Seat Leon Cupra & Cupra 280 2014: Gone in... 5,7!


Η SEAT αποκάλυψε σήμερα τις πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά στοιχεία των δύο νέων... καυτών εκδόσεων του μικρομεσαίου Leon, την Cupra και Cupra 280.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 8/1/2014

Η SEAT αποκάλυψε σήμερα τις πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά στοιχεία των δύο νέων... καυτών εκδόσεων του μικρομεσαίου Leon, την Cupra και Cupra 280. Το ντεμπούτο των δύο εκδόσεων για τα Leon coupe και hatchback θα γίνει στην Έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2014.

Τα SEAT Leon Cupra και Cupra 280 διαθέτουν κάτω από το καπό τον δίλιτρο turbo TSI κινητήρα που στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 265 ίππους (195 kW) και στην Cupra 280 (όπως φανερώνει και το όνομά της) 280 (206 kW). Και στις δύο εκδόσεις η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 350 Nm.

Το Cupra 280 είναι αυτή τη στιγμή το πιο δυνατό μοντέλο παραγωγής της SEAT και το κλασικό 0-100 km/h πραγματοποιείται σε 5,7 sec. όταν ο κινητήρας συνδυάζεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG ενώ με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είναι 0,1 sec. πιο αργό στην συγκεκριμένη μέτρηση (5,8'' δηλαδή). Το πιο... αθώο Leon Cupra για το 0-100 km/h χρειάζεται 5,8 με το DSG και 5,9 με το μηχανικό κιβώτιο. Σε όλες τις περιπτώσεις πάντως η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 km/h.

Σύμφωνα με τη SEAT η μέση κατανάλωση και στις εκδόσεις κινητήρα είναι 6,4 lt/100 km, όταν αυτός συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο, ενώ με το προαιρετικό DSG είναι στα 6,7 lt/100 km. Αυτό σημαίνει ότι οι εκπομπές CO2 είναι 149 gr/km στην πρώτη περίπτωση και 155 gr/km στη δεύτερη.  Σίγουρα μιλάμε για εξαιρετική βελτίωση σε σχέση με το Leon Cupra R δεύτερης γενιάς που με 265 PS οι εκπομπές CO2 ήταν στα 190 gr/km.

Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου μηχανικού πολύδισκου διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, ενώ και το ειδικά για την περίσταση προγραμματισμένο ESC (Electronic Stability Control) μπορεί να βγει εντελώς... off. Και στις δύο περιπτώσεις τα hot SEAT είναι εξοπλισμένα με το σύστημα DCC chassis control system το οποίο διαθέτει ειδικό mode Cupra, το οποίο όταν ενεργοποιηθεί κάνει την ενεργή ανάρτηση ακόμα πιο «σκληρή».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Cupra είναι κατά 55 kg ελαφρύτερο σε σχέση με τον προκάτοχο και διαθέτει ένα αρκετά «επιθετικό» bodykit μεγάλους αεραγωγούς, diffuser πίσω, διπλή απόληξη της εξάτμισης και μοναδικές ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, καθώς και κόκκινες δαγκάνες για τα φρένα. Στο Cupra 280 οι ζάντες αλουμινίου είναι 19 ιντσών οι κόκκινες δαγκάνες γράφουν τη λέξη Cupra, οι καθρέπτες είναι βαμμένοι σε μαύρο χρώμα, ενώ υπάρχει και νέο αεροδυναμικό κιτ με μαύρη αεροτομή στο πίσω μέρος της οροφής. Σημαντικό στοιχείο του εξοπλισμού αποτελούν και τα full LED φωτιστικά σώματα εμπρός και στις δύο περιπτώσεις.

Στο εσωτερικό τώρα υπάρχουν νέα σπορ καθίσματα σε γκρι Alcantara με λευκές ραφές, νέο τιμόνι (με paddles για τις αλλαγές των σχέσεων όταν είναι εξοπλισμένο με DSG) και πίνακας οργάνων ενώ τα μαρσπιέ και τα πεντάλ έχουν επένδυση από αλουμίνιο. Διαθέσιμο είναι επίσης και σαλόνι με μαύρο δέρμα με ραφές και λεπτομέρειες σε λευκό για αντίθεση.

Στον βασικό εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται επίσης το ψηφιακό ραδιόφωνο (DAB), το σύστημα infotainment SEAT Media System Plus, καθώς και οι αισθητήρες βροχής και φώτων.

Στη Μεγάλη Βρετανία οι τιμές ανακοινώθηκαν από σήμερα και ξεκίνησαν οι παραγγελίες με το «βασικό» SC (το coupe ή 3θυρο δηλαδή) να ξεκινάει από τις 25.690 βρετανικές λίρες (κάτι παραπάνω από 31.050 ευρώ). Σύμφωνα με την εταιρεία οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν μέσα στο Μάρτιο.

Η SEAT αργότερα μέσα στο 2014 θα διαθέσει στην αγορά και τις εκδόσεις Cupra του Leon ST (του S/W δηλαδή).