Πιστεύετε ότι η Urus είναι το πρώτο SUV της Lamborghini; Κάνετε λάθος. Τα… πρωτεία ανήκουν στην LM002, η οποία παρουσιάστηκε το 1986 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών και έμεινε στην παραγωγή έως το 1983. Ένα μοναδικό, από κάθε άποψη, αντίγραφό της, βρίσκεται προς πώληση στην Ουψάλα της Σουηδίας, μέσω του γνωστού οίκου δημοπρασιών Bring a Trailer.
Η ανάπτυξη της LM 002 ξεκίνησε ως ένα έργο για την κατασκευή ενός υψηλών επιδόσεων οχήματος εκτός δρόμου για στρατιωτική χρήση στα τέλη της δεκαετίας του 1970, με το όνομα Cheetah. Ο μηχανικός της Lamborghini Giulio Alfieri αναβίωσε το έργο το 1981 με την LM 001: ένα καινοτόμο concept με κινητήρα τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ακολουθούμενο από το πρωτότυπο LMA με κινητήρα τοποθετημένο μπροστά.
Το τελικό μοντέλο παραγωγής της LM002 παρουσιάστηκε το 1986, επιβεβαιώνοντας τον τελικό σχεδιασμό: Ο V12 κινητήρας από την Countach Quattrovalvole είχε χωρητικότητα 5.167 κυβικά εκατοστά και απέδιδε 455 PS στις 6.800 rpm.
Το συγκεκριμένο αντίγραφο που βρίσκεται ως πώληση είναι ξεχωριστό. Κατασκευάστηκε το 1986 και αποκτήθηκε από τον Σουλτάνο του Μπρουνέι, ο οποίος αργότερα θεώρησε ότι δεν ήταν όσο πολυτελές θα ήθελε. Έτσι, το 1989 ανέθεσε στην Autocostruzioni Salvatore Diomante να το «μεταμορφώσει» σε μια πραγματική λιμουζίνα. Όπως και έγινε. Η (μικρή) καρότσα αφαιρέθηκε και στη θέση της τοποθετήθηκε ένα κλειστό κουβούκλιο, με παράθυρα και καθίσματα τύπου καναπέ σε σχήμα U, ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή, μια τηλεόραση και ένα DVD player!
Το αρχικό μαύρο χρώμα μετετράπη σε ασημί, που έχει ορισμένες φθορές. Η επιβλητική σιλουέτα τονίζεται από τους εξαγωνικούς θόλους τροχών με ασημένιες ζάντες 17x11 ιντσών και ελαστικά Pirelli Scorpion Zero 345/60. Η «αγριεμένη» όψη ενισχύεται από τους μαύρους προφυλακτήρες, το ασύμμετρο διπλό «εξόγκωμα» στο καπό και τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης.
Η καμπίνα έχει μαύρες δερμάτινες επενδύσεις, ενώ στις δύο πρώτες σειρές υπάρχουν τέσσερα μπάκετ καθίσματα, ενώ στο δάπεδο συναντά κανείς μοκέτα. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί την τηλεόραση Pioneer CRT (η οποία, ωστόσο, δεν λειτουργεί) και ένα DVD player, ένα CD player είναιτοποθετημένο στην μπροστινή κονσόλα οροφής. Υπάρχουν ακόμα φώτα οροφής και μια ηλεκτρική συρόμενη/ανακλινόμενη ηλιοροφή πάνω από τα καθίσματα της μεσαίας σειράς, ενώ οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ηλεκτρικά παράθυρα και κλιματισμό.
Ο V12 κινητήρας διαθέτει 4 εκκεντροφόρους και 6 καρμπιρατέρ Weber, ενώ η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω πεντατάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων της ZF. Επιπλέον, υπάρχουν 3 self-locking διαφορικά και δυνατότητα επιλογής κοντών σχέσεων.
Τα φρένα διαθέτουν διπλές δαγκάνες εμπρός, ενώ υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς. Το κιβώτιο ανακατασκευάστηκε το 2006, ενώ στο οδόμετρο αναγράφονται 10.807 km. Παράλληλα, υπάρχουν διάφορες πιστοποιήσεις από την Lamborghini.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά τον Σουλτάνο του Μπρουνέι, το συγκεκριμένο αντίγραφο βρέθηκε στην κατοχή του πρώην CEO των BMW και Volkswagen, Bernd Pischetsrieder. To 2012 η επόμενη στάση του ήταν στην Σουηδία, με τη νέα ιδιοκτήτρια να το χρησιμοποιεί για να μεταφέρει τα παιδιά της στο σχολείο, πριν αγοραστεί το 2024 από τον τρέχοντα ιδιοκτήτη, ο οποίος και το πουλάει.
Πηγή: Bring a Trailer
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ποια κρίση και ποιοι δασμοί; Τα τρελά κέρδη που καταγράφει η Lamborghini το 2025
Lamborghini: Μετά τη Sterrato έρχονται και άλλες εκδόσεις με... χωμάτινη διάθεση
Brabus 800 Cabrio: Η G-Class που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα (video)






ΔΗΜΟΦΙΛΗ
_77761_474964_type13129.jpg)
_77761_471313_type13129.jpg)


