Η Ευρωπαϊκή Ένωση αμφισβητεί τις πράσινες επιδόσεις των plug-in υβριδικών


Το Ευρωπαϊκό Transport and Environment (T&E) group για το κλίμα καλεί τις κυβερνήσεις της ΕΕ να σταματήσουν να επιδοτούν τα plug-in υβριδικά μοντέλα, καθώς αυτά δεν είναι τόσο πράσινα, όσο δηλώνουν οι κατασκευαστές τους.

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 25/11/2020

Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από τη μελέτη τριών plug-in υβριδικών SUV, των BMW X5, Mitsubishi Outlander PHEV και Volvo XC60. Παρότι μάλιστα οι άνθρωποι του T&E δοκίμασαν να μετρήσουν σε ιδανικές συνθήκες την κατανάλωση -και κατά συνέπεια τις εκπομπές ρύπων- τα αποτελέσματα είχαν αρκετή απόσταση από τα νούμερα που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές. 

Ενδεικτική είναι η σκληρή δήλωση της Julia Poliscanova, στελέχους του T&E. «Τα plug-in υβριδικά είναι ψεύτικα ηλεκτρικά οχήματα, κατασκευασμένα για δοκιμές σε εργαστήρια και εκπτώσεις φόρων, όχι για πραγματική οδήγηση. Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να σταματήσουν να επιδοτούν τέτοια οχήματα με τα δις από τα χρήματα των φορολογουμένων».

Αυτό, φυσικά, δεν ακούστηκε ευχάριστα στα αυτιά των αυτοκινητοβιομηχανιών, όπου σήκωσαν το γάντι. Η Volvo βγήκε και δήλωσε πως όλα τα μοντέλα της είναι πιστοποιημένα και πλήρως σύμφωνα με τις σύγχρονες νόρμες καυσαερίων.

Η Mitsubishi, με τη σειρά της, ανέφερε ότι ανεξάρτητες δοκιμές μπορούν να εξάγουν αναξιόπιστα ή μεταβαλλόμενα στοιχεία -ανάλογα με τις συνθήκες- και «φυσικά αμφισβητούμε τυχόν ευρήματα όπου δεν έχουμε επίβλεψη των δοκιμών ή της μεθοδολογίας».

Αυτή τη στιγμή είναι γεγονός ότι τα plug-in υβριδικά οχήματα πλησιάζουν στο 50% των συνολικών πωλήσεων ηλεκτροκίνητων μοντέλων, με τους κατασκευαστές να επενδύουν πολλά επάνω στη συγκεκριμένη τεχνολογία, καθώς τη βλέπουν ως το ενδιάμεσο βήμα για την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Από την άλλη, δεν πάνε παρά λίγες εβδομάδες που παρουσιάζαμε μία αντίστοιχη έρευνα του ινστιτούτου Fraunhofer ISI και του International Council on Clean Transportation (ICCT) στη Γερμανία. Σύμφωνα με αυτή, ο μέσος όρος των Plug-in υβριδικών εκπέμπει υπερδιπλάσια καυσαέρια CO2, σε σχέση με αυτά που ανακοινώνουν στους κύκλους NEDC και WLTP.

Το ποια θα είναι η συνέχεια με αυτό το θέμα δεν το γνωρίζουμε, σίγουρα όμως θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον, εάν η ΕΕ αποφασίσει να πιέσει περισσότερο από όσο ήδη έχει πιέσει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.