Προσιτή πολυτέλεια: Αυτά είναι τα πιο φθηνά premium μοντέλα της ελληνικής αγοράς


Καλώς ή κακώς, δεν έχουν όλα τα λογότυπα των εταιριών την ίδια βαρύτητα στην ψυχολογία του κόσμου. Κάποιοι κατασκευαστές βρίσκονται στη σφαίρα των premium, με πιο ποιοτικές προτάσεις από άλλους. Τι επιλογές όμως έχει κάποιος που θέλει μεν να ξεχωρίζει αλλά δεν θέλει να ξοδέψει μία περιουσία;

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 4/12/2020

Ρίχνοντας μία ματιά στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελληνική αγορά, μπορεί κανείς να βγάλει διάφορα ενδιαφέροντα συμπεράσματα. Ένα από αυτά είναι ότι η Ελλάδα βγήκε για τα καλά από την κρίση, αφού στη μικρομεσαία κατηγορία, στην πρώτη θέση των πωλήσεων, φιγουράρει η Mercedes-Benz A-Class! Αυτό μάλιστα αφήνοντας πίσω της την Toyota Corolla, το Opel Astra, το Hyundai i30 και κάθε άλλο «γήινο» ανταγωνιστή…

Υπάρχει κάποια εξήγηση για αυτό το παράδοξο; Η αλήθεια είναι πως ναι, υπάρχει. Σε ένα βαθμό ευθύνονται οι αγορές leasing και εταιρικών στόλων, ένα ποσοστό όμως έχει να κάνει και με τις πολιτικές της εκάστοτε εταιρίας. Αφού πιάσαμε αρχικά τη Mercedes-Benz, θα πούμε ότι ο μέσος όρος των εκδόσεων A-Class ξεφεύγει πάνω από τις 30.000 ευρώ. Εάν όμως θέλει να αποκτήσει κανείς τη βασική Α160, αυτή ξεκινά μόλις από τις 22 χιλιάδες ευρώ!

Κοιτώντας τους τιμοκαταλόγους των εταιριών, αυτή η πολιτική ακολουθείται και από άλλους, premium κατασκευαστές. Ίσως τα δεδομένα μοντέλα να υστερούν σε εξοπλισμό ή επιδόσεις από ένα αντίστοιχης τιμής -αλλά ταπεινότερης καταγωγής- άμεσο ανταγωνιστή. Ισοσκελίζουν ωστόσο το έλλειμα από την ψυχολογική ανάταση που προσφέρει στο είναι του οδηγού η φίρμα.

Στο τέλος της μέρας, οι περισσότερες επιλογές μόνο καλό μπορούν να προσφέρουν στη μεγάλη πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού. Εάν λοιπόν πάντα ζαχαρώνατε κάποια premium πρόταση, ορίστε οι επιλογές που έχετε, με ένα λογικό ταβάνι, 25.000 ευρώ.

Audi A1 25 TFSI: Από 18.950 ευρώ

Για την κατηγορία των supermini το Α1 αποτελεί αναμφίβολα ένα μοντέλο με τη δική του προσωπικότητα. Δεν θα μπορούσε άλλωστε να κάνει και αλλιώς, αφού μεταφέρει αυτούσιο το δυναμισμό και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Audi, σε ένα compact πακέτο με μήκος μόλις 4 μέτρα. Στη βασική του έκδοση, είναι η μόνη πρόταση από αυτές που θα παρουσιάσουμε εδώ, που πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ. Προσιτό ως premium αλλά και αντίστοιχα υπολογίσιμο, με βάση τα οικονομικά μεγέθη του άμεσου ανταγωνισμού.

Αναφορικά με τον κινητήρα, η μικρή έκδοση 25 TFSI αποδίδει μόλις 95 ίππους από το τρικύλινδρο σύνολο των 999 κ.εκ. Χάρη στο turbo, όμως, καταφέρνει να μην δείχνει αδύναμο για τις καθημερινές μετακινήσεις. Έως το όριο των 25.000 ευρώ μπορεί κανείς να στραφεί και σε ισχυρότερες εκδόσεις, ενώ αγγίζοντας ταβάνι μπορεί να αποκτήσει και την έκδοση Citicarver, την crossover εκδοχή του.

Audi A3 30 TFSI: Από 22.410 ευρώ

Το νέο A3 έρχεται να ολοκληρώσει την ανανέωση των C premium, που ξεκίνησε πρόπερσι από τη Mercedes-Benz A-Class και συνεχίστηκε πέρυσι με τη BMW Σειρά 1. Εάν θέλετε να διαβάσετε για την άμεση κόντρα μεταξύ αυτών των τριών, πατήστε εδώ. Επιστρέφοντας τώρα στα του Α3, δείχνει να είναι ίσως το πιο ολοκληρωμένο μικρομεσαίο που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Ποιοτικό, με καλή οδική συμπεριφορά και ικανοποιητικούς χώρους για τις ανάγκες μίας μικρής οικογένειας.

Στη βασική του έκδοση, που καλύπτει τις προδιαγραφές που θέσαμε, εφοδιάζεται με το γνωστό χιλιάρι μοτέρ της φίρμας, απόδοσης 110 ίππων, με μηχανικό κιβώτιο. Παρότι αξιοπρεπές στα νούμερα των επιδόσεων που δίνει, ένα τέτοιο μοντέλο είναι σίγουρο ότι θα το ευχαριστηθεί κανείς καλύτερα στις πιο δυνατές του εκδόσεις. Εάν λοιπόν το 25άρι δεν είναι το απόλυτο όριο αλλά υπάρχει μία μικρή ελαστικότητα προς τα πάνω, για την απόκτηση του 35 TFSI, θα στρεφόμασταν εκεί.

Audi Q2 30 TFSI: Από 22.408 ευρώ

Σε αντίθεση με τον άμεσο premium ανταγωνισμό του, το Q2 διαθέτει την έκδοση Basic που όντως κρίνεται αρκετά οικονομική. Εφοδιασμένο προφανώς με τα βασικά (εδώ μιλάμε για μεταλλικούς τροχούς με τάσια… Αν θέλετε κάτι παραπάνω θα πρέπει να ανέβετε αρκετά), το Q2 30 TFSI Basic αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή για αυτόν που θέλει ένα crossover της Audi αλλά δεν επιθυμεί να ξοδευτεί.

Με απόδοση 116 ίππους, μην περιμένετε να βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Χάρη όμως στο γενικότερα σφιχτό στήσιμο, δίνει έναν κάποιο δυναμισμό στα χέρια του οδηγού. Στα δυνατά του σημεία θα πρέπει να συμπεριλάβουμε το design, εντός και εκτός. Στα αρνητικά του, πάλι, το γεγονός ότι αδικείται εξοπλιστικά από αυτό που θα περίμενε κανείς από μία premium πρόταση. Αν τώρα στραφείτε στις ανώτερες εκδόσεις του -πληρώνοντας το τίμημα- τότε όλα καλά.

BMW 116i: Από 22.325 ευρώ

Η BMW Σειράς 1 αποτελεί ίσως ό,τι πιο δυναμικό έχει να επιδείξει η κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων. Και εδώ μιλάμε τόσο για την εξωτερική εμφάνιση, όσο και για την οδική συμπεριφορά. Βέβαια, στην περίπτωση της 116i, της βασικής έκδοσης του μοντέλου, δεν θα πρέπει να περιμένει κανείς να εισπράξει σε επιδόσεις αυτό που βγάζει σε συναίσθημα η όψη της.

Το σύνολο των 109 PS που κρύβει κάτω από το καπό, δείχνει μάλλον λίγο για αυτό που μπορεί να σηκώσει το πάτωμα και οι αναρτήσεις. Παρόλα αυτά, οι επιταχύνσεις που δίνει η εταιρία κρίνονται ικανοποιητικές. Μετά έρχεται και ο εξοπλισμός, που αντίστοιχα είναι «φτωχός» στη βασική έκδοση, σε σχέση με τις πιο πλούσιες επιλογές. Και βέβαια δεν συζητάμε καν για τις μεγάλες λίστες προαιρετικών συστημάτων που μπορεί να προσθέσει κανείς, σύμφωνα με την πάγια φιλοσοφία των Γερμανών. Ως εκ τούτου, θα πούμε ότι ναι μεν υπάρχει και στη BMW οικονομική εναλλακτική, για να το ευχαριστηθεί όμως κανείς θα πρέπει να βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη.

DS3 Crossback: Από 21.700 ευρώ

Με τον όρο «premium κατασκευαστής» ο νους μας πάει συνήθως προς Γερμανία μεριά. Υπάρχουν όμως και αλλού πορτοκαλιές που κάνουν πορτοκάλια. Η μικρή έκδοση του DS3 Crossback αποτελεί αναμφίβολα ένα πολύ κομψό και ιδιαίτερο αισθητικά SUV. Η προσοχή στη λεπτομέρεια και η άνεση δεν λείπουν, σίγουρα όμως θα λείψουν στοιχεία από το βαρύ επίπεδο εξοπλισμού των ανώτερων εξοπλιστικά εκδόσεων.

Εδώ μιλάμε για μία έκδοση με το γνωστό κινητήρα 1,2 PureTech αλλά στην βασική έκδοση των μόλις 100 ίππων. Μάλιστα αυτός δεν συνοδεύεται από κάποιο οκτάρι αυτόματο κιβώτιο αλλά από ένα μηχανικό, 6 σχέσεων. Για να πούμε πάντως την αλήθεια, εάν το όριό μας ήταν τα 25.000 ευρώ, θα δίναμε κάτι παραπάνω, να ανέβουμε στα 23.850 ευρώ και να επιλέξουμε την αμέσως επόμενη έκδοση εξοπλισμού be chic, έναντι της απλής chic.

Mercedes-Benz A160: Από 22.035 ευρώ

Αυτή αποτελεί με διαφορά την οικονομικότερη πρόταση για κάποιον που θέλει να αποκτήσει ένα μοντέλο με το αστέρι στο καπό. Πρόκειται για μία έκδοση που δεν εξασφαλίζει «εξοπλιστική υπεροπλία», διατηρεί ωστόσο τις βασικές αξίες πολυτέλειας και ασφάλειας που τη χαρακτηρίζουν.

Αναφορικά με τον κινητήρα, στο άκουσμα των μόλις 109 ίππων του, μπορεί κανείς να κολλήσει κάπως. Εντούτοις, στην πράξη αποδεικνύεται πολύ καλύτερος του αναμενόμενου. Τα πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας του, απόδοσης της ροπής του από τις σχετικά χαμηλές στροφές και η καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων κάνουν την A160 να κινείται αξιοπρεπέστατα. Όσο για το δρόμο, είναι σχετικά άνετη, με καλή ποιότητα κύλισης και χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό.

Mini One/ Cooper: Από 19.950/ 21.495 ευρώ

Εδώ μιλάμε για ένα niche όχημα που δεν χρειάζεται συστάσεις. Είτε μιλάμε για το κλασικό τρίθυρο, είτε για το πεντάθυρο, το Mini διατηρεί μία ξεχωριστή σχεδίαση, που κάνει πολύ κόσμο να το επιλέγει αποκλειστικά και μόνο λόγω αυτής. Εδώ πολιτική της φίρμας είναι να προσφέρει κατά κανόνα τις βασικές εκδόσεις και ακολούθως ένα μακρύ κατάλογο έξτρα, που κάνουν μεν το αυτοκίνητό σας μοναδικό αλλά ανάλογα απογειώνουν και το τελικό κόστος.  

Η οικονομικότερη εκδοχή είναι η One, με κινητήρα 102 PS. Με 1.500 ευρώ επιπλέον μπορεί όμως να στραφεί κανείς στην Cooper, των 136 PS, που αποτελεί πρακτικά μονόδρομο. Στιλ, ευχάριστη οδική συμπεριφορά και σχετικές επιδόσεις. Για άνεση θα κρατούσαμε σχετικά μικρό καλάθι αλλά μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος…

Mini Countryman: Από 22.465 ευρώ

Σε αντίθεση με το κλασικό μίνι, όπου οι εκδόσεις One και Cooper έχουν διαφορά μόλις 1.500 ευρώ, εδώ το χάσμα ανοίγει και ξεπερνά τα πέντε χιλιάρικα. Ως εκ τούτου, αν επιθυμεί κανείς να αποκτήσει σε λογική τιμή κάποιο Countryman, θα πρέπει να βολευτεί με τη μικρή έκδοση του αυτοκινήτου, One.

Εάν το πράξει, θα μπορεί σίγουρα να μετακινείται με περισσότερη άνεση, καθώς το crossover μοντέλο της φίρμας είναι αρκετά μεγαλύτερο από τα απλά Mini. Θα έχει όμως τον περιορισμό των μόλις 102 PS, που θα αδικούν το γενικότερο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Και φυσικά δεν μιλάμε για αυτόματα κιβώτια, τετρακινήσεις κ.λπ. καθώς όλα αυτά ανεβάζουν πολύ το λογαριασμό.