Αυτές είναι οι τεχνικές προδιαγραφές του νέου Kia Niro! (Video)


Το νέο Kia Niro παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σεούλ τον περασμένο Νοέμβριο με υβριδικές, plug-in υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές εκδόσεις. Σήμερα έγιναν γνωστές οι τεχνικές προδιαγραφές της υβριδικής έκδοσης του μοντέλου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟ: KIA
  • 18/1/2022

Η KIA παρουσίασε το πολυαναμενόμενο Niro στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σεούλ της Νότιας Κορέας τον περασμένο Νοέμβριο. Το νέο, δεύτερης γενιάς Kia Niro θα τοποθετείται στην γκάμα της κορεάτικης εταιρείας πάνω από το Stonic και κάτω από το επίσης νέο Sportage, το οποίο αναμένεται να φτάσει στην χώρα μας το προσεχές διάστημα.

Εμφανισιακά, το νέο Kia Niro έχει πατήσει πάνω στη σχεδιαστική φιλοσοφία της Kia  “Opposites United”, έχοντας ένα εντελώς νέο παρουσιαστικό με πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Habaniro  που είχε παρουσιαστεί το 2019 ως ο «προάγγελος» του. Εμφανής είναι επίσης ο πιο… SUV χαρακτήρας σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.

Στο εμπρός μέρος βλέπουμε την έντονη και δυναμική “tiger face” εικόνα της μάρκας με χαμηλή εισαγωγή αέρα, λεπτή μάσκα με τα φώτα LED να σχηματίζουν ένα “U” και το νέο σήμα της KIA πάνω στο καπό. Η μόνη οπτική διαφορά των ηλεκτρικών E-Niro είναι η θύρα φόρτισης που έχει ενσωματωθεί στη μάσκα τους.

Ο έντονος σχεδιασμός συνεχίζεται και πίσω με τις πολύ φαρδιές κεκλιμένες πίσω κολώνες με τους τονισμένους ώμους να φιλοξενούν στο τελείωμά τους τα κάθετα πίσω φώτα LED σε σχήμα boomerang.

Σήμερα, η KIAανακοίνωσε παράλληλα και τις τεχνικές προδιαγραφές της υβριδικής έκδοσης του νέου Niro, κάτι που δεν είχε κάνει στην παρουσίαση του μοντέλου. Το υβριδικό σύνολο του Niro HEV αποτελείται από έναν 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης Smartstream 1,6 λίτρων με απόδοση 105 ίππων και 144 Nm ροπής σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 44 ίππων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 141 ίππους και η δύναμη περνά στους εμπρός τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου DCT.

 To νέο Kia Niro έχει μεγαλώσει και από πλευράς διαστάσεων, μετρώντας 4,42 μέτρα σε μήκος, 1,825 σε πλάτος και 1,545 σε ύψος, ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,72 μέτρα. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση 65, 20, 10 και 20 χιλιοστών σε όλες τις διαστάσεις αντίστοιχα. Ο χώρος αποσκευών φτάνει πλέον τα 451 λίτρα.

Το μοντέλο προσφέρει επίσης και την λειτουργία μηδενικών εκπομπών “Green Zone Drive” που μπορεί να ενεργοποιείται για κίνηση κοντά σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, σχολεία ή νοσοκομεία. Η KIA δεν αναφέρει βέβαια την ακριβή ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου, αλλά περιμένουμε να είναι εξαιρετικά περιορισμένη, μιας και η μπαταρία είναι αρκετά μικρή.  

Στο εσωτερικό του νέου Niro που θυμίζει αρκετά το νέο EV6, κυριαρχούν οι οριζόντιες και διαγώνιες γραμμές με μία λιτή μοντέρνα εικόνα και πλούσιο ατμοσφαιρικό φωτισμό. Το ταμπλό ενσωματώνει τις δύο οθόνες (μία 10,25 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία κεντρική αφής) σε μία ενιαία διάταξη με τα κουμπιά αφής του συστήματος κλιματισμού ξεχωριστά τοποθετημένα ακριβώς από κάτω. Χαμηλότερα υπάρχει ο περιστροφικός διακόπτης για το κιβώτιο ταχυτήτων.

Η KIA υπογραμμίζει την χρήση βιώσιμων και φιλικών προς το περιβάλλον υλικών για την καμπίνα του νέου Niro. Για παράδειγμα, αναφέρει ότι τα καθίσματα είναι από ανακυκλωμένο πολυουρεθάνιο (ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια και vegan δέρμα) με ίνες από ευκάλυπτο, η επένδυση της οροφής από ανακυκλωμένο ύφασμα και η βαφή στα πάνελ των θυρών απαλλαγμένη από ισομερή χημικά υλικά για να μειώσει την επίπτωση στο περιβάλλον.  

Οι πωλήσεις του υβριδικού KIA Niro θα ξεκινήσουν στην Ν. Κορέα αυτό το μήνα, ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά θα ακολουθήσουν στο πρώτο μισό του 2022. Οι τεχνικές προδιαγραφές για τις plug-in υβριδικές (PHEV) παραλλαγές και την αμιγώς ηλεκτρική θα ανακοινωθούν αργότερα πριν το λανσάρισμα του μοντέλου.