Boxer κινητήρας made in China: Η BYD ανατρέπει τα στερεότυπα (video)


Μια απρόσμενη τεχνολογική στροφή από την κινεζική εταιρεία, που επαναφέρει μια κλασική αρχιτεκτονική κινητήρων στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

  • KEIMENO: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: BYD
  • 5/12/2025

Η BYD, γνωστή εδώ και χρόνια ως μια από τις πιο δραστήριες δυνάμεις στην ηλεκτροκίνηση, φαίνεται πως επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται οι θερμικοί και οι ηλεκτρικοί κινητήρες.

Το νέο της βήμα δεν είναι απλώς μια ακόμη εξέλιξη της υβριδικής τεχνολογίας DM-i, αλλά μια πιο τολμηρή προσέγγιση που αξιοποιεί έναν δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο boxer κινητήρα ως βασικό στοιχείο ενός συστήματος εκτεταμένης αυτονομίας.

Μια παλιά ιδέα σε νέο ρόλο

Η επιλογή ενός boxer κινητήρα από μια εταιρεία όπως η BYD προκαλεί εύλογα έκπληξη. Πρόκειται για μια διάταξη που παραδοσιακά συνδέεται με κατασκευαστές όπως η Porsche και η Subaru, ωστόσο η κινεζική εταιρεία εξηγεί πως τα πλεονεκτήματα της επίπεδης αρχιτεκτονικής εξυπηρετούν ιδανικά τον ρόλο του ως γεννήτριας. Ο κινητήρας σχεδιάστηκε αποκλειστικά για λειτουργία σε σειριακό υβριδικό σύστημα, όπου το κύριο έργο του είναι να φορτίζει την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η χαμηλή του τοποθέτηση συμβάλλει στη μείωση του κέντρου βάρους, ενώ η χρήση ξηρού κάρτερ και η ανασχεδιασμένη κυκλοφορία λαδιού επιτρέπουν ένα εξαιρετικά συμπαγές και αθόρυβο σύνολο. Σύμφωνα με την εταιρεία, σε χαμηλά φορτία η στάθμη θορύβου αυξάνεται μόλις κατά μία μονάδα σε σχέση με έναν ηλεκτροκινητήρα, στοιχείο που υποδηλώνει προσεκτική εξέλιξη και στόχο την ελαχιστοποίηση της παρουσίας του στο ακουστικό περιβάλλον της καμπίνας.

Τεχνολογία που υπηρετεί την ηλεκτροκίνηση

Παρότι λειτουργεί πρωτίστως ως γεννήτρια, ο νέος boxer της BYD δεν περιορίζεται αποκλειστικά σε αυτόν τον ρόλο. Σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να μεταδώσει ισχύ απευθείας στον πίσω άξονα, αποδίδοντας έως 272 PS και 380 Nm ροπής. Πρόκειται για μια λύση που γεφυρώνει τις ταξιδιωτικές ανάγκες μεγάλης αυτονομίας με την ευελιξία ενός ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης. Η τεχνολογία αυτή εντάσσεται στη νέα πλατφόρμα e4, όπου τα ηλεκτρικά μοτέρ εξακολουθούν να έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με τον θερμικό κινητήρα να υποστηρίζει τη λειτουργία τους όταν απαιτείται μεγαλύτερη αυτονομία ή σταθερότητα στην παροχή ενέργειας.

Το μοντέλο που εγκαινιάζει τον νέο κινητήρα είναι το Yangwang U7, ένα μεγάλο premium sedan μήκους άνω των 5,2 m. Αποτελεί μέρος της πολυτελούς υπομάρκας της BYD και στοχεύει σε ένα κοινό που αναζητά τεχνολογία αιχμής χωρίς να εγκαταλείπει τις ανέσεις και την στιβαρή παρουσία ενός μεγάλου αυτοκινήτου. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

BYD ATTO 2 DM-i: Οι τιμές του Super Hybrid με τα 1.000 km συνδυαστικής αυτονομίας (πίνακας)

Θα μπει η BYD στους αγώνες; Η απάντηση της Stella Li στο Car and Driver

Αποστολή στην Κίνα: Μπήκαμε στη νέα πίστα παντός εδάφους της BYD (photos)