Η Dacia θα προχωρήσει σταδιακά στα ηλεκτρικά διατηρώντας το κορυφαίο value for money


Η Dacia θα συνεχίσει να κατασκευάζει αυτοκίνητα με υψηλό value for money, ενώ θέλει να πετύχει τους στόχους εκπομπών ρύπων με ελαφριά οικονομικά μοντέλα και όχι με ακριβά plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά. 

  • 18/1/2022

Η δέσμευση της Dacia  να πουλά αυτοκίνητα προσιτού κόστους και εστιασμένα στα βασικά θα της επιτρέψει να κατασκευάζει πολύ ελαφρύτερα και πιο αποδοτικά μοντέλα από τους ανταγωνιστές της, σύμφωνα με τον CEO της ρουμάνικης εταιρείας, Denis Le Vot.

Αυτό θα σημαίνει επομένως ότι δεν θα χρειάζεται να φτιάξει ακριβότερα plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα για να μειώσει τους μέσους όρους εκπομπών CO2 και να αποφύγει τα πρόστιμα, δήλωσε χαρακτηριστικά ο Le Vot.

Για τα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας και τις επόμενες κινήσεις της μίλησε στο βρετανικό Autocar ο CEO της, Denis Le Vot και βγήκαν πολλές ενδιαφέρουσες ειδήσεις. Ο Le Vot πιστεύει δε ότι η παραπάνω προσέγγιση είναι πολύ σημαντική για να διατηρήσει η ρουμάνικη μάρκα το πλεονέκτημα των χαμηλών τιμών.

«Αντιπροσωπεύουμε την εξαιρετική τιμή value for money και αυτό μπορούμε να το προσφέρουμε δίνοντας στους πελάτες μας όλα όσα χρειάζονται, αλλά τίποτα επιπλέον που δεν χρειάζονται. Σήμερα, για παράδειγμα, το σύστημα κλιματισμού είναι απαραίτητο, άρα το προσφέρουμε. Αλλά τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με πολλές ρυθμίσεις; Όχι δεν είναι απαραίτητα, γι’ αυτό δεν τα έχουμε.»

«Σαν συνέπεια, τα καθίσματα μας είναι επίσης πολύ άνετα, αλλά και πολύ ελαφρύτερα από αυτά που χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές μας. Αυτή είναι μόνο μία λεπτομέρεια και υπάρχουν πολλές. Έτσι παράγουμε πολύ ελαφρύτερα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων, που σημαίνει ότι δεν χρειαζόμαστε ακριβή ηλεκτρική τεχνολογία για να πιάσουμε τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις.», τόνισε με νόημα ο Le Vot.

Ο Le Vot ανέφερε το παράδειγμα του νέου Dacia Jogger, του 7θέσιου πολυχρηστικού crossover της ρουμάνικης μάρκας που θα λανσαριστεί άμεσα στην Ευρώπη, σημειώνοντας ότι έχει συνολικό βάρος κοντά στα 1.200 κιλά στη βασική του έκδοση, περίπου 20% πιο ελαφρύ από ένα ανταγωνιστικό μοντέλο. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να εξοπλιστεί με έναν πιο οικονομικό και αποδοτικό κινητήρα, που έχει περίπου 10% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.

Με αυτή την στρατηγική ο επικεφαλής της Dacia  ελπίζει να συνεχίσει να προσελκύει αγοραστές που ενδιαφέρονται για τις χαμηλότερες τιμές και αυτούς που στρέφονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ειδικά τώρα που οι τιμές των μεταχειρισμένων αυξάνονται δραματικά. Υπενθυμίζουμε ότι πριν από λίγες μόλις μέρες ο CEO της μητρικής Renault, Luca De Meo είχε ανακοινώσει ότι η Renault θα γίνει μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη μέχρι το 2030, αλλά η Dacia θα ακολουθήσει την «τελευταία δυνατή στιγμή».

Παρά την διαφαινόμενη αποστροφή του προς την ηλεκτροκίνηση, ο Le Vot εξηγεί ότι αυτό δεν ισχύει. «θέλω να είμαι σαφής. Θα είμαστε απόλυτα έτοιμοι για την ηλεκτροκίνηση όταν πρέπει, όταν δηλαδή τα κόστη και οι επενδύσεις που απαιτούνται θα έχουν έρθει σε λογικά πλαίσια και θα μπορούμε να προσφέρουμε αυτή την τεχνολογία σε προσιτές τιμές.»

«Πιστεύουμε ότι με τα αυτοκίνητα που έχουμε σήμερα στη γκάμα μας, έχουμε μία βάση 5 εκατομμυρίων πελατών. Με το νέο Jogger, το ανανεωμένο Dacia Dusterκαι το Bigster  μπορούμε να διπλασιάσουμε τους πελάτες μας και να φτάσουμε τα 9,5 ή ακόμα και τα 13 εκατομμύρια." 

Ειδικά για το νέο Bigster τόνισε ότι αυτή τη στιγμή στην κατηγορία των οικογενειακών SUV το μέσο κόστος έχει φτάσει κοντά στα 40.000 ευρώ και όταν λανσαριστεί το μοντέλο της Dacia θα έχει πολύ χαμηλότερη τιμή. Αυτό θα συμβεί γιατί δεν θα είναι τόσο βαρύ και δεν θα είναι γεμάτο με τεχνολογίες που κανείς στην πραγματικότητα δεν χρησιμοποιεί.