Η Ε.Ε. μεταφέρει την απαγόρευση των αυτοκινήτων με ΜΕΚ στο 2040


Δημοσίευμα αναφέρει ότι η Ε.Ε. υπέκυψε τελικά στις πιέσεις της Γερμανίας και σύντομα θα ανακοινώσει τη «χαλάρωση» του χρονοδιαγράμματος για την απαγόρευση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 8/12/2025

Όλα δείχνουν ότι οι έντονες πιέσεις που άσκησε τους τελευταίους μήνες η γερμανική πλευρά απέδωσαν καρπούς, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στον Τύπο, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ανακοινώσει τη μετάθεση της απαγόρευσης από το 2035 στο 2040.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι Times, επικαλούμενοι ανώτερα στελέχη της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία επιβεβαιώνουν ότι η ανακοίνωση της καθυστέρησης αναμένεται μέσα στις επόμενες εβδομάδες και ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ήδη ενημερωθεί.

Υπενθυμίζουμε ότι η Ε.Ε. δέχεται εδώ και μήνες πιέσεις να επανεξετάσει την προγραμματισμένη απαγόρευση των ΜΕΚ, όχι μόνο από τη γερμανική κυβέρνηση αλλά και από τις Ιταλία, Πορτογαλία, Σλοβακία και Βουλγαρία. Μάλιστα, μια πρώτη ένδειξη για επικείμενες αλλαγές είχε δώσει πρόσφατα ο Έλληνας Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο οποίος είχε αφήσει να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν εξαιρέσεις και τεχνολογικά ουδέτερες λύσεις (υβριδικά, plug-in υβριδικά ή κινητήρες εσωτερικής καύσης με καθαρότερα καύσιμα) αντί για μια ξεκάθαρη απαγόρευση.

Την ίδια στιγμή, αρκετοί Γερμανοί κατασκευαστές έχουν εκφράσει ανοικτά την αντίθεσή τους στον στόχο για πλήρη κατάργηση των ΜΕΚ το 2035. Ωστόσο, απέναντί τους βρίσκεται το «στρατόπεδο» των εταιρειών που έχουν ήδη προχωρήσει σημαντικά στον εξηλεκτρισμό των προϊόντων τους και επιθυμούν να μην αλλάξουν οι στόχοι της Ε.Ε.

Hakan Samuelsson, CEO Volvo.
Hakan Samuelsson, CEO Volvo.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του CEO της Volvo, Hakan Samuelsson, ο οποίος μιλώντας πρόσφατα στον Guardian υπενθύμισε ότι ανάλογες αντιδράσεις είχαν εκφραστεί και για τις ζώνες ασφαλείας και τους καταλύτες. Αν όμως δεν είχε γίνει υποχρεωτική η εφαρμογή τους, κανένα αυτοκίνητο σήμερα δεν θα διέθετε αυτά τα συστήματα.

Το τοπίο αναμένεται να ξεκαθαρίσει με την επίσημη ανακοίνωση της Ε.Ε., η οποία ήταν αρχικά προγραμματισμένη για τις 10 Δεκεμβρίου. Ωστόσο, οι αντιδράσεις και οι διαφωνίες που έχουν προκύψει ενδέχεται να οδηγήσουν στη μεταφορά της παρουσίασης στις αρχές του νέου έτους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Γιατί η Ε.Ε. βάζει «τρικλοποδιά» στην καθιέρωση των συνθετικών καυσίμων

Αυτό είναι το πρώτο pick-up που επιτρέπει την οδήγηση χωρίς χέρια στο τιμόνι (video)

Ρωσία: Ακινητοποιήθηκαν εκατοντάδες αυτοκίνητα της Porsche - Ποιο είναι το πρόβλημα