RG Nathalie από την Gumpert Aiways


Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα έχουν περιορισμένη αυτονομία. Ωστόσο, ο Roland Gumpert έχει τη λύση: Ένα plug-in-hybrid μοντέλο με κυψέλες μεθανόλης. Το super sport αυτοκίνητο, που κοστίζει 500.000 ευρώ έχει ισχύ 555 PS και αυτονομία 850 km!

 
  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 24/10/2018

Το βάρος του Gumpert RG Nathalie, χάρη στο σωληνωτό πλαίσιο και το αμάξωμα από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, έχει μείνει κάτω από τα 1.600 kg, αν και μόνη της η μπαταρία των 60 kWh ζυγίζει 450 kg. Παρά το σχετικά αυξημένο βάρος, ο Roland Gumpert υποστηρίζει ότι το διθέσιό του είναι ικανό να επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε λιγότερο από 2,5 sec και να φτάσει τα 300 km/h! Αν και θα περίμενε κανείς οι ακραίες επιδόσεις να μην εξασφαλίζουν μεγάλη αυτονομία, ο Γερμανός κάνει λόγο για 850 km. Το πρωτότυπο αυτοκίνητο έχει ανάλογες διαστάσεις με ένα Audi TT: Έχει μήκος 4,31 m, πλάτος (καθρέφτη με καθρέφτη) 2,10 m και ύψος 1,31 m. Η εταιρεία ανακοινώνει ότι το μεταξόνιο είναι 2,52 m. Από πλευράς ανάρτησης, μπροστά έχουν τοποθετηθεί γόνατα McPherson και πίσω διπλά ψαλίδια.

Στο εσωτερικό η εργονομία και η ορατότητα από τη θέση του οδηγού είναι στοιχεία εξαιρετικά. Σημειώνεται ότι το σωληνωτό πλαίσιο είναι ορατό ακόμα και στην οροφή, κάτω από το αμάξωμα, επιλογή από την οποία επωφελείται το κεφάλι των επιβατών, που έχει στη διάθεσή του περισσότερο χώρο.Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός και πάνω από την ή και μέσα στην κεντρική κονσόλα διάφορες οθόνες και όργανα εκτελούν λειτουργίες δια της αφής. Γιατί, όμως, το σπορ μοντέλο κοστίζει μισό εκατομμύριο ευρώ; Ο Roland Gumpert απαντά: «Η πλατίνα στη μεμβράνη της κυψέλης καυσίμου είναι πανάκριβη».

Πώς λειτουργεί η κυψέλη μεθανόλης;

Από πού προέρχεται η ενέργεια για τις τρομερές επιδόσεις και την τεράστια αυτονομία; Το RG Nathalie έχει στο πάτωμά του μια μπαταρία 60 kWh, η οποία φορτίζεται κανονικά με ρεύμα σε πρίζα. Η χωρητικότητα, όμως, είναι κατά 10 kWh υψηλότερη από την αντίστοιχη ενός Opel Ampera και γι’ αυτόν το λόγο έχει το RG Nathalie μεγαλύτερη αυτονομία. Όταν η μπαταρία εξαντλείται, επαναφορτίζεται με ρεύμα, που παράγει μία κυψέλη καυσίμου, αντιδρώντας με την παραγωγή νερού από την ανάμειξη του υδρογόνου με οξυγόνο. Το υδρογόνο έρχεται στο αυτοκίνητο από ένα μείγμα μεθανόλης/νερού (σε αναλογία 60/40%) σε ένα ρεζερβουάρ 55 lt. Μέσω μιας χημικής αντίδρασης απελευθερώνεται υδρογόνο, αλλά και διοξείδιο του άνθρακα.