VW Golf GTI Clubsport 2015: Hardcore με 290 ίππους!


Η VW μετέτρεψε το πρωτότυπο Golf GTI Clubsport concept σε μοντέλο παραγωγής για το Frankfurt Motor Show του 2015.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ - ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΗΣ
  • 10/9/2015

Η VW μετέτρεψε το πρωτότυπο Golf GTI Clubsport concept σε μοντέλο παραγωγής για το Frankfurt Motor Show του 2015. Κατασκευασμένο για να τιμήσει την 40η επέτειο του Golf GTI, το Clubsport special edition πατάει στην παράδοση που είχαν δημιουργήσει όλες οι επετειακές εκδόσεις GTI που προηγήθηκαν για τα 20α, 25α, 30α και 35α γενέθλια του Golf GTI.

To VW Golf GTI Clubsport είναι το πιο ισχυρό GTI που κατασκευάστηκε ποτέ, χάρη στους 265 ίππους που παράγει ο γνωστός 4κύλινδρος turbo άμεσου ψεκασμού των 2 λίτρων που υπάρχει κάτω από το καπό. Αλλά υπάρχει και ένα τρικ ακόμα! Λειτουργία... boost η οποία αυξάνει στιγμιαία την ιπποδύναμη κατά 10% (για περίπου 10 δευτερόλεπτα δηλαδή) κάτι που σημαίνει ότι η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 290 ίππους σε αυτό το χρονικό διάστημα. Το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός για να ενεργοποιήσει το «boost» είναι ένα απλό... «kick down» στο γκάζι.

Χάρη στην έξτρα ιπποδύναμη, το Golf GTI Clubsport είναι ικανό να πραγματοποιεί το κλασικό 0-100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα όταν είναι εξοπλισμένο με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG (ο αντίστοιχος χρόνος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων είναι 6 δευτερόλεπτα), ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 249 χλμ./ώρα με το  DSG (και 250 χλμ./ώρα με το μηχανικό κιβώτιο). Παρά τα εντυπωσιακά αυτά νούμερα η μέση κατανάλωση βενζίνης σύμφωνα με την VW παραμένει στα 6,7 λίτρα/100 χλμ. με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ενώ οι εκπομπές CO2 είναι στα 155 γρ./χλμ.

Οι εξωτερικές αλλαγές τονίζονται από το εντελώς νέο αεροδυναμικό πακέτο το οποίο περιλαμβάνει έναν εντελώς νέο εμπρός προφυλακτήρα, νέες πλαϊνές ποδιές, διαφορετικό diffuser πίσω, νέα αεροτομή οροφής στο πίσω μέρος και αποκλειστικής σχεδίασης σφυρήλατους αλουμινένιους τροχούς 18 και 19 ιντσών. Η μαύρη λωρίδα που διατρέχει κατά μήκος το αμάξωμα στο πλαϊνό μέρος αποτελεί φόρο τιμής στο πρωτότυπο Golf GTI του 1976.

Άλλες λεπτομέρειες που αξίζουν να σημειωθούν είναι τα «high-gloss black» καπάκια των καθρεπτών, οι ανασχεδιασμένες απολήξεις της εξάτμισης με μεγαλύτερη διάμετρο σε σχέση με το απλό Golf GTI και τα φιμέ LED πίσω φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό, το VW Golf GTI Clubsport διαθέτει νέα καθίσματα αγωνιστικού τύπου τα οποία είναι ντυμένα με Alcantara στο μεγαλύτερο μέρος τους, ενώ η σχεδίασή τους είναι «κυψελοειδής» σε κάποια σημεία. Οι κόκκινες ραφές, ο μοχλός των ταχυτήτων σε σχήμα από μπαλάκι του golf και το ντυμένο με Alcantara τιμόνι δίνουν μία ξεχωριστή νότα.