2021 Dacia Duster II 1.0 TCe LPG 100 PS 2WD [Test Drive]


Η Dacia προσφέρει το Duster II και με εργοστασιακό σύστημα διπλού καυσίμου (υγραέριο κίνησης, αμόλυβδη βενζίνη), κάνοντας το γνωστό μοντέλο της μία από τις πιο ελκυστικές λύσεις αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 5/5/2021
Υπό το πρίσμα μείωσης εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και οικονομίας χρημάτων σε κάθε ανεφοδιασμό με καύσιμο, η Dacia έχει αποκτήσει ένα ουσιαστικό έρεισμα εντός του Renault Alliance. Πλέον, διαθέτει όλα τα μοντέλα της και με κινητήρα διπλού καυσίμου.
 
Δηλαδή, αυτός δύναται να λειτουργήσει τόσο με υγραέριο κίνησης (LPG) όσο και με αμόλυβδη βενζίνη. Το σύστημα τοποθετείται από την ίδια την ρουμανική εταιρεία, συνεπώς έχει την εργοστασιακή εγγύηση, η οποία μπορεί να φτάσει έως και πέντε χρόνια.
 
Πότε ορίζεται ένα όχημα ως «διπλού καυσίμου»;

Σύμφωνα με όσα αναγράφονται στην «Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης», ο Κανονισμός αριθ. 115 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ΗΕ) ορίζει τα εξής στην παράγραφο 2.1.4: «Ένα όχημα θεωρείται διπλού καυσίμου, όταν μετά την εγκατάσταση του συστήματος μετασκευής, διαθέτει ικανότητα αποθήκευσης αερίου και χωριστή ικανότητα αποθήκευσης βενζίνης που υπερβαίνει τα 15 λίτρα, και είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ένα μόνο καύσιμο τη φορά. Η ταυτόχρονη χρήση και των δύο καυσίμων είναι περιορισμένη ως προς την ποσότητα ή τη διάρκεια».

 

Ο κινητήρας ECO-G

Αυτή είναι η κωδική ονομασία που δίνουν οι άνθρωποι της Dacia στην εκδοχή του 1.0 TCe ο οποίος μπορεί να λειτουργήσει και με υγραέριο κίνησης («LPG», Liquified Petroleum Gas), εκτός από αμόλυβδη βενζίνη. Η μετατροπή του γίνεται από την ίδια την εταιρεία και, εκτός του Duster II, τοποθετείται και σε στα νέα Sandero, Sandero Stepway, Logan και Logan MCV.

Αυτή η  κίνηση τακτικής της Dacia την έκανε να έχει μια επιτυχημένη εμπορική πορεία, βάσει των στοιχείων πωλήσεων που ανακοινώνει. Ακόμη και πέρυσι, με την πανδημία του νέου κορωνοϊού να ορίζει τα δεδομένα και στην αγορά αυτοκινήτου, η εταιρεία σημείωσε ικανοποιητικό ποσοστό πωλήσεων, τηρουμένων των αναλογιών, ιδίως στη Γαλλία και στις χώρες της ανατολικής Ευρώπης.
 

Ουσιαστικά πρόκειται για τον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, χωρητικότητας ενός λίτρου ο οποίος αποδίδει μέγιστη ισχύ 101 PS. Θυμίζουμε ότι είναι υποτετράγωνος, δωδεκαβάλβιδος και έχει σύστημα έμμεσου ψεκασμού πολλαπλών σημείων.

Στην εκδοχή του «ECO-G», με την οποία έχουμε να κάνουμε εν προκειμένω, η μέγιστη ισχύς του είναι κατά 10 PS αυξημένη και η ροπή του είναι κατά 10 Nm μεγαλύτερη, συγκριτικά με την απλώς βενζινοκίνητη. Συγκεκριμένα, φτάνει τα 101 PS/5.000 rpm και τα 170 Nm/2.000 rpm έναντι 91 PS/4.900 rpm και των 160 Nm/2.220 rpm, αντιστοίχως.
 
Με διπλό καύσιμο
Το Duster II 1.0 TCe LPG διαθέτει τόσο τεπόζιτο βενζίνης 50 λίτρων όσο και αντίστοιχο για την αποθήκευση του υγραερίου κίνησης, χωρητικότητας 34 λίτρων. Το δεύτερο, βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ ενσωματωμένο στον χώρο όπου κανονικά προορίζεται για την τοποθέτηση της ρεζέρβας στις άλλες εκδόσεις του μοντέλου.
 
Η τελευταία δεν υπάρχει, ωστόσο το γεγονός ότι το τεπόζιτο του υγραερίου κίνησης είναι ενσωματωμένο στο πάτωμα του οχήματος ενισχύει το επίπεδο ασφάλειας, ενώ δεν επηρεάζει την ικανότητα μεταφοράς αντικειμένων.
 
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Dacia, ο χώρος αποσκευών στο Duster II 1.0 TCe LPG παραμένει τουλάχιστον 445 λίτρα, δηλαδή ίδιος με αυτόν της αμιγούς βενζινοκίνητης (και δικίνητης) εκδοχής του. Το βάρος του οχήματος είναι αυξημένο κατά 61 kg, συγκριτικά, και οφείλεται αφενός στην ύπαρξη των επιπλέον τεπόζιτου και κυκλώματος τροφοδοσίας του κινητήρα. Το δοχείο αποθήκευσης του LPG πληροί όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές ασφάλειας και αντοχής σε πίεση και θερμοκρασία.
 

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις, με τη χρήση του υγραερίου κίνησης το Duster II 1.0 TCe LPG επιταχύνεται από το 0-100 km/h σε 13,8 sec και η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 168 km/h. Με τη χρήση αμόλυβδης βενζίνης, το αυτοκίνητο επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 14,4 sec, ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 172 km/h.

Αναφορικά με τη μέση τυποποιημένη κατανάλωση, η Dacia ανακοινώνει τουλάχιστον 8,1 l/100 km (κατά «WLTP»). Βάσει αυτής, η θεωρητική μέγιστη αυτονομία του Duster II 1.0 TCe LPG φτάνει τα 1.000 km μέχρι την αναγκαστική πλήρωσή του με κάποιο από τα δύο είδη καυσίμου.

Τέλος, η τυποποιημένη εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα είναι τουλάχιστον 126 g/km βάσει του πρωτοκόλλου «WLPT», με καύσιμο το υγραέριο κίνησης. Σύμφωνα με την Dacia, είναι κατά 11% μικρότερη από την αντίστοιχη με καύσιμο την αμόλυβδη βενζίνη.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DACIA DUSTER II 1.0 TCe LPG 100 PS 2WD

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 7

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ78

Οι εντυπώσεις μας
Η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου δεν διαφέρει από την αμιγώς βενζινοκίνητη. Το αμάξωμα του Duster II έχει τη δική του ταυτότητα και είναι από τα πιο αναγνωρίσιμα μεταξύ των υπόλοιπων οχημάτων.

Η εταιρική φιλοσοφία τής Dacia περικλείεται στη φράση «η εταιρεία που επαναπροσδιορίζει τα θεμελιώδη» και αυτό το τηρεί. Τα θεωρούμενα ως «βασικά» στην Αυτοκίνηση μεταβάλλονται ανά εποχή και το Duster II αντικατοπτρίζει αυτή την αναγκαιότητα στη δική μας.

 
Η έντονη σχεδίαση του αμαξώματος, η οποία προσήκει σε SUV, η σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος (210 mm), οι σχετικά μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω, το προστατευτικό πλαστικό περιμετρικά του οχήματος και οι μπάρες οροφής συντείνουν στην ιδιότυπη εμφάνισή του. Η γενικότερη διαμόρφωση του αμαξώματος έχει ως αποτέλεσμα καλές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, οι οποίες είναι 30 μοίρες και 34 μοίρες αντίστοιχα, για τη δικίνητη έκδοχή του.
 
Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο, οι επιβάτες κάθονται σχετικά ψηλά και η περιμετρική ορατότητα είναι καλή. Τα καθίσματα είναι σχετικά μαλακά σε αίσθηση, τα εμπρός έχουν μέτρια πλευρική στήριξη και το ωφέλιμο ύψος και πλάτος είναι ικανοποιητικά.
 
Το εσωτερικό καλύπτεται από σκληρό πλαστικό και η πρακτικότητα αναφορικά με τις θήκες για μικροαντικείμενα είναι περιορισμένη. Αντιθέτως, η πρακτικότητα χειρισμού της έγχρωμης οθόνης αφής στο ταμπλώ και του ηχοσυστήματος (μέσω του χρηστικού πολυδιακόπτη δεξιά του τιμονιού) είναι πολύ καλή. Το γενικότερο φινίρισμα είναι σε μέτριο επίπεδο.
 

Ο κινητήρας ξεκινά να λειτουργεί με καύσιμο το υγραέριο κίνησης (με το σύστημα να ψεκάζει και αμόλυβδη βενζίνη όποτε χρειάζεται). Στο ταμπλώ, υπάρχει ο διακόπτης μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να επιλέγει το είδος τού καυσίμου με το οποίο επιθυμεί να τροφοδοτείται ο κινητήρας και υπάρχει και η ένδειξη για την εναπομείνασα ποσότητα υγραερίου κίνησης στο αντίστοιχο τεπόζιτο. Φυσικά, όταν αυτό εξαντληθεί η τροφοδοσία γίνεται αυτόματα με αμόλυβδη βενζίνη, χωρίς να γίνεται αισθητή η αλλαγή.

Ο 1.0 TCe ECO-G είναι απλώς επαρκής για να κινήσει το αυτοκίνητο, αλλά οι επιδόσεις δεν είναι αυτό που αναζητάς στη συγκεκριμένη έκδοση του Duster II. Είτε με καύσιμο το υγραέριο κίνησης, είτε με την αμόλυβδη βενζίνη, η ροπή του αποδίδεται σχετικά ψηλά, από τις 2.000 rpm και άνω. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός χρειάζεται να αλλάζει σχετικά συχνά σχέση στο εξατάχυτο κιβώτιο, το οποίο έχει μέτρια αίσθηση.

Η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή απ’ όσο αναμένεις αλλά αποδεικνύεται άνετη στην άσφαλτο. Όμως, κατά την κίνηση σε χωματόδρομο η απορροφητικότητά της είναι πολύ καλή και ταιριαστή στον χαρακτήρα του οχήματος.

Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, με καύσιμο το υγραέριο κίνησης μετρήσαμε 9,9 l/100 km μέση τιμή. Βεβαίως, σε συνθήκες έντονης κίνησης εντός πόλης, η τιμή της φτάνει ή και ξεπερνά τα 11,0 l/100 km. Χρησιμοποιώντας την αμόλυβδη βενζίνη, η μέση τιμή κατανάλωσης ήταν 8,1 l/100 km.

Την περίοδο που γράφονταν αυτές οι γραμμές, πανελλαδικά, η μέση τιμή λιανικής πώλησης του λίτρου υγραερίου κίνησης ήταν 0,803 ευρώ, ενώ η μέση τιμή λιανικής της αμόλυβδης βενζίνης ήταν 1,492 ευρώ ανά λίτρο. Η σύγκριση είναι συντριπτικά υπέρ του πρώτου, όπως καταλαβαίνουμε.
 
Το Dacia Duster II 1.0 TCe LPG έρχεται στην ελληνική αγορά σε μια περίοδο όπου η αναγκαιότητα για όσο το δυνατόν μεγαλύτερη οικονομία απόκτησης νέου αυτοκινήτου και μειωμένου κόστους κατά τον ανεφοδιασμό είναι επιτακτικότερη από πριν. Με τον κινητήρα διπλού καυσίμου που διαθέτει, την αξιοπρεπή κατασκευαστική υπόστασή του, την ευρυχωρία του εσωτερικού, την ιδιότυπη εμφάνισή του και την εργοστασιακή εγγύηση για το κύκλωμα τροφοδοσίας του υγραερίου κίνησης, είναι μια αξιόλογη περίπτωση.
 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER II 1.0 TCe LPG 100 PS 2WD 2021   TIMH €15.780   ΤΕΛΗ €80,64

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Ατμοσφαιρικός  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη βενζίνη, LPG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (101)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 170/2.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,8 sec, τελική 168 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 8,1 l/100 km, 126 g/km

DACIA DUSTER II 1.0 TCe LPG 100 PS 2WD 2021

ΥΠΕΡ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΚΑΥΣΗΣ ΚΑΙ LPG, EYΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΦΙΝΙΡΙΣΜΑ.