Το Toyota i-ROAD στην Ευρώπη


Η Toyota για άλλη μια φορά «μπαίνει στην πρίζα».

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ
  • 4/7/2014

Η Toyota για άλλη μια φορά «μπαίνει στην πρίζα». Μετά το εγχείρημα αξιολόγησης των Prius Plug-in στο Στρασβούργο συνεχίζει τον «εξηλεκτρισμό της» με το επόμενο της βήμα.

Πιο συγκεκριμένα πρόκειται να διαθέσει 70 i-ROAD και COMS ultra-compact ηλεκτρικά οχήματα σε ένα τριετές δοκιμαστικό πρόγραμμα κοινής χρήσης (car sharing) και δημόσιων μεταφορών που θα ξεκινήσει στη Γκρενόμπλ της Γαλλίας το φθινόπωρο. Θα είναι η πρώτη επίσημη δοκιμή του i-ROAD σε πραγματικές συνθήκες δοκιμών στην Ευρώπη.

Η Γκρενόμπλ λοιπόν θα γίνει, "Έξυπνη Πόλη" από τον ερχόμενο Οκτώβρη με ένα πρωτοποριακό σύστημα διάθεσης car-sharing 100% συνδεδεμένο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Τα 70 αυτά οχήματα μαζί με 30 νέους σταθμούς φόρτισης θα διατεθούν για χρονική περίοδο τριών ετών και θα συμπληρώσει όχι μόνο τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και το ήδη υπάρχον σύστημα car sharing της πόλης.

Το i-ROAD (διθέσιο με τρεις τροχούς) και το COMS (μονοθέσιο με τέσσερις τροχούς και έναν μικρό αποθηκευτικό χώρο στο πίσω μέρος) θα είναι εξοπλισμένα και με ειδική εφαρμογή βάσει της οποίας θα είναι δυνατή η προκράτηση και ο εντοπισμός του αυτοκινήτου από τον υποψήφιο χρήστη.

Υπενθυμίζουμε την επαναστατική φιλοσοφία του i-ROAD το οποίο έχει τη λογική ενός διθέσιου mega-scooter αλλά μοιάζει περισσότερο με πολύ στενό αυτοκίνητο λόγω και της καμπίνας. Εχει μήκος 2,35 μ., ύψος 1,44 μ. και πλάτος 85 εκατοστά, ενώ ζυγίζει 300 κιλά κυρίως λόγω του κλωβού ασφαλείας και των μπαταριών ιόντων λιθίου.

«Φορά» δύο ηλεκτροκινητήρες 2 kW τοποθετημένους στους εμπρός τροχούς, ενώ το ενδιαφέρον είναι ότι κατευθυντήριος είναι ο πίσω τροχός. Αγγίζει ταχύτητα μέχρι 60 χλμ./ώρα ενώ έχει αυτονομία 50 χιλιόμετρα ανά φόρτιση. Το αδελφάκι του COMS χρησιμοποιεί πιο συμβατική φιλοσοφία κατασκευής και θα χρησιμοποιείται πρωτίστως για ελαφρές εμπορευματικές μεταφορές.