Ο κινητήρας του Toyota GR Yaris καίει υδρογόνο (Video)


H Toyota εξελίσσει τον κινητήρα του νέου GR Yaris ώστε να μπορεί να λειτουργεί με καύσιμο το υδρογόνο και θα τον χρησιμοποιήσει σε αγώνες αντοχής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 23/4/2021

Οι μηχανικοί της Toyota θέτουν νέα δεδομένα για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτή τη φορά χρησιμοποιούν το υδρογόνο για τη λειτουργία αυτού, αντί άλλου καυσίμου, και όχι για να παράγει ενέργεια (ρεύμα) σε κυψέλες καυσίμου, όπως συμβαίνει με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο Mirai. 

Για εξελίξουν την τεχνολογία, βασίστηκαν στον τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα τού GR Yaris και τον μετέτρεψαν κατάλληλα.

Μάλιστα, τον τοποθέτησαν σε μία αγωνιστική Corolla με την οποία θα συμμετέχουν στο Πρωτάθλημα Τουρισμού «Super Taikyu», για να κάνουν δοκιμές εξέλιξης και να εξάγουν τα συμπεράσματά τους στο απαιτητικό περιβάλλον των αγώνων αντοχής.

Όπως δηλώνουν στελέχη της Toyota στόχος τους είναι να καταφέρουν να λύσουν όλα τα προβλήματα που θα παρουσιαστούν και να θέσουν σε παραγωγή τον συγκεκριμένο κινητήρα και να τον τοποθετήσουν στα νέα μοντέλα τους το συντομότερο δυνατόν.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που έχουν διαπιστώσει ως τώρα, μια μηχανή εσωτερικής καύσης που λειτουργεί με υδρογόνο έχει ταχύτερο ρυθμό καύσης στον θάλαμο σε σχέση με κάποια που χρειάζεται αμόλυβδη βενζίνη ή πετρέλαιο.

Δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα, ωστόσο εξακολουθεί να εκπέμπει οξείδια του αζώτου και θα γίνει προσπάθεια να περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο η ποσότητά τους.

 

Στη σχετική ανακοίνωση της Toyota επισημαίνεται ότι «ένας κινητήρας που λειτουργεί με υδρογόνο έχει εξαιρετική περιβαλλοντική απόδοση. Επιπλέον, έχει και τη δυνατότητα να προσφέρει και τη χαρά της οδήγησης, τόσο με τις επιδόσεις όσο και με τον θόρυβο και τους κραδασμούς που υπάρχουν».

Οι αγώνες του Πρωταθλήματος Τουρισμού «Super Taikyu» θα ξεκινήσουν το Σαββατοκύριακο 20-21 Μαΐου και έκτοτε θα μπορούν να γίνουν γνωστά κάποια πρώτα συμπεράσματα για την απόδοση και τα προβλήματα «νεότητας» του συγκεκριμένου.

Εάν η Toyota εξελίξει την τεχνολογία σε ικανοποιητικό επίπεδο και την καταστήσει εμπορικά συμφέρουσα, καταλαβαίνουμε ότι οι ΜΕΚ θα είναι κοντά μας για πολλές δεκαετίες ακόμα.