Έρευνα: Τα συνθετικά καύσιμα αποδίδουν το ίδιο καλά και σε συνδυασμό με τα συμβατικά


Η ADAC αποδεικνύει ότι τα συνθετικά καύσιμα, ή e-fuels, είναι το ίδιο αποδοτικά και στα οχήματα που χρησιμοποιούν κανονικά καύσιμα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: ADAC
  • 6/10/2022

Τα συνθετικά καύσιμα, ή e-fuels, όπως συχνά ονομάζονται, είναι η επόμενη λύση στον τομέα της αυτοκίνησης, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιτρέπει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να τα χρησιμοποιούν, χωρίς να χρειάζεται να κάνουν τη στροφή στον ηλεκτρισμό, καθώς αποτελούν ανανεώσιμα καύσιμα, που έχουν μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

Η Porsche, η Mercedes, η Volkswagen, η Audi και η McLaren κάνουν ήδη έρευνα και εργάζονται σε αυτόν τον τομέα, εκμεταλλευόμενοι το «παραθυράκι» που έχει αφήσει ανοιχτό η ΕΕ. Το σχέδιο είναι όλες οι εταιρείες να στραφούν σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας, εκ των οποίων ο ηλεκτρισμός φαίνεται να είναι η δημοφιλέστερη και πιο διαδεδομένη επιλογή.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, αναμένεται ότι το 5,7% των οχημάτων θα κινείται με συνθετικά καύσιμα μέχρι το 2030, ενώ η ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) αναφέρει ότι δε χρειάζεται οι κατασκευαστές να αλλάξουν τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα τωρινά τους μοντέλα, καθώς τα συνθετικά καύσιμα λειτουργούν το ίδιο καλά και σε οχήματα που χρησιμοποιούν κανονικό καύσιμο.

Οι δοκιμές έγιναν με ένα Volkswagen Golf με τις εργοστασιακές του ρυθμίσεις, χωρίς να έχουν γίνει τροποποιήσεις στο όχημα, και με τον κινητήρα να έχει καταγράψει αρκετές χιλιάδες χιλιόμετρα. Τα αποτελέσματα των δοκιμών έδειξαν ότι η κατανάλωση συνθετικών καυσίμων είναι παρόμοια με αυτή των κανονικών καυσίμων, με τις εκπομπές να είναι πολύ κάτω του ορίου που προβλέπουν οι κανονισμοί της ΕΕ.

Ο Werner Steber, Γενικός Διευθυντής του Τμήματος Τεχνολογιών της Κεντρικής Ένωσης Γερμανών Αυτοκινητοβιομηχανιών, ο οποίος επέβλεψε την έρευνα, είπε ότι «η χρήση των συνθετικών καυσίμων σε οχήματα παραγωγής είναι εφικτή χωρίς να δημιουργούνται προβλήματα ή παρενέργειες στην οδήγηση ή στις επιδόσεις του κινητήρα.»

Εκτός αυτού, η έρευνα έδειξε επίσης ότι η χρήση των συνθετικών καυσίμων, ακόμα και σε πολύ μικρό ποσοστό της τάξης του 5%, σε συνδυασμό με τα κανονικά καύσιμα, είναι ωφέλιμη και μειώνει σημαντικά τις εκπομπές αερίων.