2021 Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 PS LPG – TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το σύγχρονο και οικονομικό supermini


Πόσο καλό είναι το καινούργιο Dacia Sandero Streetway 1.0 TCe 100 PS LPG; Τι βελτιώσαν οι άνθρωποι της εταιρείας σε σχέση με πριν και πώς καταφέρνουν να αποτελούν αντικείμενο συζήτησης για την αποτελεσματικότητά τους; 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 25/12/2021

Δεν υπόσχεται κάτι που δεν μπορεί να προσφέρει ή να επιτύχει. Δεν θα σε ξετρελάνει με την πρώτη ματιά, δεν θα σε εκπλήξει με τις επιδόσεις του. Κι όμως, το νέο Dacia Sandero Streetway καταφέρνει να ξεχωρίζει και να εντυπώνεται έντονα, με έναν τρόπο που είναι αξιοπρόσεκτος.

Αυτήν τη φορά, στην περίπτωση του Sandero, η Dacia κατάφερε πολλά περισσότερα από μια απλή μεταβολή, από μια τυπική, διαδοχική αλλαγή μεταξύ δύο γενεών τού μοντέλου. Η αναβάθμιση είναι ουσιαστική για τα έως τώρα δεδομένα του, αλλά δεν βασίζεται σε κορυφαίες τεχνολογικές εφαρμογές που κοστίζουν και αυξάνουν σημαντικά την τιμή.

Το καινούργιο Sandero Streetway άλλαξε ουσιωδώς, επειδή τα στελέχη της εταιρείας χρησιμοποίησαν ευρύτερα τη λογική προσέγγισης για τη δημιουργία ενός σχετικά απλού, εύχρηστου και οικονομικά προσιτού οχήματος.

Πιο σύγχρονο από ποτέ

Αυτήν τη φορά, το τιμόνι ρυθμίζεται και σε απόσταση από το σώμα του οδηγού και όχι μόνο σε ύψος! Η συγκεκριμένη διαπίστωση, ανούσια αναφοράς για οποιοδήποτε άλλο σύγχρονο όχημα, έχει την αξία της στο νέο μοντέλο τής ρουμανικής εταιρείας. Το νέο, τρίτης γενιάς, Sandero βασίζεται στην πλατφόρμα «CMF-B» του Ομίλου Renault Alliance, δηλαδή σε αυτήν που χρησιμοποιείται στα σύγχρονα supermini οχήματα των εταιρειών που τον απαρτίζουν.

Αυτό σημαίνει ότι πλέον έχει μία επί της ουσίας μοντέρνα βάση, όχι κάποια ξεπερασμένη, όπως συνέβαινε έως τώρα. Κατά συνέπεια, το νέο Sandero Streetway επωφελείται από τα πλεονεκτήματα που αυτή προσφέρει αναφορικά με το μειωμένο βάρος, την αυξημένη δυσκαμψία του πλαισίου και την οδική συμπεριφορά, συγκριτικά με ό,τι ίσχυε μέχρι πρότινος για το μοντέλο.

Στο εσωτερικό του, ο διαθέσιμος χώρος είναι πολύ καλός, ακόμα και για πέντε ενήλικες. Το ταμπλώ του αποτελείται από σκληρό πλαστικό, ενώ στη συγκεκριμένη έκδοση παρεμβάλλεται  στο μέσον του υφασμάτινη επένδυση.   Γενικά, δεν εντυπωσιάζεσαι,  αλλά και δεν υπάρχει κάτι που να σε δυσαρεστεί ιδιαίτερα. Συνηθίζεις γρήγορα, ενώ η εργονομία κρίνεται θετικά.

Επίσης, η πρακτικότητα είναι ένας ακόμα τομέας που προκαλεί θετική εντύπωση στο νέο Sandero Streetway. Για παράδειγμα, οι πόρτες του ανοίγουν σε ευρεία γωνία, το μενού στην έγχρωμη οθόνη αφής είναι απλό στον χειρισμό του –από τα πιο εύχρηστα που έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητο το τελευταίο χρονικό διάστημα–, ενώ ο χαρακτηριστικός πολυδιακόπτης για το ηχοσύστημα στην κολόνα του τιμονιού παραμένει σημείο αναφοράς για την ευκολία του οδηγού.

Διπλού καυσίμου

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
DACIA SANDERO STREETWAY 1.0 TCe LPG 100 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 8

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ79

Στη συγκεκριμένη έκδοχή του, το καινούργιο Sandero Streetway είναι διπλού καυσίμου, δηλαδή μπορεί να κινηθεί τόσο με υγραέριο κίνησης, όσο και με αμόλυβδη βενζίνη. Το  ντεπόζιτο για το πρώτο είναι στο πορτμπαγκάζ, στη θέση της ρεζέρβας, και έχει χωρητικότητα 50 λίτρα (δέχεται 40 λίτρα πραγματικά, για λόγους ασφάλειας).

Επίσης, διαθέτει ντεπόζιτο βενζίνης πενήντα λίτρων, γεγονός που εξασφαλίζει μια θεωρητική μέγιστη συνδυαστική αυτονομία μεγαλύτερη από 1.300 km, σύμφωνα με την Dacia, μέχρι τον αναγκαστικό ανεφοδιασμό με καύσιμο. 

Στη πράξη, καλύψαμε μια απόσταση περίπου 295 km με καύσιμο το LPG, με μέση κατανάλωση δοκιμής 10,6 l/100 km. Να σημειώσουμε ότι εάν ο οδηγός κινείται με ήρεμο ρυθμό, η τιμή αυτή μειώνεται μέχρι και τα 9,4 l/100 km, ενώ εάν πιέζει τον κινητήρα, αυτή ξεπερνά τα 11,5 l/100 km. Με καύσιμο την αμόλυβδη βενζίνη, η μέση κατανάλωση του τρικύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα των 101 PS (σ.σ. η πραγματική μέγιστη ισχύς του με το υγραέριο κίνησης) ήταν 8,2 l/100 km. Να σημειώσουμε ότι με καύσιμο την αμόλυβδη βενζίνη, η ισχύς του 1.0 TCe φτάνει τα 91 PS/4.800-5.000 rpm και η μέγιστη ροπή του τα 160 Nm/2.100-3.750 rpm.

Να το αγοράσω;

Το Sandero Streetway μάς άφησε θετική εντύπωση γι’ αυτό που είναι και γι’ αυτά που προσφέρει. Στη συγκεκριμένη έκδοσή του, έχει επιπλέον και το πλεονέκτημα του σχετικά  κάθε φορά μικρού κόστους ανεφοδιασμού με υγραέριο, όπως και την εξασφάλιση για τη συνέχιση της διαδρομής με την αμόλυβδη βενζίνη. Είναι σχετικά άνετο στον δρόμο, οι επιδόσεις του είναι μέτριες, αλλά είναι πρακτικό και ευρύχωρο. Αξίζει τα λεφτά του, αναμφισβήτητα. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ DACIA SANDERO STREETWAY 1.0 TCe LPG 100 PS 2021   TIMH €14.120   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη βενζίνη, LPG

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 74 (101)/4.600-5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 170 Nm/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,6 sec, τελική 183 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,9 l/100 km, 106 g/km

DACIA SANDERO STREETWAY 1.0 TCe LPG 100 PS 2021

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΑΝΑΛΟΓΙΑ ΑΞΙΑΣ/ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΡΟΠΗ ΣΤΙΣ ΧΑΜΗΛΕΣ RPM, ΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙΒΩΤΙΟΥ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.