Suzuki: Βάζει τέλος στα... όνειρα για pick-up έκδοση του Jimny - Οι λόγοι πίσω από την απόφαση


Ο επικεφαλής μηχανικός της Suzuki ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δούμε Jimny με καρότσα.

  • ΦΩΤ.: THEOTTLE
  • 5/12/2025

Η Suzuki φαίνεται να «παγώνει» οριστικά την εξέλιξη μιας pick-up έκδοσης του Jimny, βασισμένης στο υπάρχον ladder-frame SUV, παρά το γεγονός ότι εξετάζει την ιδέα ήδη από το 2019.

Μιλώντας στο αυστραλιανό Drive στο πλαίσιο του Σαλονιού Αυτοκινήτου του Τόκιο, ο επικεφαλής μηχανικός της Suzuki, Takamitsu Sasaki, ξεκαθάρισε ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν σχέδια για ένα Jimny με καρότσα, επικαλούμενος μια σειρά παραγόντων.

«Η ζήτηση δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη», σημείωσε ο Sasaki. «Αν φτιάχναμε ένα Jimny pick-up, θα έπρεπε να το κάνουμε εξαιρετικά ανθεκτικό, κάτι ιδιαίτερα δύσκολο. Για να αντέξει μεγάλο βάρος στο πίσω μέρος, θα έπρεπε να ενισχύσουμε σημαντικά το πλαίσιο».

Η τέταρτη γενιά του Jimny έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο της το 2018, πριν η Suzuki παρουσιάσει λιγότερο από έναν χρόνο αργότερα, στο Σαλονιού Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2019, μια pickup εκδοχή σε μορφή concept car.

Ψηφιακή απεικόνιση ενός μελλοντικού Suzuki Jimny pickup από τον Theottle στο Instagram
Ψηφιακή απεικόνιση ενός μελλοντικού Suzuki Jimny pickup από τον Theottle στο Instagram

Με διάταξη δύο θέσεων, αυξημένη απόσταση από το έδαφος, πιο «σκληροτράχηλους» προφυλακτήρες, ελαστικά παντός εδάφους και αυτοκόλλητα «Sierra», το πρωτότυπο έδωσε ελπίδες σε όσους περίμεναν ένα μικρών διαστάσεων pick-up που θα έκανε την είσοδό του στους τιμοκαταλόγους της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ωστόσο, το μοντέλο δεν πρόκειται να περάσει στην επίσημη γραμμή παραγωγής.

Το σχόλιο του Sasaki περί του ότι το ladder-frame πλαίσιο δεν μπορεί να αντέξει μεγάλα φορτία επιβεβαιώνεται από τα τεχνικά δεδομένα, αφού το Jimny, τόσο στην τρίθυρη όσο και στη μακρύτερη XL πεντάθυρη εκδοχή, υποστηρίζει μέγιστο ωφέλιμο φορτίο μόλις 340 kg, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το βάρος των επιβατών.

Παράλληλα, στο ερώτημα αν θα μπορούσε να υπάρξει μια ισχυρότερη έκδοση, ο Ιάπωνας μηχανικός απάντησε πως ο σχεδιασμός του μοντέλου είναι ολιστικός, καθιστώντας την τοποθέτηση μεγαλύτερου κινητήρα πρακτικά ανέφικτη.

«Δεν εξετάζουμε ένα μοντέλο με μεγαλύτερο κινητήρα, γιατί αυτό το αυτοκίνητο έχει σχεδιαστεί με πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία όσον αφορά το αμάξωμα και το σύνολο κίνησης», ανέφερε. «Είναι μια ισορροπία, το ιδανικό μέγεθος. Γι αυτό δεν εξετάζουμε ισχυρότερο κινητήρα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Suzuki: Δωρεάν χειμερινός έλεγχος αυτοκινήτου - Ποια μοντέλα καλύπτει η ενέργεια

Η Suzuki αλλάζει το σήμα της για πρώτη φορά μετά από 22 χρόνια (photo)

Suzuki eVitara: Οι τιμές όλων των εκδόσεων στη Σουηδία - Πότε ξεκινούν οι παραδόσεις