Δοκιμάζουμε το Hyundai i10 1.2 79PS N-Line με τη σπορ εμφάνιση και τον cool χαρακτήρα


Γεννημένο για την πόλη αλλά με διάθεση… να κάνει τους δρόμους λίγο πιο ενδιαφέροντες, το Hyundai i10 N-Line 1.2 των 79 PS είναι από εκείνα τα μικρά που δεν διεκδικούν δάφνες δύναμης, αλλά έχουν τον τρόπο να σε κερδίζουν στο καθημερινό «πήγαινε-έλα».

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/11/2025

Σε μια κατηγορία που ψάχνει να κάνει restart το Hyundai i10 συνεχίζει ατάραχο την πορεία του. Κι ενώ είναι το μικρό αυτοκίνητο της διπλανής πόρτας καταφέρνει με μια δόση πιπεράτης εμφάνισης και περισσότερο χαρακτήρα απ’ ό,τι περιμένεις όταν το βλέπεις σταθμευμένο σε λευκό, καθαρό, σχεδόν χειρουργικό χρώμα να δείχνει σαν ένα μικρό GTI χωρίς τους… ίππους.  Οι λεπτομέρειες N-Line, η πιο «αγριεμένη» μάσκα, οι κόκκινες πινελιές και οι 16άρες ζάντες του δίνουν την απαραίτητη σπιρτάδα. Και πάνω στις ζάντες, τα Hankook Ventus Prime 3 σε διάσταση 195/45-R16 συμπληρώνουν το σύνολο με μια υπόσχεση πρόσφυσης που τελικά τηρεί περισσότερο από όσο περιμένεις από ένα αυτοκίνητο πόλης.

Μπαίνοντας μέσα, το i10 Ν-Line διατηρεί την εικόνα ενός σύγχρονου, καλοδουλεμένου μικρού. Δεν θα το μπερδέψεις με premium επιλογές μιας και τα σκληρά πλαστικά έχουν την τιμητική τους, αλλά εδώ η φιλοσοφία είναι «ό,τι χρειάζεσαι, εκεί που το χρειάζεσαι». Τα καθίσματα παρέχουν σωστή στήριξη, το τιμόνι έχει το σωστό πάχος στεφάνης και κάθεσαι αρκετά ψηλά ώστε να βλέπεις τι γίνεται μπροστά σου, αλλά όχι τόσο ώστε να αισθάνεσαι ότι οδηγείς crossover. Μικρή λεπτομέρεια που κάνει διαφορά: οι κόκκινες ραφές και τα N-Line λογότυπα, που δίνουν χρώμα χωρίς υπερβολές.

Ο κινητήρας 1.2 με τους 79 ίππους δεν έχει τη «νίτρο» αίσθηση που θα φανταζόταν κανείς βλέποντας το N στον προφυλακτήρα, αλλά –μεταξύ μας- στέκεται πιο ολοκληρωμένα ακόμη κι από τον turbo 1000άρη αδελφό του. Είναι εξαιρετικά πολιτισμένος, πρόθυμος σε ένα ευρύ φάσμα στροφών και, κυρίως, σταθερά αποδοτικός. Στις χαμηλές στροφές δουλεύει αγόγγυστα ακόμη και με μια σχέση επάνω ξεχασμένη στο εξαιρετικό σε κούμπωμα 5άρι κιβώτιο, ενώ όσο ανεβαίνει η… βελόνα του στροφόμετρου δείχνει διάθεση να συνεχίσει. Και αυτή η γραμμικότητα, η δύναμη που έρχεται όπως περιμένεις, ακριβώς όταν τη χρειάζεσαι για μια σβέλτη εκκίνηση από το φανάρι ή για προσπέραση σε επαρχιακό δρόμο είναι που εκτιμάς όσο το οδηγάς. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο –το αναφέραμε- παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία. Δεν είναι από αυτά που σε καλούν να κάνεις «τελετουργία» σε κάθε αλλαγή, αλλά έχει σωστές διαδρομές και τρομερή ακρίβεια.

Στην πόλη το εκτιμάς για την ευκολία του, ενώ εκτός αστικού ιστού βοηθά στην αξιοποίηση του κινητήρα. Μόνο στην πέμπτη θα ευχόσουν ίσως λίγο πιο μακριά κλιμάκωση για να πέσουν οι στροφές στο ταξίδι. Όχι ότι κάνει θόρυβο, περισσότερο από συνήθεια το ζητάς. Εκεί που το i10 N-Line σε εκπλήσσει πραγματικά είναι στην οδική του συμπεριφορά. Με το κοντό του μεταξόνιο και τη σφιχτή ρύθμιση, δείχνει ζωηρό, ακριβές και πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές σου. Στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης νιώθεις την εμπιστοσύνη που δίνουν τα Hankook, ενώ στις στροφές κρατάει, με ανεκτές κλίσεις αμαξώματος. Δεν είναι «κακό παιδί» που θα το βάλεις να γλιστράει – είναι ο καλός φίλος που θα μείνει εκεί, ήρεμος και ακλόνητος, ακόμα και όταν εσύ πιέζεις λίγο παραπάνω. Η ανάρτηση, στην πόλη απορροφά καλά τις ανωμαλίες. Για την ακρίβεια, καλύτερα από όσο δικαιολογεί το χαμηλό προφίλ των ελαστικών. Μόνο σε απότομα σαμαράκια ακούς το κλασικό «γκντουπ», αλλά το σύνολο δεν γίνεται εύκολα κουραστικό. Και η ηχομόνωση; Για την κατηγορία, πολύ καλή.

Η καμπίνα μένει αρκετά ήσυχη ώστε να ακούς τη μουσική σου χωρίς να ανεβάζεις ένταση. Σε τελική ανάλυση, το Hyundai i10 N-Line 1.2 δεν χρειάζεται να πείσει κανέναν ότι είναι κάτι ανάμεσα σε hot hatch ή sport μοντέλο. Είναι ακριβώς αυτό που υπόσχεται: ένα μικρό πόλης με χαρακτήρα, εμφάνιση που τραβάει βλέμματα και έναν χαρούμενο, ελαφρύ οδηγικό τόνο. Αρκεί να το δεις έτσι, και τότε το λευκό του αμάξωμα και τα 195άρια Hankook μοιάζουν με το κερασάκι στην τούρτα ενός συνόλου που ξέρει να σε κάνει να χαμογελάς, όχι με τα άλογα, αλλά με την προσωπικότητά του και την οικονομία στο καύσιμο αφού τις ημέρες δοκιμής είδαμε από 5,0 L/100 km  έως 7,8 L/100 km σε πολύ πιεσμένο τέμπο. Αλλά πάλι, αυτή η σπορτίβικη εικόνα με 19.290 ευρώ δεν είναι και συμφέρουσα. Με 17.290 ευρώ μπορείτε να πάρετε τη λιγότερη προίκα της έκδοσης Style αλλά με την ίδια ουσία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI i10 1.2 79PS N-Line 2025   TIMH €17.290   ΤΕΛΗ €80

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 58(79)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 113/4.200

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,2 sec, τελική 158 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 125 g/km

HYUNDAI i10 1.2 79PS N-Line 2025

ΥΠΕΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ, ΚΡΑΤΗΜΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ, ΦΙΛΤΡΑΡΙΣΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΕΩΝ ΣΕ ΚΑΚΟ ΑΝΑΓΛΥΦΟ.