2021 Dacia Duster 1.5 BluedCi 115 PS Prestige 4x4 - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το νέο εκτός δρόμου μοντέλο τής Dacia


Τo Dacia Duster ανανεώνεται στα σημεία και μας αποδεικνύει ότι παραμένει για τους δικούς του λόγους μια λαμπρή και ξεχωριστή επιλογή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/12/2021

Η μέρα μικραίνει απελπιστικά αυτή την εποχή του χρόνου. Φεύγεις από τη δουλειά και είναι νύχτα. Κάποιες φορές, όμως, δεν θες να γυρίσεις κατευθείαν σπίτι. Μια βόλτα στο βουνό είναι η τέλεια διαφυγή από την καθημερινότητα και χωρίς να το καταλάβουμε βρισκόμαστε στην υπέροχη Πάρνηθα πίσω από το τιμόνι του νέου Duster.

Δεν επιλέγεις προφανώς το βουνό με το Duster για να το στραμπουλήξεις στις στροφές, αλλά είναι αυτή η ρωμαλέα του εμφάνιση και οι χιλιοειπωμένες δυνατότητές του στα δύσκολα εδάφη που μας έφεραν μέχρι εδώ. Το βουνό τού πάει, όπως και μια δύσκολη σε πρόσβαση παραλία, ενώ και οι δρόμοι με κακοτεχνίες μοιάζουν με παιχνιδάκι για αυτό. Είναι, δηλαδή, μια επιλογή που κουμπώνει εξαιρετικά με τη  μορφολογία της χώρας μας και όχι μόνον.

Το Duster έχει αγγίξει τις ευαίσθητες χορδές σε σχεδόν 2 εκατομμύρια πελάτες από το 2010, οπότε παρουσιάστηκε, και είναι προφανές ότι στην Dacia έχουν βρει την  συνταγή. Πρόσφατα το Duster φρεσκαρίστηκε, έγινε πιο σύγχρονο και ξαναπέφτει στη  μάχη με κάποια τεχνικά στοιχεία που πλέον σπανίζουν στην αγορά.

Το Duster προσφέρεται σε μια μεγάλη γκάμα κινητήρων-εξοπλισμών δίνοντας, έτσι, τη  δυνατότητα στον υποψήφιο πελάτη να αγοράσει αυτό που θέλει και αυτό που μπορεί. Οι τιμές ξεκινούν από τα €15.990 με εκδόσεις βενζίνης, βενζίνης-LPG, πετρελαίου, δικίνητες, τετρακίνητες, αλλά και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού. Έχουμε συνολικά 12 εκδόσεις, αναφορικά με την ελληνική αγορά. Σε αυτές τις σελίδες δοκιμάζουμε την ακριβότερη εκδοχή.

Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας πετρελαίου των 1,5 λίτρων με απόδοση 115 PS, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού είναι το ανώτερο με την ονομασία Prestige. Η τιμή εδώ διαμορφώνεται στα €24.600 και είναι προφανές ότι σε αυτή την κλίμακα χρημάτων είναι πιο απαιτητικός ο αγοραστής και οι προτάσεις του ανταγωνισμού διαφορετικές απ’ ό,τι στην τάξη των €16.000.

Όπως αναφέραμε, όμως, και παραπάνω, το Duster έχει και κάποια σπάνια χαρακτηριστικά. Είναι το μοναδικό διαθέσιμο στην αγορά SUV με τετρακίνηση και κινητήρα πετρελαίου με κυβισμό μικρότερο των δύο λίτρων! Ας δούμε, όμως, τα παραπάνω χαρακτηριστικά μαζί με την ανανέωση πώς εντέλει επιδρούν στη  συνολική εικόνα του μοντέλου.

Μοντέρνο, πληθωρικό και με βελτιωμένη αεροδυναμική!

Εξωτερικά, το νέο Duster κερδίζει το στοίχημα των εντυπώσεων. Έχει macho χαρακτήρα, όπως οφείλει ένα SUV, και όμορφες λεπτομέρειες. Στοιχεία, όπως οι μπάρες οροφής, τα τονισμένα φτερά των τροχών, οι ασημί ματ ενθέσεις, οι όμορφοι τροχοί των 17 ιντσών παντρεύονται με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (214 mm) και τις πληθωρικές διαστάσεις δημιουργώντας ένα επιβλητικό σύνολο που σε πείθει ότι μαζί του θα φτάσεις σε μοναδικά σημεία και πως σχεδόν καμία δυσκολία δεν το σταματά.

Στο εμπρός μέρος υιοθετείται η νέα σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας, με τη νέα τρισδιάστατη χρωμιωμένη μάσκα, αλλά και τα νέα φωτιστικά που πλέον ενσωματώνουν φώτα ημέρας LEDμε σχήμα πλάγιου «Υ». Πραγματικά πολύ πετυχημένο το αποτέλεσμα, που καταφέρνει να αλλάξει αρκετά την όψη του μοντέλου. Τεχνολογίας LED είναι και τα φλας, αλλά και τα φώτα πορείας που διαθέτουν και αυτόματη ενεργοποίηση. Στην πράξη, έχουν βελτιωμένη απόδοση, κάτι που διαπιστώσαμε και στην βραδινή μας βόλτα στην Πάρνηθα.

Στην Dacia, όμως, δεν έμειναν εκεί. Το τμήμα σχεδιαστών συνεργάστηκε με το τμήμα μηχανικών, ώστε το νέο Duster να έχει και βελτιωμένη αεροδυναμική. Αναλόγως, στην αεροδυναμική σήραγγα εξελίχθηκαν η πίσω νέα αεροτομή, αλλά και οι νέοι τροχοί των 16 και 17 ιντσών. Έτσι, ο χαμηλότερος συντελεστής οπισθέλκουσας σε συνδυασμό με νέα ελαστικά, τον φωτισμό LED, αλλά και την τοποθέτηση νέων πλημνών στους τροχούς εξασφάλισε μείωση των εκπομπών CO2 κατά 5,8 gr/km στην τετρακίνητη έκδοση.

Αυτό συνεπάγεται και μείωση στη μέση κατανάλωση, που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, έχει μέση τιμή 5,3 L/100 km. Εμείς με φυσιολογική οδήγηση και χωρίς να προσπαθούμε για το καλύτερο αποτέλεσμα σταματήσαμε στα 6,5 L/100 km, επίδοση πολύ καλή με βάση τον όγκο και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου.

Λιτό και σύγχρονο

Στο εσωτερικό δεν συναντάς την ίδια πληθωρικότητα. Εδώ η εικόνα είναι περισσότερο λιτή χωρίς, ωστόσο, να χάνεται η ουσία. Οι επενδύσεις είναι νέες καθώς και τα εμπρός προσκέφαλα με πιο λεπτή γραμμή, κάτι  που έχει σαν αποτέλεσμα τη  βελτίωση της ορατότητας των πίσω επιβατών προς τα εμπρός και των εμπρός προς τα πίσω. Νέα είναι η κεντρική κονσόλα, που πλέον διαθέτει σταθερό μεγάλο υποβραχιόνιο το οποίο σύρεται κατά 70 mm. Στο παρελθόν ήταν βιδωμένο στη δεξιά πλευρά του καθίσματος του οδηγού.

Στο πάνω μέρος της κονσόλας ξεχωρίζει το νέο σύστημα πολυμέσων που αποτελεί μια πολύ ευχάριστη αναβάθμιση. Έχει πολύ πιο μοντέρνα εμφάνιση (η θύρα USB, που υπήρχε πάνω δεξιά, μεταφέρθηκε στη  βάση της κονσόλας και προστέθηκε ακόμα μία), έχει διαγώνιο 8 ιντσών, λειτουργία πλοήγησης, αλλά και δυνατότητα δικτύωσης μέσω Wi-Fi για συσκευές συμβατές με Apple CarPlay και Android Auto. Αποκρίνεται πιο γρήγορα και έχει καλύτερα γραφικά από το παρελθόν έχοντας μάλιστα πλήρως ελληνικό μενού. Στις εκδόσεις 4x4 περιλαμβάνεται και το 4x4 Monitor που περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες ενδείξεις για το υψόμετρο, κλισιόμετρο και πυξίδα! Η εργονομία είναι σωστή και γρήγορα βολεύεσαι στο Duster.

Η καμπίνα είναι επαρκής για 5 επιβάτες, αν και θα μπορούσε ο αέρας για τα κεφάλια να είναι μεγαλύτερος. Ο χώρος αποσκευών είναι επαρκής με τα 411 λίτρα (στις δικίνητες εκδόσεις είναι μεγαλύτερος στα 445 λίτρα), αν και η μακρόστενη διάταξη δεν βοηθά στη  μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Τα πλαστικά στο εσωτερικό παραμένουν σκληρά και θα λέγαμε ότι πλέον είναι το μοναδικό στοιχείο που χρήζει κάποιας ανανέωσης. Από την άλλη, η προσέγγιση της Dacia είναι πολύ «τίμια» και είναι το μόνο απτό σημείο που έχει γίνει κάποια οικονομία, ώστε να συνεχίσει να διατίθεται το μοντέλο σε λογική τιμή.

Διαλεχτά μηχανικά μέρη

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DACIA DUSTER II 1.5 BluedCi 115 PS 4x4 "Prestige"

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 7

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 7

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ80

Στα μηχανικά μέρη δεν έχει γίνει καμία οικονομία, μάλλον το αντίθετο. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός κινητήρας πετρελαίου του Renault Group των 1,5 λίτρων με απόδοση 115 PS και ροπή 260 Nm. Συνδυάζεται με σύστημα τετρακίνησης που έχει τρεις λειτουργίες. Αρχικά, τη λειτουργία 4x2 με την οποία το 100% της ροπής μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Ακολούθως τη λειτουργία AUTO με την οποία, η ροπή που μεταδίδεται στους πίσω τροχούς εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης των εμπρός τροχών.

Το ηλεκτρομαγνητικό κόμπλερ μεταδίδει περισσότερη ή λιγότερη ροπή στους πίσω τροχούς, ώστε να παρέχει βέλτιστες συνθήκες πρόσφυσης. Τέλος υπάρχει η λειτουργία 4WD  LOCK. Στη θέση «4WD Lock» του περιστροφικού διακόπτη, η κατανομή της ροπής είναι 50% εμπρός και 50% πίσω. Από 30 km/h έως και 60 km/h, μειώνεται σταδιακά η ροπή στους πίσω τροχούς. Για ταχύτητες πάνω από 60 km/h, η λειτουργία 4WD Lock απενεργοποιείται.

Την ροπή μεταφέρει αποκλειστικά χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, με τις πέντε πρώτες να είναι πιο σφιχτά κλιμακωμένες. Επίσης, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του Duster, τα οποία στο πίσω μέρος έχουν ημιάκαμπτο άξονα, η τετρακίνητη έκδοση έχει ανεξάρτητη ανάρτηση τύπου MacPherson. Οι παραπάνω λύσεις αποτελούν πλέον είδος προς εξαφάνιση και πλέον τις συναντάμε σε κατασκευές πολύ ακριβότερες και αυτό για εμάς δίνει μια επιπρόσθετη αξία στο Duster.

Αδιαπραγμάτευτη ασφάλεια

Πέρα από την τετρακίνηση. που προσδίδει αυξημένη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και το εξελιγμένο σύστημα ευστάθειας ESC, υπάρχει και μια σειρά από χρήσιμες τεχνολογίες που έχουν ως σκοπό την προστασία των επιβατών. Ανάμεσα τους ξεχωρίζουμε την προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning), την υποβοήθηση στάθμευσης (Park Assist), υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Start Assist), προσαρμοζόμενο σύστημα υποβοήθησης κατάβασης (Adaptive Hill Descent Control) και σύστημα πολλαπλών καμερών (Multiview Camera). Οι κάμερες απεικονίζονται στην οθόνη πολυμέσων και αποτελούν μια καλή χείρα βοηθείας στα στενά της πόλης, αλλά και στις εκτός δρόμου εξορμήσεις!

On  Road

Το πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η κοντή κλιμάκωση των πρώτων 5 σχέσεων. Τις αλλάζεις λες και οδηγείς δίχρονο μηχανάκι! Ακριβώς επειδή το Duster είναι φτιαγμένο και για εκτός δρόμου χρήση, αλλά και για έλξη χωρίς να έχει κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού, η σφιχτή κλιμάκωση είναι ένα εξαιρετικό εφόδιο. Στην πράξη εντυπωσιάζεσαι από την ακαριαία απόκριση, ενώ σχεδόν σε κάθε περίπτωση πρέπει να είσαι με μια σχέση πάνω!

Στην πόλη, πάντως, αναγκάζεσαι να κάνεις περισσότερες αλλαγές. Ωστόσο, μια λύση (με χαμηλά φορτία) είναι η εκκίνηση με 2η στο κιβώτιο. Ευτυχώς το κιβώτιο έχει μικρές διαδρομές και είναι πολύ σαφές, ενώ ο συμπλέκτης είναι μαλακός. Η 6η σχέση είναι λίγο πιο μακριά από τις υπόλοιπες, κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να «φορτώσεις» με παραπάνω στροφές την 5η πριν την επιλέξεις. Όσο τα χιλιόμετρα περνούν, σε κερδίζει το χαμηλό επίπεδο θορύβων, γενικώς.

Η Dacia δεν ανακοινώνει κάποια αλλαγή που να αφορά σε αυτόν τον τομέα, αλλά σε σύγκριση με το παρελθόν τολμούμε να πούμε ότι το Duster που οδηγούμε σήμερα είναι βελτιωμένο στον τομέα NVH (Noise-Vibration-Harshness). Πολύ καλές οι εντυπώσεις και από την ανάρτηση που δίνει έμφαση στην άνεση. Καταφέρνει να στρογγυλεύει τις ανωμαλίες που βρίθουν στους ελληνικούς δρόμους, ενώ το γεγονός πως στον πίσω άξονα υπάρχει ανεξάρτητη ανάρτηση εγγυάται την άνεση και για τους πίσω επιβάτες. Ανεβαίνοντας τις υπέροχες στροφές της Πάρνηθας, διαπιστώσαμε με χαρά πως η ανάρτησηελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα, παρά τις λογικά αυξημένες κλίσεις.

Εκεί, επίσης, διαπιστώσαμε την άψογη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης. Η ροπή μεταφέρεται στον πίσω άξονα ακαριαία, με αποτέλεσμα η ροπή να περνά στον δρόμο πάντα αποτελεσματικά. Ακόμα και με το γκάζι βαθιά στο πάτωμα σε γλιστερή φουρκέτα, το Duster θα επιταχύνει λες και βρίσκεται σε οδοντωτές ράγες. Τέλος, στον ανοιχτό δρόμο, για ακόμα μία φορά, μας έκανε καλή εντύπωση το πολιτισμένο περιβάλλον. Οι αεροδυναμικοί ήχοι απουσιάζουν, ενώ έχει τη  δυνατότητα να κρατά ένα καλό ρυθμό στο ταξίδι με μεγάλο αίσθημα ασφάλειας.

Off-road

Εδώ οι καλές γωνίες προσέγγισης-ράμπας-διαφυγής (30°- 21°- 33° αντίστοιχα), καθώς και η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, συνδυάζονται με την τετρακίνηση, την ανεξάρτητη ανάρτηση, τη  σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου τα ελαστικά Goodyear Vector 4Seasons διαστάσεων 215/60-R17 και το λογικό βάρος για να πετύχουν ένα πολύ αποδοτικό σύνολο στην πράξη. Χαίρεσαι πραγματικά πίσω από το τιμόνι του Duster, όταν η άσφαλτος τελειώνει.

Στον χωματόδρομο δείχνει ατρόμητο, με την ανάρτηση να απορροφά τις πέτρες και τα νεροφαγώματα, λες και δεν υπάρχουν. Όταν αρχίσουν να εμφανίζονται οι ανηφόρες, βοηθά και η ροπή του κινητήρα, ενώ υπάρχει πάντα και η δικλίδα του κλειδώματος της τετρακίνησης. Για τους λάτρεις των αριθμών και των δεδομένων, υπάρχει το 4x4 Monitor που θα προσθέσει μια τεχνική διάσταση στις εκτός δρόμου βόλτες σας,  μιας και πέρα από τη  ζωντανή μετάδοση πληροφοριών, έχει τη  δυνατότητα εμφάνισης σύνοψης των δεδομένων που καταγράφηκαν στη  συγκεκριμένη πορεία.

Μοναδικό

Το νέο Duster παραμένει πιστό στις αρχές του και η αναβάθμιση μόνον προσθέτει και δεν αφαιρεί τίποτα από τον χαρακτήρα του. Προσφέρει σε ένα λογικό κόστος την πραγματική εμπειρία ενός SUV που, εκτός από τις συμβατικές υποχρεώσεις, μπορεί να καλύψει και ανάγκες εκτός δρόμου όντας πλέον ακόμα πιο σύγχρονο.

Δένει εξαιρετικά με την ελληνική πραγματικότητα, ειδικά για εκείνους που δεν αναλώνονται αποκλειστικά στην αστική χρήση και οποίοι στον ελεύθερό τους χρόνο κάνουν αποδράσεις γνωρίζοντας τις ατελείωτες ομορφιές της χώρας μας. Είναι, επίσης, μια ακόμα απόδειξη πως οι εκδόσεις πετρελαίου θα έπρεπε και στο μέλλον να έχουν ένα μερίδιο στην αγορά, μιας και ο κινητήρας των 1,5 λίτρων κινεί σβέλτα και οικονομικά το σύνολο. Τέλος, να υπογραμμίσουμε πως αυτό το Duster δείχνει συνολικά βελτιωμένο.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA DUSTER II 1.5 BluedCi 115 PS 4x4 "Prestige" 2021   TIMH €21.710   ΤΕΛΗ €88,32

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.461 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 84 (115)3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κατ΄ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 1075 sec, τελική 175 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,3 L/100km, 138 g/km

DACIA DUSTER II 1.5 BluedCi 115 PS 4x4 "Prestige" 2021

ΥΠΕΡ ΠΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΚΙΝΗΣΗΣ.

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.