Υπέρ της απαγόρευσης των ΜΕΚ ο Εμανουέλ Μακρόν - Βλέπει «κατάρρευση» της ευρωπαϊκής αγοράς αν αλλάξουν οι στόχοι


Ο πρόεδρος της Γαλλίας τονίζει πως κάθε αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με ΜΕΚ θα αποδειχθεί καταστροφική για τις επενδύσεις στην Ε.Ε.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ - ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 30/11/2025

Το 2035 είχε καθοριστεί ως το μεγάλο ορόσημο για τη μετάβαση στους μηδενικούς ρύπους των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ. Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επιβεβαιώσει το τελευταίο διάστημα ότι θα προχωρήσει σε επιτάχυνση της αναθεώρησης του κανονισμού, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αλλαγών πριν από το τέλος της χρονιάς. 

Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ursula von der Leyen, ανέφερε σε επιστολή προς τα κράτη-μέλη ότι απαιτείται «περισσότερη ευελιξία» και ότι η αναθεώρηση των κανόνων θα ληφθεί υπόψη στο πλαίσιο του νέου κλιματικού σχεδίου για το 2040. Πρόκειται για μια ουσιαστική μετατόπιση σε σχέση με το αυστηρό πλαίσιο που είχε υιοθετηθεί το 2022, υπό την πίεση χωρών όπως η Γερμανία που θέλει να συνεχιστεί η πώληση οχημάτων με ΜΕΚ.

Ο Γερμανός καγκελάριος Friedrich Merz ξεκαθάρισε τις προθέσεις της χώρας του, καλώντας την ΕΕ να εγκαταλείψει τα πλάνα της για απαγόρευση των θερμικών κινητήρων από το 2035. Σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο ίδιος είπε κατηγορηματικά ότι «δεν θέλω η Γερμανία να είναι μία από τις χώρες που υποστηρίζουν αυτή την λανθασμένη απαγόρευση».

Η θέση του Γάλλου προέδρου, Εμανουέλ Μακρόν, είναι εκ διαμέτρου αντίθετη. Πρόσφατα ανέφερε ότι «αν εγκαταλείψουμε αύριο τον στόχο για το 2035, τα ευρωπαϊκά εργοστάσια ηλεκτρικών μπαταριών θα καταστραφούν». Πιστεύει επίσης ότι «ο στόχος για το 2035 είναι καλός, διότι ευθυγραμμίζει τα ενδιαφερόμενα μέρη προς έναν κοινό στόχο, ενθαρρύνει τις αλλαγές στις πρακτικές και προσδίδει αξιοπιστία στις επενδύσεις που πραγματοποιούνται».

Τόσο η Γαλλία, όσο και η Ισπανία έχουν ξεκινήσει μεγάλα project με την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και μπαταριών στην επικράτειά τους. Το 2023, ο Macron είχε ανακοινώσει δύο βιομηχανικές επενδύσεις της τάξης των 6,7 δισ. ευρώ για την κατασκευή μπαταριών EV πλησίον του λιμανιού της Δουνκέρκης, με την προοπτική δημιουργίας 4.700 θέσεων εργασίας.

Εταιρείες όπως η BYD επενδύουν σημαντικά με την κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη, με την Ισπανία να είναι ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων τους. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πόσο κοστίζει πραγματικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025 – Online calculator EV edition

Πώς η Κίνα κερδίζει τη μάχη των EV - Τι ανακάλυψε η Rivian αφού ξεγύμνωσε ένα Xiaomi SU7

Έρευνα για τους φορτιστές: Ανέφικτος ο στόχος της Ε.Ε. για το 2030 - Τι ισχύει στην Ελλάδα