 PS αποδίδονται στο Civic από τον τετρακύλινδρο turbo κινητήρα του, όπως και από το i30 N της Racechip με το σωλήνα της HJS που ενώνεται πάνω στο turbo (downpipe). Σε σύγκριση με την έκδοση παραγωγής, η ισχύς είναι περισσότερη κατά 45 PS. Έπειτα από το 0-100 km/h, όμως υπάρχει μια μικρή απογοήτευση. Τα όργανα μέτρησης έδειξαν 6,4 sec, δηλαδή όσα υποστηρίζει η Hyundai ότι χρειάζεται η έκδοση παραγωγής.

Όταν ο οδηγός μπαίνει στο αυτοκίνητο, ο τετρακύλινδρος κινητήρας στέλνει ως συνήθως 275 PS και 378 Nm ροπής με overboost στον μπροστινό άξονα. Τα υπόλοιπα είναι υπόθεση μιας εφαρμογής. Κάνετε λήψη, συνδέετε το κινητό τηλέφωνο με το αυτοκίνητο μέσω Bluetooth, εισάγετε το σειριακό αριθμό και το pin. Στη συνέχεια, μπορείτε να επιλέξετε: είτε άμεσα πιέζοντας ένα κουμπί περισσότερη ισχύ από το turbo είτε ρυθμίζοντας ένα χρονοδιακόπτη αντίστροφης μέτρησης για να οδηγήσετε γρήγορα το δίλιτρα μοντέλο μία φορά - πόσα λεπτά το καθορίζετε εσείς. Η βελτίωση μέσω chip κοστίζει 749 ευρώ, ενώ το downpipe 1.654 ευρώ.

Περισσότερη ορμή, χάρη στα 524 Nm ροπής

Το πρόβλημα με την επιτάχυνση είναι τα ηλεκτρονικά. Μειώνουν την ισχύ με την πρώτη και δεύτερη σχέση του κιβωτίου ταχυτήτων. Οι παρεμβάσεις ελέγχου γίνονται τόσο στην εργοστασιακή όσο και στη ρύθμιση έπειτα από τη βελτίωση. Στην τελευταία περίπτωση, όμως, είναι πιο... σκληρή, η αυξημένη ισχύς είναι υπεύθυνη γι’ αυτό. Μέχρι τα 200 km/h, ωστόσο, η αύξησή της έχει αποτέλεσμα. Το βελτιωμένο Hyundai i30 N τα φτάνει μετά από 23,5 sec, δηλαδή 1,7 sec ταχύτερα σε σχέση με το μοντέλο παραγωγής.

Το Hyundai της Racechip έτρεξε με θερμοκρασία αέρα 28 βαθμών. Αν η θερμοκρασία ήταν χαμηλότερη, τα μοντέλα της Racechip κάνουν καλύτερο χρόνο κατά σχεδόν 3 sec. Το i30 της Racechip ζυγίζει αρκετά (1.441 kg), αλλά έχει άφθονη ροπή: 524 Nm έναντι 400 της εργοστασιακής έκδοσης. Και, βέβαια, κρίμα, που τα ηλεκτρονικά συστήματα κατά την εκκίνηση είναι ρυθμισμένα σε χαμηλότερες κλίμακες ταχύτητας. Προφανώς, για την προστασία των διάφορων εξαρτημάτων.

Η πλούσια ροπή, που εμφανίζεται πλήρως στις 2.425 rpm, μπορεί να παρατηρηθεί καλύτερα στη μέτρηση της ελαστικότητας. Από τις περιοχές χαμηλής ταχύτητας, το βελτιωμένο προσθιοκίνητο επιταχύνει πιο δυνατά με την ίδια ταχύτητα και δημιουργεί ταχύτερο ρυθμό.

Με την τέταρτη -από τις έξι- σχέση, το βελτιωμένο i30 επικρατεί της εργοστασιακής έκδοσης κατά 1,5 sec για την επιτάχυνση από τα 80 έως τα 160 km/h. Με πέμπτη ταχύτητα η διαφορά είναι 2,2 sec και με έκτη 3,3 sec. Το ότι το i30 της Racechip στην περιοχή των κατώτερων και μεσαίων rpm επιταχύνει επίσης άμεσα, μπορεί να το δει κανείς σε σύγκριση με το Honda Civic Type-R. Με 6η σχέση: 13,2 sec για το Honda και 14,8 sec για το Hyundai. Η ανώτερη ταχύτητα παραμένει στα 250 km / h.

Αν και τετρακύλινδρος ο κινητήρας, ο ήχος του είναι πολύ δυναμικός

Η απόκριση του pedal του γκαζιού μπορεί να ρυθμιστεί σε επτά στάδια. Καλύτερα σε ανωφέρεια και τότε να γυρίσει ο χρήστης το μικρό τροχό. Επίσης, ο οδηγός μπορεί να αλλάξει τη χαρτογράφηση του δεξιού pedal (ρύθμιση pedal γκαζιού από την XLR με 229 ευρώ), τόσο μέσω μιας εφαρμογής όσο και ενός μικρού περιστροφικού χειριστηρίου στην κεντρική κονσόλα. Μπορεί να αισθανθεί πώς το pedal του γκαζιού από το ελαφρώς «εργαστηριακό» πρόγραμμα Eco+ έως το «κομψό» Race+ ταιριάζει όλο και περισσότερο με το βενζινοκινητήρα. Τα στάδια ταιριάζουν σωστά με το τιμόνι, το οποίο αυξάνει την ισχύ διεύθυνσης από την κανονική λειτουργία έως την πιο σπορ λειτουργία “N”.

Ο ήχος είναι ακόμα πιο δυναμικός μέσω του downpipe: Ο τετρακύλινδρος λειτουργεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας της αλλαγής των σχέσεων από υψηλότερες rpm με εξαιρετικό ρυθμό μέσω της εξάτμισης και ακούγεται χαρακτηριστικά όταν ο οδηγός παίρνει το πόδι του από το δεξί pedal. Με τα κοντά ελατήρια της Eibach (805 ευρώ), το βελτιωμένο i30 μπορεί να αναπηδά ελαφρώς στις κυματοειδείς ανωμαλίες των αυτοκινητοδρόμων, αλλά στην επαρχιακή οδό είναι εντάξει, ιδιαίτερα εφόσον δεν κάθεστε στις πίσω θέσεις.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΤΟ 2019 UAZ PATRIOT 19/11

    UAZ Patriot: Το ιδιαίτερα προσιτό ρωσικό off-roader ανανεώνεται σε σημαντικό βαθμό

    Το πιο δημοφιλές μοντέλο του κορυφαίου κατασκευαστή off-road οχημάτων της Ρωσίας, της UAZ, ονομάζεται Patriot και σε αντίθεση με την Jeep, το UAZ είναι κάτι περισσότερο από πατριώτης.

  • SUZUKI JIMNY DAMD 16/11

    Το Suzuki Jimny μπορεί να γίνει μια μίνι Mercedes G-Class

    Η ιαπωνική εταιρεία βελτιώσεων DAΜD θα μπορεί από του χρόνου να μετατρέψει το νέο Suzuki Jimny σε μικρό αντίγραφο των Mercedes G-Class και Land Rover Defender.

  • BMW 330E 16/11

    Επίσημα η BMW 330e με 60 km ηλεκτρικής αυτονομίας

    Λίγο μετά την παρουσίαση της M340i η γερμανική εταιρία παρουσιάζει την plug-in υβριδική έκδοση.

  • 2019 JEEP WRANGLER GLADIATOR 16/11

    Νέο pick-up της Jeep για το 2019 στο LA Auto Show

    Το νέο Jeep pick-up Gladiator θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο LA Auto Show στα τέλη Νοεμβρίου. Το μοντέλο συμπληρώνει τη σειρά Jeep Wrangler JL με μια τρίτη έκδοση.

  • TOYOTA COROLLA SEDAN 2019 16/11

    Αυτή είναι η νέα Toyota Corolla Sedan (video)

    Στην έκθεση Guangzhou στην Κίνα παρουσιάστηκε επίσημα η νέα Corolla Sedan που για πρώτη φορά θα διαθέτει και υβριδική έκδοση.

  • 2018 FORD FOCUS SW 15/11

    Ford Focus SW: Πώς τα καταφέρνει το μικρομεσαίο station wagon;

    Μπορεί στην Ελλάδα τα station wagon μοντέλα να μην είναι δημοφιλή, ωστόσο στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι εδώ και χρόνια το... 'πρώτο βιολί' των εταιρειών. Η νέα γενιά του Ford Focus SW είναι δυνατή σε πολλούς τομείς.

  • 2019 RANGE ROVER EVOQUE II 14/11

    Range Rover Evoque: Όλες οι πληροφορίες για τη νέα γενιά

    Νέα πλατφόρμα, νέοι κινητήρες, αλλά ίδια σχεδίαση: Αυτή θα είναι το 2019 η δεύτερη γενιά του Range Rover Evoque.

  • 2019 BMW 14/11

    Ντεμπούτο στο L.A. για την BMW M340i

    Στις 28 Νοεμβρίου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη πρεμιέρα της ισχυρότερης εκδοχής της νέας Σειράς 3.

  • ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ JEEP WRANGLER PICK-UP 13/11

    Νέο pick-up της Jeep για το 2019 στο LA Auto Show

    Το νέο Jeep Wrangler pick-up θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο LA Auto Show στα τέλη Νοεμβρίου. Το μοντέλο συμπληρώνει τη σειρά JL του Jeep Wrangler με μια τρίτη έκδοση.

  • VW VIRTUS 12/11

    VW Virtus: Ένα mini Arteon βασισμένο στο Polo

    Το Virtus είναι μια ομόρφα φτιαγμένη λιμουζίνα, που βασίζεται στο Polo. Ωστόσο, αυτό το VW θα κυκλοφορήσει μόνο στη Βραζιλία.

  • HOT ROD REPLICA ΣΕ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ ΤΗΣ SOTHEBY 12/11

    Το τρελό Mystericon του Ed Roth

    Πώς μπορεί κάποιος να περιγράψει καλύτερα αυτό το προκλητικό όχημα; Σκληροπυρηνικό στο εξωτερικό και πολύ... χνουδωτό στο εσωτερικό - το φανταχτερό αντίγραφο του Mystericon προσαρμόζει το μύθο του Ed Roth.

  • FARADAY FUTURE 9/11

    Faraday Future: Βαθειά κρίση στον κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων

    Η Faraday είχε πρόσφατα τεράστια οικονομικά προβλήματα, που έχουν γίνει πλέον μια μεγάλη κρίση. Τώρα, ένας από τους ιδρυτές της εγκατέλειψε την εταιρεία μετά από αποτυχημένες προσπάθειες διάσωσης.

  • RACECHIP HYUNDAI I30 N 8/11

    Πώς τα πάει το βελτιωμένο μικρομεσαίο σπορ μοντέλο με τα 320 PS;

    Η εταιρεία βελτιώσεων Racechip έκανε τις επεμβάσεις της στο Hyundai i30 N, μετατρέποντας το μικρομεσαίο σπορ αυτοκίνητο σε... πύραυλο. Ποια είναι η οδική συμπεριφορά του βελτιωμένου μικρομεσαίου με τα 320 PS και τα 524 Nm ροπής;

  • ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ MERCEDES X-CLASS 8/11

    Με την X-Class X² στις λάσπες και στο χώμα

    Η αντιπροσωπεία της Mercedes στο Μόναχο τελειοποιεί τις εκτός δρόμου δυνατότητες της X-Class, με την αύξηση της απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, προς όφελος της γωνίας πρόσβασης και του περάσματος του βάθους ενός υδάτινου κωλύμματος. Εκτός αυτών, διατίθενται και αυτοκόλλητες...

  • 2018 LA AUTO SHOW: ΤΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΑ ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 7/11

    Τα αστέρια του Los Angeles

    Audi e-tron GT, νέα Porsche 911, BMW X7, BMW Σειρά 8 Cabriolet, Mazda3 και KIA Soul. Ποια άλλα νέα μοντέλα θα παρελάσουν στις ακτές του Ειρηνικού;