2021 BMW 330e – TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το υβριδικό sedan με τις hot επιδόσεις


Fun-to-drive χαρακτήρας, επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση για την υβριδική 3άρα που καταναλώνει μόλις 1,9 lt/100 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/11/2021

Ως γνωστόν, τα plug-in hybrid αυτοκίνητα, αποτελούν το ενδιάμεσο βήμα μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό, καθώς προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση και ρύπους σε κίνηση σε αστικό περιβάλλον (αρκεί να έχουν ρεύμα οι μπαταρίες τους), κορυφαίες επιδόσεις, αλλά και ενδιαφέροντα οδηγικά χαρακτηριστικά, ενώ στα πλεονεκτήματά τους, η απαλλαγή από το «άγχος» να… μείνεις από ρεύμα λόγω της έλλειψης υποδομών φόρτισης.

Την συγκεκριμένη τεχνολογία ενσωματώνει η έκδοση 330e της Σειράς 3 της BMW, ενός μοντέλου που πάντα αποτελούσε σημείο αναφοράς ως προς τον οδηγικό του ταπεραμέντο.

Τίποτε δεν φαίνεται ότι έχει αλλάξει και στην plug-in hybrid εκδοχή της, ίσα-ίσα που η επιπλέον δύναμη του ηλεκτρικού μοτέρ έχει ενισχύει ακόμη περισσότερο αυτόν τον χαρακτήρα.

Το υβριδικό σύστημα

Η επαναφορτιζόμενη Σειρά 3 αντλεί δύναμη από ένα υβριδικό σύστημα που περιλαμβάνει θερμικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 2 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο Steptronic (8 σχέσεων).

To θερμικό μοτέρ που προέρχεται από την 320i ενσωματώνει μεταβλητή διάρκεια και βύθισμα βαλβίδων (Valvetronic), μεταβλητό χρονισμό (Double VANOS) και twin-scroll τούρμπο, με την απόδοσή του να φθάνει σε ισχύ τους 184 PS και σε ροπή τα 300 Nm.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μέγιστη ισχύ 113 PS (83 kW) και ροπή 265 Nm, δυνάμεις που ως γνωστόν, αποδίδονται… ακαριαία.

Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος είναι 252 PS και 420 Nm, όπως ακριβώς και στην απελθούσα έκδοση, ωστόσο η ανανεωμένη 330e διαθέτει στο πρόγραμμα οδήγησης Sport τη νέα λειτουργία XtraBoost, που αξιοποιεί περισσότερο την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ για έως 10 δευτερόλεπτα κάθε φορά, αυξάνοντας την ονομαστική ισχύ στους 292 PS!

Με τον τρόπο αυτό οι επιδόσεις της 330e μπορούν να χαρακτηριστούν σπορτίβ, αφού για να επιταχύνει τα 100 km/h από στάση δεν θα χρειαστεί περισσότερο από 6,1 sec!

Είναι προφανές πώς η απόδοση αυτή είναι σε πλήρη αντιστοιχία με τις γρήγορες εκδόσεις της 3άρας του πρόσφατου παρελθόντος και είναι εντυπωσιακός ο συνδυασμός που έχουν καταφέρει οι τεχνικοί της BMW ανάμεσα στο οικολογικό προφίλ του αυτοκινήτου και σε έναν «καθαρόαιμο» σπορ χαρακτήρα στην περίπτωση που ο οδηγός ζητήσει το κάτι παραπάνω. Να σημειωθεί πώς το «ηλεκτρικό τούρμπο» είναι διαθέσιμο ακόμη και όταν η μπαταρία είναι αποφορτισμένη…

Η μπαταρία

Προκειμένου να επιτυγχάνεται το 100% της ενεργειακής απόδοσης ενός plug-in hybrid αυτοκινήτου, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η μπαταρία του να είναι πάντοτε φορτισμένη. Και η 330i δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, η οποία προσφέρει τη δυνατότητα φόρτισης εν κινήσει και από τον θερμικό κινητήρα εφόσον το επιλέξει ο οδηγός από το Battery Control, μέσω του οποίου μπορεί να διαχειριστεί τα επίπεδα της επάρκειας ρεύματος.

Η μπαταρία Li-Ιon 7,6 kWh είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών μειώνοντάς τον στα 375 λίτρα (480 lt η κανονική έκδοση) και μπορεί να προσφέρει 37-40 km ηλεκτρικής αυτονομίας σε αστικό περιβάλλον, κάτι που δεν είναι αδύνατο να επιτευχθεί ωστόσο υπολογίστε μια μικρότερη ρεαλιστική ηλεκτρική αυτονομία. Για να φορτίσει στο 80% της χωρητικότητάς της χρειάζεται 1,6 ώρες με φορτιστή 3,7 kW. Σημειώστε πώς, η 330e μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 120 km/h καταναλώνοντας αποκλειστικά ρεύμα.

Οδηγώντας την BMW 330e

Στον δρόμο τίποτε δεν θυμίζει πώς έχεις να κάνεις με ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, καθώς τα επιπλέον 250 κιλά των μπαταριών «κρύβει» η αυξημένη ισχύς και μόνον υπό πίεση μπορεί κάποιος να αντιληφθεί μια διαφοροποίηση στην κατανομή βάρους του πλαισίου σε σχέση με τη συμβατική 3άρα.

Εξαιρετικό σε αίσθηση και πληροφορία το τιμόνι, το Steptronic αλλάζει ομαλά τις σχέσεις παρά την αύξηση της ισχύος, η ποιότητα κύλισης εξαιρετική (υποδειγματικός ο τρόπος με τον οποίο η 330e κυλάει στους τροχούς της) και η απόσβεση της ανάρτησης παρά τη σπορ ρύθμιση και τους τροχούς των 19 ιντσών, άψογη.

Ο οδηγός μόνον αφαιρώντας τα ηλεκτρονικά θα μπορέσει να σπάσει την πρόσφυση των πίσω τροχών και τότε η 3άρα θα «γυρίσει» ομαλά και σε «γωνία» που το δεξί πεντάλ θα καθορίσει. Ωστόσο, το επιπλέον βάρος των μπαταριών έχει μεταβάλει το ζύγισμα, κάτι που γίνεται αντιληπτό στη «διόρθωση» που καθυστερεί περισσότερο.

Κατά τα  λοιπά, έχουμε ένα οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο, από εκείνα τα ωραία σπορ σεντάν που όλοι μας θέλουμε καθημερινά να οδηγούμε, με εξαιρετική θέση οδήγησης, εργονομία (ευανάγνωστες οι δύο οθόνες των 12,3΄΄ και 10,25΄΄ για τον πίνακα των οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, αντίστοιχα), συναρμογή και ποιότητα υλικών ενός πραγματικά premium αυτοκινήτου με high lights τον προγραμματισμό της θερμοκρασίας της καμπίνας, το χειριστήριο αφής multimedia, τις φωνητικές εντολές, κ.α., ενώ η έκδοση M Pack του αυτοκινήτου δοκιμής είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα ως προς τον σπορτίφ προσανατολισμό της.

Πόσο καταναλώνει η BMW 330e

Σε ότι αφορά την κατανάλωση, στην περίπτωση που η μπαταρία είναι φορτισμένη μπορείς να κινηθείς χωρίς να κάψεις λίτρο βενζίνης, επιλέγοντας και το σχετικό πρόγραμμα electric από την κεντρική κονσόλα.

Στο πρόγραμμα hybrid στην πόλη και οδηγώντας με στόχο την εξοικονόμηση ενέργειας εύκολα μπορείς να κινηθείς με μια μέση κατανάλωση στα 4 λίτρα/100 χλμ., η οποία δεν θα μεταβληθεί πολύ όσο η μπαταρία έχει ενέργεια. Μπορείς να κατέβεις και στα 1,9 λίτρα που είναι η μέση τυποποιημένη κατανάλωση, αλλά αυτό είναι κάτι που πρέπει να το προσπαθήσεις πολύ.

Στον αυτοκινητόδρομο και σε «νόμιμες» ταχύτητες μετρήσαμε 7,5 λίτρα, ενώ η μέση κατανάλωση που πήραμε από οδήγηση σε πόλη, αυτοκινητόδρομο και επαρχιακή διαδρομή είναι τα 6 λίτρα, οδηγώντας στο πρόγραμμα hybrid. Στο Sport τα δεδομένα αλλάζουν, είναι σαφές…

Μαζί με τη χαμηλή κατανάλωση, η 300e προσφέρει και το φορολογικό πλεονέκτημα των χαμηλών εκπομπών ρύπων (30 gr/100km) για όσους την προορίζουν για εταιρική χρήση.

Συνεπώς

Η plug-in hybrid έκδοση της σειράς 3 αφορά ένα ολοκληρωμένο σεντάν που προσφέρει τη δυνατότητα διαχείρισης της ενέργειας κατά το δοκούν. Μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα με την ανάλογη επίπτωση στην κατανάλωση, αλλά και πολύ οικονομικά, χωρίς η οδηγική εμπειρία να είναι μια… τυπική διαδικασία (sic).

Βonus, τα έξτρα ηλεκτρικά χιλιόμετρα, αλλά και οι φορολογικές εκπτώσεις ως company car.

Προϋπόθεση βέβαια, τα €49.350 για την απλή έκδοση 330e ή τα €52.522 για την M Sport Advanced του αυτοκινήτου που δοκιμάσαμε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 3 Sedan 330ε 2021   TIMH €49.350   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ , Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm   ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 6,1 sec, τελική 225 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,9 L/100km, 30 g/km

BMW Σειρά 3 Sedan 330ε 2021

ΥΠΕΡ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΟΔΗΓΙΚΑ ΕΝΑ FUN-TO-DRIVE ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΠΑΡΑ ΤΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΙΛΑ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ, ΕΝΩ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΑΜΗΛΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΕ ΑΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗΣ ΑΓΟΡΑΣ.