Toyota Passo: Το πιο οικονομικό βενζίνης!


Με μόλις 3,57 lt/100 km το Toyota Passo είναι το πιο οικονομικό όχημα σε κατανάλωση βενζίνης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 13/4/2016

Με μόλις 3,57 lt/100 km το Toyota Passo είναι το πιο οικονομικό όχημα σε κατανάλωση βενζίνης.

Για να αποδώσουμε όμως τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, τα ουσιαστικά εύσημα πάνε στην Daihatsu εφόσον το μικρό Toyota Passo δεν είναι ουσιαστικά κάτι άλλο εκτός από το Daihatsu Sirion με σήματα Toyota. Και με αυτό θα βρούμε την ευκαιρία να εκφράσουμε για ακόμα μία φορά την αντίθεση μας στην απόφαση της «μαμάς» Toyota όταν πίσω στο 2011 είχε προγραμματίσει ότι από το 2013 και εντεύθεν τα Daihatsu θα σταματήσουν να εισάγονται στην Ευρώπη. Μία απόφαση που παρά τις ισοτιμίες ευρώ - γιέν και το αυξημένο κόστος εξέλιξης για μοντέλα που προορίζονται για την Ευρώπη δεν θα την επικροτήσουμε ποτέ, όταν μάλιστα γνωρίζουμε ότι η Daihatsu υπήρξε -και είναι ακόμα και σήμερα δηλαδή- αρκετά δυνατή στην εξέλιξη μικρών και οικονομικών μοντέλων. Τέτοιου είδους οχήματα ήταν και έχουν γίνει ακόμα πιο περιζήτητα και στη γηραιά ήπειρο και πιστεύουμε ότι το πράγμα μιλάει από μόνο του ότι η απόφαση ήταν κόντρα στην τότε και ακόμα και σήμερα τάση του καταναλωτικού κοινού.

Όπως και στο παρελθόν λοιπόν, το Daihatsu Sirion και Toyota Passo θα διατίθενται τόσο με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και ως τετρακίνητα. Επίσης οι καταναλωτές θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο «πρόσωπα» για το νέο Passo, αυτό των βασικών εκδόσεων και το πιο στιλάτο στην έκδοση «Moda» (με τα στρογγυλά φανάρια εμπρός).

Κάτω από το καπό υπάρχει ο χιλιάρις κινητήρας βενζίνης (1.0 1KR-FE) με την απόδοσή του να αγγίζει τους 69 ίππους. Σε συνδυασμό με το κιβώτιο CVT, το Passo κατέχει τον τίτλο του πιο οικονομικού μοντέλου βενζίνης που κυκλοφορεί στην Ιαπωνία. Και για να μην σας κουράζουμε να πούμε βεβαίως ότι και το Passo δεν θα εισαχθεί στην Ευρώπη (σ.σ. ούτε αυτήν την απόφαση την καταλαβαίνουμε...). Η μέση κατανάλωση του Passo λοιπόν σύμφωνα με τον κύκλο δοκιμής κατανάλωσης JC08 στην Ιαπωνία είναι 3,57 lt/100 km για τις εκδόσεις με κίνηση μόνο στον εμπρός άξονα και 4,1 lt/100 km για τις 4WD.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η Toyota ισχυρίζεται ότι πλέον ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι αυξημένος κατά 75 mm. Αρκετά καλύτερη είναι και η δυσκαμψία του αμαξώματος ενώ και η ανάρτηση προσφέρει καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το παρελθόν και πλέον υπάρχει αντιστρεπτική δοκός τόσο εμπρός όσο και στην πίσω ανάρτηση.

Το νέο Toyota Passo διαθέτει επίσης και σύστημα «Smart Assist II» για την αποφυγή συγκρούσεων, το οποίο περιλαμβάνει τόσο αυτόματη υποβοήθηση φρεναρίσματος όσο και «lane departure warning». Υπάρχουν 12 διαθέσιμα χρώματα για το αμάξωμα, ενώ η έκδοση Moda διατίθεται σε 7 διαφορετικούς συνδυασμούς διχρωμίας.