2021 SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 48V 129PS AWD - TEST DRIVE: Υβριδικό και τετρακίνητο


Ένα διάσημο «τζιπάκι», το Vitara αποκτά υβριδική υπόσταση αλλά δε χάνει την τεχνολογία AWD που τόσο αρχίζει να στερείται η κατηγορία. Δοκιμάζουμε μια ενδιαφέρουσα έκδοση που έχει ικανότητες εντός και εκτός δρόμου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/12/2021

Πολλά είναι τα Vitara που έχουμε οδηγήσει. Εδώ και χρόνια το όνομα αυτό είναι μια διαφήμιση των δυνατοτήτων της Suzuki να δημιουργεί SUV κι αυτό φαίνεται από τις πωλήσεις και την προσήλωση του κόσμου προς το όνομα Vitara. Στην εποχή του εξηλεκτρισμού, το αυτοκίνητο που ανανεώθηκε πριν έξι χρόνια και πέρασε από μια ποικιλία μηχανολογικών πειραμάτων κάτω από το καπώ (downsized turbo βενζίνη, diesel, πολλά άλογα κ.λπ.) μπήκε σε πρόγραμμα εξυβριδισμού κι εδώ, στην εν λόγω δοκιμή οδηγούμε την έκδοση που μάλλον σας αρέσει, το Vitara με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και τετρακίνηση, μια επιλογή που για την κατηγορία των συμπαγών SUV έχει αρχίσει να γίνεται είδος προς εξαφάνιση. Πριν από τα οδηγικά όμως ας κάνουμε το… χρέος μας στα βασικά.

Σχεδιαστικά

μια λέξη αρκεί για να αποδώσει το χαρακτήρα του αυτοκινήτου: Vitara. Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο με κλασικές γραμμές αλλά και πινελιές νεότητας που το καθιστούν εύπεπτο και ταυτόχρονα συμπαγές χωρίς να είναι μικρό με μήκος στα 4,17 μέτρα (αλλά με μικρό μεταξόνιο στα 2,5 μέτρα και αναπόφευκτα μικρούς χώρους για τους πίσω επιβάτες). Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 18,5 εκατοστά και οι ποδιές και τα ανάλογα διακοσμητικά φροντίζουν για μια κάποια προστασία. Η καμπίνα είναι τυπική πλέον στο μάτι, έχοντας μείνει ολίγον πίσω αισθητικά, και με μπόλικη πληροφορία τόσο στον πίνακα οργάνων όσο και στην οθόνη αφής που όμως ακόμα μετά από τόσα χρόνια στην Ελλάδα δεν έχει μάθει γρι από τη γλώσσα μας.

Επίσης υπάρχουν εργονομικές παραφωνίες όπως είναι η επιλογή συχνότητας στο ραδιόφωνο. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επίσης περιορισμένοι ή αν προτιμάτε «όσο-τόσο». Συνολικά η αντιληπτή ποιότητα δεν είναι το μεγάλο φόρτε του αυτοκινήτου όσο η εικόνα ενός ποιοτικού εργαλείου που δε σε νοιάζει να το δεις λερωμένο. Ένα βέβαια μεγάλο προσόν του αυτοκινήτου είναι ο εξοπλισμός ασφαλείας με προεξάρχον το σύστημα Dual Sensor Brake Support (DSBS) που χρησιμοποιεί κάμερα και αισθητήρα λέιζερ για να ανιχνεύσει πεζούς και διαγράμμιση λωρίδων νύχτα και μέρα σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις μαζί με ένα ολοκληρωμένο πακέτο προηγμένων συστημάτων ασφαλείας τα οποία βοηθούν τον οδηγό να αποφύγει πιθανά ατυχήματα.

Τα μηχανικά μέρη αποδεικνύουν την ικανότητα της Suzuki να φτιάχνει ολοκληρωμένα μηχανολογικά πακέτα. Δείτε τι έχουμε εδώ. Ένα 1400άρι τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης με turbo, 129 ίππους και πολλές τεχνολογίες αποδοτικότητας αλλά και μικροϋβριδική 48βολτη υπόσταση, με τετρακίνηση, κλείδωμα 50/50 και παραμετροποίηση στην απόδοση του κινητήρα. H υβριδική βέβαια τεχνολογία είναι μάλλον βασική αφού για να αντιληφθείς τη συνδρομή του ηλεκτροκινητήρα/δυναμό, πρέπει να βάλεις τη σχετική ένδειξη στη μικρή έγχρωμη οθόνη του πίνακα οργάνων.

Εντούτοις υπάρχει βοήθεια στο βαθύ γκάζι και κατά την εκκίνηση χάρη στην επικούρηση της ηλεκτρικής ενέργειας. Η δε κατανάλωση είναι κάτω από το μέσο όρο οποιουδήποτε αυτοκινήτου της κατηγορίας και αντίστοιχων τεχνικών χαρακτηριστικών, απόδειξη ότι οι τεχνολογίες αυτές δουλεύουν. Ενδιαφέρον είναι πάντως ότι αν συγκρίνουμε τούτο το Vitara των 129 ίππων με το…προηγούμενο μη υβριδικό των 140 ίππων τότε θα δει ότι το κιβώτιο έχει διαφορετική κλιμάκωση, αλλά οι επιδόσεις είναι παρεμφερείς (0-100 km/h στα 10,2 sec είναι ταυτόσημο, χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση)

Οδηγικά

H καθημερινότητα με τούτο το Vitara είναι ενδιαφέρουσα. Έχεις ένα αυτοκίνητο που έχει τη δύναμη να κινηθεί σβέλτα με καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Είναι λίγο απείθαρχο το πίσω μέρος σε λακκούβες και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών δεν είναι κορυφαίο καθώς κάποιοι τριγμοί θα περάσουν εντός της καμπίνας.

Πάντως όσοι δεν πτοείστε από το NVH του αυτοκινήτου σίγουρα θα εκτιμήσετε το γεγονός ότι υπάρχει η τετρακίνηση που μπορεί να σε κινήσει παραπέρα από την άσφαλτο. Αυτόματη τετρακίνηση, (κατά βάση είναι προσθιοκίνητο το μοντέλο και αναλόγως συνθηκών μεταφέρει ροπή και στον πίσω άξονα) μια εύκολη κατασκευαστικά και φθηνή επιλογή που προσφέρει το κάτι παραπάνω ενώ με το κλείδωμα της τετρακίνησης από το σχετικό κουμπί μπορείτε να κινηθείτε πολύ πέρα από οποιονδήποτε ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Αρκεί να έχετε κάποιες γνώσεις και μια τετράδα καλών ελαστικών (τα ContiEcoContact διαστάσεων 215/55-R17 είναι καλά αλλά για άσφαλτο).

Με εξαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, ικανότητες, ένα όνομα αξιοπιστίας και τιμή μόνο 22.820 ευρώ, ο τετρακίνητο υβριδικό Vitara είναι σχεδόν μονόδρομος με όσα προσφέρει. Παρά τα θεματάκια με την ποιότητα κύλισης, δεν μπορούμε παρά να το προτείνουμε ως μια επιλογή απόλυτου value for money.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 48V 129PS AWD 2021   TIMH €22.820   ΤΕΛΗ €83,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.373, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95(129)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 131 g/km

SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 48V 129PS AWD 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΤΙΜΗ

ΚΑΤΑ ΑΝΤΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ