Η ηλεκτρική BMW Σειρά 3 έρχεται το 2025!


Στην επόμενη γενιά της Σειράς 3 θα κάνει το ντεμπούτο της η νέα αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα “Neue Klasse” που ετοιμάζει η BMW. Τι γνωρίζουμε έως τώρα. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 18/10/2021

Η τρέχουσα γενιά της BMW  Σειράς 3 (με τον κωδικό G20) παράγεται μόνο τρία χρόνια, από τα τέλη του 2018, ενώ δεν έχει ακόμη λάβει το τυπικό facelift, που αναμένεται μέσα στo 2022, αλλά μια νέα αναφορά στον ξένο τύπο ήδη επιχειρεί να κάνει μία πρόβλεψη του επόμενης γενιάς γερμανικού πολυτελούς σεντάν. Μάλιστα, ενώ στο επερχόμενο ανανεωμένο μοντέλο θα υπάρχει μια ηλεκτρική έκδοση, αυτή θα χτιστεί στην ίδια πλατφόρμα CLAR με το τρέχον μοντέλο με κινητήρες εσωτερικής καύσης στα πρότυπα της ηλεκτρικής i4.

Επομένως, η νέα Σειρά 3 που για πρώτη φορά θα κατασκευάζεται σε μια αμιγώς ηλεκτρική πλατφόρμα προορίζεται να βγει στην κυκλοφορία το 2025. Σύμφωνα με το βρετανικό Autocar, η BMW  θα εγκαινιάσει την αρχιτεκτονική Neue Klasse με τη Σειρά 3μηδενικών εκπομπών ρύπων που είναι εσωτερικά γνωστή ως "NK1". Δεν θα αντικαταστήσει το μοντέλο που τροφοδοτείται με θερμικούς κινητήρες, καθώς το βαυαρικό σπορ sedan θα έχει και στη νέα γενιά εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.

Η  νέα Σειρά 3 χωρίς τους κινητήρες εσωτερικής καύση, που αναπτύχθηκε από την πρώτη στιγμή αυστηρά ως EV, θα έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και επίπεδο δάπεδο, καθιστώντας έτσι το εσωτερικό σημαντικά πιο ευρύχωρο σε σύγκριση με το παραδοσιακό μοντέλο. Έχει σχεδιαστεί με διαμόρφωση ενός ηλεκτροκινητήρα, με κίνηση στους πίσω τροχούς, καθώς και με δύο ηλεκτροκινητήρες για τα πιο ισχυρά μοντέλα που θα προσφέρουν τετρακίνηση xDrive.

Προφανώς από την νέα αρχιτεκτονική του μοντέλου θα επηρεαστεί και ο σχεδιασμός, πιθανότατα με πολύ μικρότερους προβόλους εμπρός και πίσω για να μεγιστοποιήσει το μεταξόνιο και να προσφέρει βελτιώσεις όσον αφορά την ευρυχωρία της καμπίνας. Για να ελαχιστοποιήσει το πρόσθετο βάρους από τις μπαταρίες, η BMW σχεδιάζει να κάνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου με δομή αμαξώματος από ανθρακονήματα.

Οι λεπτομέρειες σχετικά με το εσωτερικό είναι φυσικά πολύ περιορισμένες σε αυτό το σημείο, αλλά οι πληροφορίες λένε ότι η BMW θέλει μια φιλική προς το περιβάλλον καμπίνα με ανακυκλωμένα υλικά, όπως παρουσιάστηκε στο i Vision Circular concept στην Έκθεση IAA του Μονάχου τον Σεπτέμβριο.

Η BMW εξελίσσει τους ηλεκτρικούς κινητήρες εσωτερικά και λέγεται ότι πλέον αυτοί θα είναι πιο ισχυροί και πιο αποδοτικοί από τα τρέχοντα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας. Όπως αναφέρεται, προβλέπεται γρήγορη φόρτιση έως 350 kW για την νέα εξελιγμένη τεχνολογία μπαταριών που εκτιμάται ότι θα προσφέρει μέγιστη αυτονομία άνω των 700 χιλιομέτρων στην ηλεκτρική 3άρα.

Ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης της BMW, Frank Weber, μάλιστα έχει ήδη αφήσει να εννοηθεί ότι η πλατφόρμα Neue Klasse έχει σχεδιαστεί για μοντέλα επιδόσεων, οπότε μία αμιγώς ηλεκτρική M3 δεν είναι απίθανο σενάριο.