Τι θα ήθελε ένας οδηγός για να απολαμβάνει την οδήγηση σε γρήγορους ρυθμούς; Ένα μοντέλο που ουσιαστικά είναι race car, αλλά νόμιμο να κυκλοφορεί στο δρόμο και να χαρακτηρίζεται από τρεις αρχές: χαμηλό κέντρο βάρους, όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ με μεγάλη ακαμψία και κορυφαία αεροδυναμική απόδοση.
Αυτοί οι τρεις στόχοι αποτέλεσαν την «κεντρική ιδέα» της Gazoo Racing για την παρουσίαση της νέας της ναυαρχίδας. Ο βραχίονας επιδόσεων της Toyota αποκάλυψε το GR GT, ένα «αγωνιστικό αυτοκίνητο νόμιμο για το δρόμο» και τη race car έκδοσή του, το GR GT3.
Αμφότερα είναι ακόμα σε στάδιο εξέλιξης - πρόκειται για πρωτότυπα - τα οποία ωστόσο θα φτάσουν στη γραμμή παραγωγής. Το πρώτο για να απολαμβάνουν στο μέγιστο οι οδηγοί τις καθημερινές μετακινήσεις τους και το δεύτερο για όσους θέλουν να παίρνουν νίκες στους αγώνες του πρωταθλήματος GT3 της FIA.
Το ενδιαφέρον συγκεντρώνει το GR GT - άλλωστε η αγωνιστική έκδοση βασίζεται σε αυτό. Στην «καρδιά» του βρίσκεται υβριδικό σύστημα, που έχει ως βάση έναν ολοκαίνουριο V8 twin-turbo κινητήρα 4,0 L, τοποθετημένο εμπρός, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται μέσα στο επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Η Gazoo Racing τονίζει ότι στόχος για την «ελάχιστη» απόδοση του συστήματος είναι οι 650 PS και τα 850 Nm, κάτι που σημαίνει ότι η έκδοση παραγωγής δεν αποκλείεται να είναι ισχυρότερη! Για την επιβράδυνση φροντίζουν carbon-ceramic φρένα εμπρός-πίσω, ενώ οι ζάντες 20 ιντσών τοποθετούνται σε ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 265/35 εμπρός και 325/30 πίσω. Όσο για την τελική ταχύτητα, θα είναι 320 km/h ή ακόμα μεγαλύτερη, όπως συμβαίνει και με τις τιμές ισχύος και ροπής που ανακοινώθηκαν.
Ο στόχος της μείωσης του βάρους (1.750 kg ή και λιγότερα) αλλά και του χαμηλού κέντρου βάρους με μεγάλη ακαμψία επιτεύχθηκε, μεταξύ άλλων, με την τοποθέτηση πλήρως αλουμινένιου πλαισίου, το πρώτο στην ιστορία της Toyota. Συνδυάζεται με ένα πάνελ αμαξώματος αποτελούμενο από εκτεταμένη χρήση πλαστικού ενισχυμένου με ίνες άνθρακα (CFRP) και άλλων υλικών.
Το διθέσιο GR GT έχει μήκος 4.820 mm, πλάτος 2.000 mm, ύψος μόλις 1.195 mm και μεταξόνιο 2.725 mm. Η ανάπτυξή του, όπως και του GR GT3, έλαβε χώρα εξαρχής στο πλαίσιο μιας ομαδικής προσέγγισης εντός της Toyota, με επίκεντρο τον πρόεδρό της, Akio Toyoda, γνωστό και ως Master Driver Morizo, ενώ γνωστοί επαγγελματίες οδηγοί όπως οι Hiroaki Ishiura, Tatsuya Kataoka και Naoya Gamou, αλλά και οδηγοί αξιολόγησης της φίρμας συνεργάστηκαν με τους μηχανικούς της εταιρείας.
Στο εσωτερικό συνδυάζεται ο σπορ χαρακτήρας της ναυαρχίδας επιδόσεων - κάτι που καταδεικνύεται και από τα μπάκετ καθίσματα της Recaro από ανθρακονήματα - με την πολυτέλεια. Η σχεδίαση έγινε με επίκεντρο τον οδηγό, βασισμένη στην εργονομία που στοχεύει στην επίτευξη της βέλτιστης θέσης οδήγησης (τοποθετημένη αρκετά χαμηλά) από την οπτική γωνία ενός επαγγελματία οδηγού και της ορατότητας που απαιτείται για οδήγηση στο όριο. Φυσικά, εκτός από την οδήγηση σε πίστα, έχει ληφθεί μέριμνα για την εξασφάλιση της καταλληλότητάς του GR GT για καθημερινή χρήση.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχουν σήματα της Toyota ούτε στο εξωτερικό ούτε στο εσωτερικό, καθώς το μοντέλο αποτελεί «προϊόν» της Gazoo Racing. Στο εμπρός μέρος η «άγρια» σχεδίαση ενισχύεται από την οριζόντια εισαγωγή αέρα στο κέντρο του καπό. Περνώντας στο πλάι, η χαμηλή γραμμή οροφής δίνει το στίγμα του χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ ο αεραγωγός και το μαρσπιέ δείχνουν να προέρχονται απευθείας από έκδοση GT3. Όσο για το πίσω μέρος, τα αεροδυναμικά στοιχεία εντυπωσιάζουν, όπως και οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης, τοποθετημένες κεντρικά.
GR GT3
Περνώντας στην αγωνιστική έκδοση, μικρές είναι οι οπτικές διαφοροποιήσεις του GR GT3 από το GR GT. Οι πιο προβεβλημένες είναι οι πιο «έντονες» εισαγωγές αέρα στο εμπρός κομμάτι και, ασφαλώς, η τεράστια πίσω πτέρυγα. Χαρακτηρίζεται και αυτό από τις ίδιες τρεις αρχές με το GR GT - χαμηλό κέντρο βάρους, μικρό βάρος με μεγάλη ακαμψία και κορυφαία αεροδυναμική απόδοση - και πληροί τις προδιαγραφές της κατηγορίας GT3 της FIA, που βασίζεται σε οχήματα παραγωγής.
Σύμφωνα με την Gazoo Racing, το GR GT3 στοχεύει σε υποψήφιους αγοραστές που θέλουν να κερδίζουν, αλλά και να μπορούν πανεύκολα να το χρησιμοποιούν στις καθημερινές μετακινήσεις τους. Διαθέτει τον ίδιο V8 twin-turbo κινητήρα με την «απλή έκδοση» και τη διάταξη κινητήρας εμπρός-κίνηση πίσω. Δεν ανακοινώθηκαν περισσότερα τεχνικά στοιχεία, ενώ οι διαστάσεις του είναι 4.785 mm x 2.050 mm x 1.090 mm.
Η Gazoo Racing ξεκαθαρίζει ότι από τη στιγμή που και τα δύο πρωτότυπα βρίσκονται ακόμα σε διαδικασία εξέλιξης, υπάρχει περίπτωση ορισμένες από τις προδιαγραφές τους να αλλάξουν. Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο supercar της ιαπωνικής φίρμας αναμένεται να φτάσει στις εκθέσεις το 2027.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota: Πόσο πιθανό είναι να εξελιχθεί η Gazoo Racing σε μια ανεξάρτητη σπορ μάρκα
Ο Akio Toyoda είναι... MAGA! - Δείτε τι μπλουζάκι φόρεσε σε εκδήλωση στην Ιαπωνία (photos)




_77761_475079_type12133.jpg)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_473841_type13129.jpg)



