Η Encor, αν και ακόμη άγνωστη στο ευρύ κοινό, δημιουργήθηκε από μια ομάδα επαγγελματιών με μακρά πορεία σε κορυφαίους κατασκευαστές. Πρώην στελέχη από Pagani, Koenigsegg, Aston Martin, Porsche και Lotus συνθέτουν έναν πυρήνα με βαθιά γνώση τόσο της μηχανολογίας όσο και της φιλοσοφίας που απαιτείται για να αναβιώσει κανείς ένα ιστορικό μοντέλο.
Η πρώτη τους προσπάθεια, το Encor Series 1, βασίζεται στο Lotus Esprit V8 και επιχειρεί να συνδυάσει την καθαρότητα των γραμμών του αρχικού μοντέλου του Giugiaro με μια πιο ώριμη, σύγχρονη τεχνική προσέγγιση.
Οικείες γραμμές με σύγχρονη τεχνογνωσία
Παρότι το Series 1 ξεκινά από το εργοστασιακό backbone πλαίσιο του Esprit V8, η Encor δεν περιορίστηκε σε μια απλή αποκατάσταση. Το αμάξωμα επανασχεδιάστηκε με τρόπο που σέβεται τις αυθεντικές αναλογίες, ενώ ενσωματώνει νέους προφυλακτήρες, αναθεωρημένες λεπτομέρειες και φωτιστικά σώματα LED.
Τα αναδιπλούμενα φώτα, ένα από τα στοιχεία που χαρακτήρισαν την εποχή του, διατηρήθηκαν ως φόρος τιμής και απέκτησαν ultra-compact LED προβολείς. Οι νέες ζάντες 17 και 18 ιντσών προσδίδουν μια πιο ισορροπημένη στάση, χωρίς να αλλοιώνουν τον χαρακτήρα του αρχικού σχεδίου, διατηρώντας μια ενδιαφέρουσα γραμμή μεταξύ που ισορροπεί ανάμεσα στη slot-mag αισθητική του S1 και των μεταγενέστερων σχεδίων της έκδοσης Sport 350.
Μηχανολογική βάση με σαφείς προθέσεις
Κάτω από το αμάξωμα βρίσκεται ένα πλήρως αναβαθμισμένο σύνολο. Ο εργοστασιακός V8 κινητήρας, απέκτησε σφυρήλατα έμβολα, μεγαλύτερα μπέκ, ανανεωμένα turbo, νέι και πιο σύγχρονο σύστημα ψύξης, καθώς και μια ελεύθερη εξάτμιση.
Το αποτέλεσμα είναι αν μη τι άλλο εκρηκτικό με την απόδοση να φτάνει τους 400 PS και τα 480 Nm ροπής, τιμές που σε συνεργασία με το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος που είναι κάτω από τα 1.200 kg, χαρίζουν μια πολύ καλή αναλογία ισχύος-βάρους που με τη σειρά της επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 km/h σε4 sec και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 280 km/h. Το πεντατάχυτο κιβώτιο της Quaife δέχεται ενισχυμένους άξονες, νέες σχέσεις και δίδισκο συμπλέκτη, ώστε να αντιμετωπίσει την αυξημένη πίεση χωρίς να διατηρεί τις αδυναμίες του αρχικού εξοπλισμού. Η ανάρτηση βασίζεται στη φιλοσοφία της Sport 350 με νέες αντιστρεπτικές ράβδους και αμορτισέρ Bilstein, τα φρένα προέρχονται από την AP Racing και η υποβοήθηση του τιμονιού παραμένει υδραυλική, επιλογή που σκοπεύει να διατηρήσει τη χαρακτηριστική αίσθηση των παλαιότερων Esprit.
Εσωτερικό: Εκεί όπου το παρελθόν συναντά τη σύγχρονη λεπτομέρεια
Στο εσωτερικό, η χαρακτηριστική περιμετρική διάταξη του ταμπλό παραμένει, όμως αποτελείται πλέον από ποιοτικότερα υλικά και σύγχρονη τεχνολογία.
Η χρήση δέρματος, Alcantara και κατεργασμένου αλουμινίου δίνει μια πιο στιβαρή και ώριμη αίσθηση, ενώ η ενσωμάτωση σύγχρονων λειτουργιών, όπως Apple CarPlay, κάμερες 360 μοιρών και ψηφιακός έλεγχος κλιματισμού, πραγματοποιείται χωρίς να διαταράσσει τη συνολική αισθητική.
Παραγωγή με περιορισμούς αλλά και στόχευση
Παρά το γεγονός ότι μόλις 1.237 Lotus Esprit V8 κατασκευάστηκαν συνολικά, η Encor σχεδιάζει να δημιουργήσει 50 αυτοκίνητα Series 1, υπό την προϋπόθεση ότι θα μπορέσει να εξασφαλίσει επαρκή αριθμό βάσεων σε καλή κατάσταση.
Το πρώτο πρωτότυπο βρίσκεται σε εξέλιξη, ενώ η παράδοση του πρώτου μοντέλου για πελάτη έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο με τη τιμή εκκίνησης να υπολογίζεται γύρω στις 575.000 δολάρια.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Η Lotus Evija X είναι η νέα βασίλισσα του Nurburgring - Ποιο ρεκόρ έσπασε (video)
H Lotus Emeya των 905 ίππων ήρθε να τα βάλει με την Porsche Taycan (photos-video)
Έτσι θα μοιάζει το επόμενο hypercar της Lotus - Θα φτάνει τα 1.000 PS (photos)





ΔΗΜΟΦΙΛΗ

_77761_473841_type13129.jpg)



