Το νέο Range Rover Velar έρχεται hi-tech και υβριδικό


Το ανανεωμένο σε τεχνολογικό επίπεδο Range Rover Velar έρχεται με την ευκαιρία συμπλήρωσης 50 χρόνων της μπράντας μπαίνοντας κι αυτό στην υβριδική εποχή.

  • 23/9/2020

Το πολυτελές μεσαίο SUV, το οποίο –θυμίζουμε- βρίσκεται ανάμεσα στο Range Rover Evoque και το Range Rover Sport είναι μια πινελιά σχεδιαστικού φουτουρισμού και μινιμαλισμού σε μια κατηγορία που κυριαρχείται από πομπώδεις υλοποιήσεις. Το Velar λοιπόν δεν είχε πολλά να κάνει σε επίπεδο σχεδίασης για να ανανεωθεί παρά μόνο εμπλουτισμό του χρωματολογίου του. Έρχεται όμως με πάμπολλες βελτιώσεις, πιο σύγχρονο, βιώσιμο χάρη στην plug-in τεχνολογία και διασυνδεδεμένο.

Αρχής γενομένης με τα συστήματα ισχύος, το νέο υβριδικό σύνολο P400e βάση του οποίου είναι ένας δίλιτρος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει συνδυαστικά 404PS και 640Nm ροπής με τον βενζινοκινητήρα να αποδίδει 300PS και τον ηλεκτροκινητήρα 105kW. Αυτός με τη σειρά του τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 17,1kWh, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο. Μπορεί να φορτιστεί στο 80% σε μόλις 30 λεπτά χρησιμοποιώντας ένα γρήγορο σημείο φόρτισης DC ή 1 ώρα 40 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν τυπικό φορτιστή 7kW. Με μηδενικές εκπομπές σε ηλεκτρική λειτουργία, αυτονομία 53km, κατανάλωση έως 2,2 l/100km και εκπομπές CO2 από μόλις 49g/km , το Range Rover Velar δε λέει «όχι» και στις δυναμικές επιδόσεις αφού το 0- 100km/h έρχεται σε 5,4 δευτερόλεπτα).

Η νέα οικογένεια 6κύλινδρων σε σειρά κινητήρων Ingenium 3,0 λίτρων τοποθετείται επίσης στο Range Rover Velar για πρώτη φορά. Η νέα γενιά βενζινοκινητήρων και πετρελαιοκινητήρων διατίθεται με τεχνολογία Mild Hybrid (MHEV)  στα 48 volt για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και αυξημένη απόδοση. Οι νέοι κινητήρες, προϊόντα εξέλιξης της εταιρείας διατίθενται σε diesel (D300 - 300PS) και βενζίνη (P340 - 340PS και P400 - 400PS), με τετρακίνηση και αερανάρτηση. Οι P340 και P400 παράγουν ροπή 480Nm και 550Nm αντίστοιχα, ενώ ο P400 προσφέρει εντυπωσιακό χρόνο 0-100km/h σε 5,5 δευτερόλεπτα. Και οι δύο κινητήρες διαθέτουν ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή που υποστηρίζεται από twin scroll turbo. Ο δε D300 diesel, ένας από τους κορυφαίους κινητήρες ντίζελ στον κόσμο, παράγει ροπή 650Nm, και δίνει στο Velar ένα 0-100km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα. Επιπλέον στη βάση των συνόλων ισχύος, ο τετρακύλινδρος Ingenium diesel D200 επόμενης γενιάς (204PS) εφοδιάζει το Range Rover Velar, προσφέροντας περισσότερη ισχύ, χαμηλότερο CO2 και βελτιωμένη οικονομία καυσίμου.

Εσωτερικό

Το Velar διαθέτει μίνιμαλ σχεδιασμό καμπίνας στην οποία ξεχωρίζουν οι μεγάλες ψηφιακές οθόνες υψηλής ευκρίνειας που είναι πλέον εξοπλισμένες με τα νέα διαισθητικά συστήματα πολυμέσων Pivi και Pivi Pro τα οποία υπόσχονται μια νέα ψηφιακή εμπειρία στο Velar με ευκολία στη χρήση, που μειώνει τον αριθμό των αλληλεπιδράσεων για ενίσχυση της ασφάλειας κατά την οδήγηση. Τα νέα γραφικά και η γρήγορη απόκριση (έχει αντιμετωπιστεί δηλαδή η Αχίλλειος Πτέρνα των Range) οφείλονται σε μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική, (Electrical Vehicle Architecture – EVA 2.0) διασφαλίζοντας ότι οι οθόνες και το σύστημα πλοήγησης είναι γρήγορα σε κάθε περίπτωση. Οι πελάτες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ενημερώσεις λογισμικού «over-the-air», στους πιο πρόσφατους χάρτες και εφαρμογές με προγραμματισμένες ενημερώσεις μέσω της οθόνης αφής.

Η διαβίωση μέσα στο Range Rover Velar όμως θα είναι πλέον και πιο ήσυχη με την ενσωμάτωση Active Road Noise Cancellation (έξυπνη τεχνολογία ακύρωσης θορύβου) που μειώνει κατά 4 dB το επίπεδο ενοχλητικών ήχων ενώ προσαρμόζεται ανά πάσα στιγμή ανάλογα με τον αριθμό των επιβατών. Ένα νέο σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα της καμπίνας, από την άλλη,  μειώνει τα επίπεδα επιβλαβών σωματιδίων, γύρης και ακόμη και οσμών. Άλλο ένα gadget είναι το Active Key ένα αξεσουάρ σε μορφή ρολογιού χειρός που καταργεί την ανάγκη για παραδοσιακό κλειδί. Πρόσθετα νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης στο ανανεωμένο Velar περιλαμβάνουν μια νέα σχεδίαση τιμονιού με ενσωματωμένα κουμπιά έτοιμα να λάβουν τις τελευταίες ενημερώσεις λογισμικού ADAS over-the-air. Ένας νέος επιλογέας τέλος, αντικαθιστά τον δύσχρηστο περιστροφικό επιλογέα ταχυτήτων.