Η «αναγέννηση» του NSX που η Honda δεν θα επιχειρούσε ποτέ, άλλα τόλμησε ο Pininfarina


Μια νέα σχεδιαστική προσέγγιση από την Pininfarina και τη JAS Motorsport επαναφέρει στο προσκήνιο το πνεύμα του θρυλικού NSX, ισορροπώντας ανάμεσα στην κληρονομιά και στη σύγχρονη τεχνολογία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΠΕΤΡΟΣ ΡΟΚΑΣ, ΦΩΤΟ: PININFARINA
  • 6/12/2025

Περισσότερο από τρεις δεκαετίες μετά την εμφάνιση του αυθεντικού NSX, η Pininfarina και η JAS Motorsport επιχειρούν μια προσεκτική αλλά ουσιαστική επανερμηνεία του ιαπωνικού supercar. Το νέο μοντέλο, που φέρει το όνομα Tensei, «αναγέννηση» στα ιαπωνικά, παρουσιάστηκε διακριτικά σε λίγους εκλεκτούς πελάτες στο Fuji Speedway, δίνοντας μια πρώτη γεύση από αυτό που έρχεται για την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα το 2026.

Παρότι οι εικόνες παραμένουν περιορισμένες, το όραμα των δύο εταιρειών ξεδιπλώνεται ήδη με αρκετή σαφήνεια. Η σχεδιαστική γραμμή αποφεύγει τις βίαιες τομές με το παρελθόν και διατηρεί βασικά χαρακτηριστικά που σφράγισαν την ταυτότητα του πρώτου NSX, όπως η μαύρη «καμπίνα», τα αναδυόμενα φωτιστικά σώματα και η χαρακτηριστική πίσω αεροτομή.

Ένα αμάξωμα που τιμά το παρελθόν, αλλά μιλά στο σήμερα

Ο Pininfarina προχωρά σε μια εντελώς νέα κατασκευή από ανθρακονήματα, πιο μυώδη και λειτουργική. Οι προεξέχοντες θόλοι, οι μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα και ο αεραγωγός στο μπροστινό καπό παραπέμπουν στο NSX-R της εποχής NA2, όμως εντάσσονται σε ένα συνολικό σύνολο που φαίνεται πιο ώριμο και εξισορροπημένο.

Οι επεμβάσεις στις αναλογίες του αμαξώματος είναι ίσως το πιο καθοριστικό στοιχείο της σχεδιαστικής αναγέννησης. Το πρωτότυπο NSX συχνά κατηγορούνταν για το στενό πίσω μετατρόχιο και το μακρύ πίσω πρόβολο. Στην περίπτωση του Tensei, το σύνολο δείχνει να «πατά» διαφορετικά και να ενισχύει την οπτική σταθερότητα, κάτι που διακρίνεται ακόμη και μέσα από τα περιορισμένα teaser.

Μηχανολογική ταυτότητα με σαφείς αναφορές

Η JAS Motorsport, γνωστή για τη μακρόχρονη συνεργασία της με τη Honda στους αγώνες, τοποθετεί στο Tensei έναν βελτιωμένο ατμοσφαιρικό V6 της ιαπωνικής εταιρείας. Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί λεπτομέρειες, η ισχύς αναμένεται σαφώς υψηλότερη από τους 270 PS του αυθεντικού 3.0 L NSX. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, υπογραμμίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του. Ενδιαφέρον έχει και η επιλογή να τοποθετηθούν σήματα της JAS αντί για Honda, μια λεπτή αλλά σαφής διαφοροποίηση που δίνει στο Tensei την ταυτότητα ενός ανεξάρτητου project, αποφεύγοντας πιθανές νομικές συγκρούσεις αλλά και υποδηλώνοντας πως πρόκειται για κάτι περισσότερο από μια «ανακατασκευή».

Στόχος: ένα σύγχρονο αλλά πολιτισμένο supercar

Παρότι η εσωτερική εικόνα παραμένει κρυφή, η Pininfarina τονίζει πως το Tensei δεν στοχεύει να αποτελέσει ένα σκληροπυρηνικό track car. Η προσέγγιση δείχνει να συνδυάζει σύγχρονες τεχνολογίες με μια πιο πολιτισμένη φιλοσοφία, που θα επιτρέπει καθημερινή χρήση χωρίς να χάνεται η αυθεντική σπορ εμπειρία του NSX. Η παραγωγή, ο αριθμός των μονάδων και η τιμή παραμένουν άγνωστα, όμως το ενδιαφέρον των πρώτων πελατών υποδηλώνει ότι η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει. Με δεδομένη και την αντίστοιχη πρωτοβουλία της Italdesign, που ετοιμάζει τη δική της πρόταση βασισμένη στο NSX, το 2026 προμηνύεται μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα χρονιά για τους φίλους του ιαπωνικού εμβληματικού μοντέλου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Honda: Αυτές είναι οι πρώτες επίσημες εικόνες του νέου Civic (photos)

Honda S2000: Ο θρύλος «επιστρέφει» με 580 PS και αρκετό ανθρακόνημα (photos)

To νέο προσιτό SUV της Honda έρχεται με το ελληνικό όνομα (photos)