UAZ Patriot: Το ιδιαίτερα προσιτό ρωσικό off-roader ανανεώνεται σε σημαντικό βαθμό


Το πιο δημοφιλές μοντέλο του κορυφαίου κατασκευαστή off-road οχημάτων της Ρωσίας, της UAZ, ονομάζεται Patriot και σε αντίθεση με την Jeep, το UAZ είναι κάτι περισσότερο από πατριώτης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΑΣ, ΦΩΤ.: UAZ
  • 19/11/2018

Το πιο δημοφιλές μοντέλο του κορυφαίου κατασκευαστή off-road οχημάτων της Ρωσίας, της UAZ, ονομάζεται Patriot, ίσως επειδή η εταιρεία εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Ulyanovsk κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ως κατασκευαστής φορτηγών και SUV για τον Κόκκινο Στρατό. Σε αντίθεση με την Jeep, το UAZ είναι κάτι περισσότερο από πατριώτης. Και όπως η Jeep, αυτή η εκτός δρόμου φίρμα εξυπηρετεί μια πιστή ομάδα ιδιοκτητών τόσο off-road όσο και πάνω στην άσφαλτο, κατακτώντας τη φύση, αλλά και κατευθυνόμενη στις πιο απομακρυσμένες γωνιές της τεράστιας ρωσικής επικράτειας.

Αν και πρόκειται για ένα από τα νεότερα μοντέλα που κυκλοφορούν από το εργοστάσιο αυτοκινήτων στο Ulyanovsk, περίπου 900 km ανατολικά της Μόσχας, το Patriot έχει παραχθεί για 13 χρόνια. Και ενώ δεν είναι σαφώς το πλέον προηγμένο UAZ στο δρόμο, η εταιρεία το κρατούσε «ενημερωμένο» χρόνο με το χρόνο, αντιμετωπίζοντας τα παράπονα και βελτιώνοντας το επίπεδο της ποιότητας.

Εκτός από τις ανακατασκευές και τις τεχνικές βελτιώσεις το 2014 και το 2016, ο σχεδιασμός του Patriot παρέμεινε ως επί το πλείστον αμετάβλητος από το ντεμπούτο του το 2005. Οι αλλαγές με την πάροδο των χρόνων περιελάμβαναν νέα φωτιστικά σώματα, ανανεωμένη γρίλια και νέο ταμπλό στην καμπίνα επιβατών.

Η επόμενη ανανέωση, αν και όχι η τελευταία (μέχρι το Μάρτιο του 2019 το Patriot θα πρέπει να εφοδιάζεται και με ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων ή πέντε σχέσεων), δε θα είναι έντονη. Θα έχει ένα νέο μεταλλικό χρώμα (μπλε) και ένα τρισδιάστατο σχέδιο για τους τροχούς των 18 ιντσών. Ένα νέο ExpeditionPackage θα είναι επίσης διαθέσιμο, με την προσθήκη ενός βαρούλκου, μιας οροφής, μιας πίσω σκάλας και off-road ελαστικών της BFGoodrich. Αυτά τα στοιχεία ήταν παλαιότερα μέρος μιας -ακριβότερης- ειδικής έκδοσης του Patriot.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό είναι ελάχιστες. Οι χειρολαβές στις γωνίες των μπροστινών και μεσαίων κολόνων βοηθούν στην είσοδο και στην έξοδο των επιβατών από το αυτοκίνητο. Αλλά στο δρόμο, ο επιβάτης πρέπει καλύτερα να κρατήσει τα χέρια επάνω του αντί να εμποδίζει τη θέα του οδηγού. Αόρατη στο μάτι, αλλά όχι στο... αυτί, είναι η πρόσθετη ηχομόνωση στην πλευρά του ταμπλό, αλλά και στα φτερά, η οποία μειώνει το θόρυβο του κινητήρα και της κύλισης του οχήματος στο οδόστρωμα.

Η πρόσθετη ηχοαπορρόφηση βοηθά πολύ όταν οι πέτρες αναπηδούν στους θόλους των τροχών και χτυπούν στα ελαστικά της BFGoodrich, αλλά ο ισχυρότερος κινητήρας του Patriot σε ισχύ και ροπή είναι δύσκολο να κρυφτεί. Ο νέος κινητήρας, ισχύος 150 ίππων και μέγιστης ροπής σχεδόν 235 Nm είναι τετρακύλινδρος 2,7 lt. και προέρχεται από το φορτηγό Profi. Πρόκειται ουσιαστικά για μια αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα του Patriot πριν από το facelift, ο οποίος τώρα υποβιβάζεται προς όφελος του στόλου.

Ο «νέος» κινητήρας διαθέτει επιπλέον 15 PS και 18 Nm ροπής, χάρη στα νέα έμβολα και τη νέα κυλινδροκεφαλή, τις ανθεκτικές στη θερμότητα βαλβίδες εξαγωγής, τον τρισδιάστατο χρονισμό του κινητήρα και τη σχέση συμπίεσης που αυξήθηκε από 9,1 σε 9,8: 1. Υπάρχει επίσης μια πολλαπλή εξαγωγής διπλής κεφαλής, την οποία η UAZ αναφέρει ως «αράχνη».

Αυτές οι μικρές αλλαγές στην απόδοση δεν αντικατοπτρίζουν τις αλλαγές κάτω από το καπό

Στην πραγματικότητα οι μικρές αλλαγές στην απόδοση του κινητήρα δεν αντανακλούν τις πραγματικά επαναστατικές μεταβολές κάτω από το καπό. Έτσι, η μέγιστη τιμή της ροπής αποδίδεται πλέον από τις 3.900 στις μόλις 2.650 rpm. Τέλος, το Patriot έχει καλή οδική συμπεριφορά και διακρίνεται για τη σιγουριά του κινητήρα του από τις μεσαίες rpm, συμπεριφερόμενο πολύ καλά, κινούμενο εκτός δρόμου με 2η και 3η σχέση σε πολύ χαμηλές ταχύτητες. Εξουδετερώνει πολλά σοβαρά εμπόδια όχι μόνο με «κοντές» σχέσεις, αλλά ακόμα και αποκλειστικά ως πισωκίνητο.

Η δυναμική οδική συμπεριφορά άλλαξε επίσης. Με τον καινούργιο κινητήρα, η προσπέραση είναι ευκολότερη - με τον παλιό τετρακύλινδρο το Patriot χρειαζόταν περίπου 20 sec για να φτάσει τα σχεδόν 100 km/h, αλλά το αναβαθμισμένο μοντέλο μπορεί να επιταχύνει σε ένα πολύ πιο λογικό και αποδεκτό χρόνο 12,7 sec. Και όλ’ αυτά παρότι το βάρος ξεπερνά τους 2,1 τόνους!

Η υψηλότερη σχέση συμπίεσης, όμως, ανάγκασε τον κινητήρα σε μια ειδική διατροφή, αποκλειστικά με βενζίνη υψηλών οκτανίων, αν και δέχτηκε αυτήν των 92 οκτανίων που συνηθίζεται σε ένα από τα πιο ακραία βόρεια σημεία της Ρωσίας - στις χερσονήσους Sredny και Rybachy, που περιβάλλονται από τη θάλασσα Barents.

Για τους οδηγούς που χρειάζεται να προχωρήσουν ακόμα περισσότερο στην ύπαιθρο, υπάρχουν ακόμα καλύτερα νέα. Η UAZ επεξεργάζεται μια bi-fuel έκδοση του Patriot, με τον κινητήρα ZMZ Pro από τα pick-up-trucks της Profi. Το αποτέλεσμα μιας τέτοιας κίνησης θα ήταν ένα Patriot που θα μπορούσε να ταξιδέψει 50% περισσότερο πριν από τον ανεφοδιασμό σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο.

Παράλληλα με το νέο κινητήρα, η UAZ αναβάθμισε το συμπλέκτη του Patriot για βελτιωμένη αξιοπιστία. Είναι επίσης ελαφρύτερο και πιο εύκολο να χειριστεί και να περιορίσει το θόρυβο και τους κραδασμούς. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων είναι επίσης μια νέα προσθήκη στο εκσυγχρονισμένο Patriot.

Δυστυχώς, το Patriot δε διαθέτει κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο λείπει ιδιαίτερα στους ασφαλτοστρωμένους δρόμους. Ωστόσο, η UAZ φαίνεται ικανοποιημένη με αυτό των 5 σχέσεων. Η εταιρεία αναγνωρίζει ότι οι σχέσεις των προηγούμενων κιβωτίων του Patriot ήταν αραιές και ότι ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων δονείται υπερβολικά. Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, η εταιρεία μετέβαλε το βαθμό πυκνότητας των σχέσεων και βελτίωσε τις διαδρομές του επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων. Επίσης, οι σχέσεις είναι επίσης πιο κοντές από ό,τι πιο πριν.

Η μεγάλη αλλαγή για το Patriot είναι ο νέος μπροστινός άξονας και το σύστημα διεύθυνσης. Μαζί με τον ισχυρότερο κινητήρα, την αναβαθμισμένη μετάδοση και την ανάρτηση από το Profi, το νεότερο Patriot διαθέτει ένα πιο άκαμπτο πλαίσιο και ισχυρότερα αμορτισέρ για την απομόνωση του τροχού από τις ατέλειες του δρόμου. Αυτή η συγκεκριμένη προσθήκη μπορεί να προσαρμοστεί και στους παλαιότερα Patriot. Είναι μια αξιόλογη βελτίωση, με δεδομένο ότι τα νέα στοιχεία καθιστούν το Patriot ένα πιο ελεγχόμενο και ευκολότερο στην οδήγηση όχημα. Τώρα, αντί ο οδηγός να αγωνίζεται να κρατήσει το αυτοκίνητο στην ευθεία, το SUV απαιτεί μόνο μικρές διορθώσεις πορείας. Και πριν από την εκκίνηση, ο κύκλος στροφής είναι ακόμα πιο μικρός.

Η UAZ έκανε επίσης μικροεπεμβάσεις στην ανάρτηση, μαλακώνοντας τα πίσω ελατήρια κατά 6%. Επίσης, μειώθηκαν οι κραδασμοί και στις τέσσερις γωνίες του αυτοκινήτου και τοποθετήθηκε μια πιο λεπτή πίσω μπάρα 18 mm αντί της παλιάς διάταξης των 21 mm. Στόχος ήταν να εξασφαλιστεί μια πιο μαλακή και πιο άνετη βόλτα, αλλά η UAZ τα κατάφερε χωρίς να επιβαρύνει το επίπεδο κύλισης. Πάντως, το Patriot εξακολουθεί να παρουσιάζει επιπλέον κίνηση του αμαξώματος σε μικρές ανωμαλίες και τείνει προς την υπερστροφή. Το Patriot είναι πολύ χαλαρό σε ολισθηρούς δρόμους και τείνει να στρίβει πολύ επιθετικά όταν επιταχύνει.

Συνολικά, το αναβαθμισμένο Patriot είναι ό,τι αναμένουν οι αγοραστές από ένα SUV. Το μοντέλο του 2019 είναι πιο ισχυρό, έχει επιπλέον ροπή και οδηγείται καλύτερα, έχοντας ταυτόχρονα βελτιωμένη οδική συμπεριφορά. Επίσης είναι πιο ανθεκτικό, με γαλβανισμένους μεντεσέδες θυρών και χοντρό, σκληρότερο χάλυβα, που είναι πιο ανθεκτικός στη διάβρωση. Μιλώντας για τη σκουριά, μια ειδική κόλλα 3M επικαλύπτει τις ραφές πριν προετοιμαστεί και βαφτεί το αυτοκίνητο, διατηρώντας την ανάπτυξη της οξείδωσης. Το χρώμα και το αστάρι είναι καινούργια. Σύμφωνα με την UAZ, η συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi χρησιμοποιεί τα ίδια πράγματα.