Η σπουδή της Renault στη νέα τάση των μικρών Crossover, που αποκαλύφθηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Νέου Δελχί, είναι ένα εντυπωσιακό και φουτουριστικό πρωτότυπο με την ονομασία Kwid, το οποίο περιλαμβάνει μέχρι και ένα μικρό συνοδευτικό τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο!
Είναι ένα σχέδιο δίθυρο, με πέντε θέσεις και αρκετή απόσταση από το έδαφος, με αρκετά μυώδεις θόλους και μεγάλα προστατευτικά του αμαξώματος, με μικρούς προβόλους και τεράστιους τροχούς. Παρότι δεν διαθέτει τετρακίνηση, εντάσσεται στο πλάνο του σχεδιαστικού κεφαλαίου «Explore» της Renault.
Τα πάντα είναι ιδιαίτερα στο -εμπνευσμένο από φωλιά πουλιού, με ελαστικά δικτυώματα παντού- εσωτερικό και, πρώτα, στη διαρρύθμιση των καθισμάτων. Η εμπρός σειρά φιλοξενεί τρεις επιβάτες, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο σε ένα κάθισμα που κινείται αυτόνομα και ηλεκτρικά στις δικές του εγκάρσιες ράγες, ενώ πίσω μπορούν να καθίσουν άλλοι δύο. Επίσης, ηλεκτρικά ανοίγουν και οι θύρες, ενώ υπάρχει παντού φωτισμός με LED.
Μια μεγάλη οθόνη αφής TFT λειτουργεί σαν ταμπλό και παρέχει πρόσβαση σε διαδικτυακές υπηρεσίες, ενώ στην δεξιά πλευρά του τιμονιού βρίσκεται ο περιστροφικός διακόπτης που λειτουργεί ως επιλογέας ταχυτήτων. Στην πλάτη του καθίσματος του οδηγού υπάρχουν άλλοι διακόπτες, για τον έλεγχο του αυτόνομου συστήματος κλιματισμού για τους πίσω επιβάτες.
Η μεγάλη ιδιαιτερότητα του Kwid, όμως, είναι η ιδέα του μικρού συνοδευτικού τηλεκατευθυνόμενου ελικοπτέρου! Η Renault το ονομάζει «Ιπτάμενο Συνοδό». Απογειώνεται από το πίσω μέρος της οροφής και η πτήση του μπορεί να έχει πολλούς σκοπούς. Μπορεί να προπορεύεται και να ανιχνεύει τα σημεία που υπάρχει κίνηση, ή να ανιχνεύει αν υπάρχουν εμπόδια στο δρόμο που ακολουθεί, ή μπορεί να ίπταται και να βγάζει φωτογραφίες από το τοπίο ή το αυτοκίνητο!
Ο «Ιπτάμενος Συνοδός» λειτουργεί με δύο τρόπους. Είτε αυτόματα, χρησιμοποιώντας ένα ήδη προγραμματισμένο σχέδιο πτήσης μέσω GPS, είτε μπορεί να ελέγχεται από τους επιβάτες μέσω της ηλεκτρονικής ταμπλέτας που βρίσκεται ενσωματωμένη στο ταμπλό.
Στην ινδική έκθεση το Kwid, το πρώτο πρωτότυπο που παρουσιάζει η Renault εκτός Ευρώπης, έχει κινητήρα 1.2 Turbo βενζίνης με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Ωστόσο, η γαλλική εταιρεία υποστηρίζει ότι μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρικό.
Ένα φουτουριστικό coupe πενταθέσιο και Crossover πρωτότυπο.
- 12/2/2014