2021 Ford Puma 1.0 EcoBoost 155 PS mHEV 7DCT - Τest Drive: Υβριδικό SUV με 7άρι αυτόματο κιβώτιο


Το κορυφαίο Ford Puma (πέρα από το ST) με τον 1.000άρη EcoBoost των 155 ίππων εξοπλίζεται πλέον με το ήπιο υβριδικό σύστημα της Ford και το 7 σχέσεων αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πόσο είναι το πραγματικό όφελος στην κατανάλωση και τις επιδόσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 31/10/2021

Η Ford  εξόπλισε όλα τα Puma  πλέον με το ήπιο υβριδικό σύστημα EcoBoost Hybrid, που συνδυάζει όλα τα πλεονεκτήματα του γνωστού και πολυβραβευμένου 1.000άρη EcoBoost κινητήρα της Ford  με ένα προηγμένο ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης με γεννήτρια-μίζα, το οποίο εξασφαλίζει έως και 20% καλύτερη επιτάχυνση σε σχέση με τα μη υβριδικά μοντέλα, αλλά και βελτιστοποιημένη κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλό φορτίο έως και 10%.

Η αλήθεια είναι πως αν και η εταιρεία με το «Μπλε Οβάλ» ονομάζει πλέον τις εν λόγω εκδόσεις με το προσωνύμιο Hybrid (υβριδική), στην πραγματικότητα η διαφοροποίηση σε σχέση με πριν αφορά στην τοποθέτηση ενός μικρού ηλεκτροκινητήρα μέγιστης ισχύος 16 ίππων και μέγιστης ροπής 50 Nm, ο οποίος συνδέεται με τον 1.000άρη EcoBoost μέσω ιμάντα και συνδράμει στην κίνηση του αυτοκινήτου στις χαμηλές στροφές. 

Παράλληλα, στην έκδοση της δοκιμής μας με τον ισχυρότερο 1.000άρη EcoBoost των 155 ίππων, υπάρχει και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς.

Οι αλλαγές στον 1.0 EcoBoost

Σύμφωνα με όσα ανακοινώνει η Ford, στην έκδοση του Puma με τους 155 ίππους, η τοποθέτηση του ήπιου υβριδικού συστήματος στον 1.0EcoBoost αύξησε κατά 10 Nm την τιμή της μέγιστης ροπής συγκριτικά με πριν. Συγκεκριμένα, πλέον φτάνει τα 210 Nm/1.750 rpm (με τη λειτουργία «overboost»), ενώ χωρίς αυτό, η μέγιστη τιμή της είναι 190 Nm/2.100-5.500 rpm.

Όπως συμβαίνει σε αυτές τις περιπτώσεις, ο ηλεκτροκινητήρας είναι συνδεδεμένος παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα μέσω ιμάντα και τον βοηθά κατά την επιτάχυνση (στις χαμηλές rpm) αλλά και ως γεννήτρια, φορτίζοντας τις μπαταρίες κατά την πέδηση.

Παράλληλα, στην παρούσα έκδοση του 1.0 EcoBoost με τους 155 PS η ύπαρξη του ήπιου υβριδικού συστήματος στο Puma έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του κινητήρα στο 10,0:1 (έναντι 10,5:1 στην εκδοχή των 125 PS) και να τοποθετήσουν μεγαλύτερης διαμέτρου υπερσυμπιεστή.

Εντυπώσεις

Το σύγχρονο Puma και εννοούμε αυτό με το οποίο η Ford αναβίωσε το όνομα με τη μορφή ενός μοντέρνου crossover πλέον ξεχωρίζει από χιλιόμετρα για την αθλητική και δυναμική εμφάνισή του, που το έχει κάνει και ιδιαίτερα δημοφιλές. Η εξωτερική νεανικότητα του σχεδιασμού συνδυάζεται και με καλούς χώρους για την κατηγορία στο εσωτερικό. Παράλληλα, προσφέρει και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του με 456 λίτρα.

Το ίδιο μοτίβο ακολουθεί και η σύγχρονη εικόνα στο ταμπλό, όπου σε όλες τις εκδόσεις στη θέση του κλασικού πίνακα οργάνων υπάρχει μία έγχρωμη οθόνη TFT LCD 12,3 ιντσών με πολλές ψηφιακές ενδείξεις, αλλά αρκετά ευανάγνωστη και με πολύ καλά γραφικά. Τα πολύχρωμα γραφικά που εμφανίζονται μάλιστα, αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.

Το τελευταίο ονομάζεται Selectable Driving Modes και έχει πέντε διαφορετικά προγράμματα (Eco, Normal, Trail, Slippery και Sport) καθένα από τα οποία ρυθμίζει την απόδοση της ροπής, την  αμεσότητα αλλαγής των σχέσεων στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και την αίσθηση του τιμονιού.

Στην πράξη βέβαια, οι διαφορές που αντιλαμβάνεται ο οδηγός μεταξύ των διαφορετικών προγραμμάτων είναι μικρές. Το DCT αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση, αλλά η αίσθηση του μοχλού είναι μέτρια κατά την αλλαγή θέσης του. Το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων θα λέγαμε πως είναι και ο μόνος «παίκτης» που υπολείπεται σε ένα κατά τα άλλα εξαιρετικό σύνολο. Οι αλλαγές του είναι αρκούντως ομαλές, όμως δεν μπορεί πάντα να ακολουθήσει σε ένα γρήγορο ρυθμό και μία άμεση αλλαγή σχέσεων, ρυθμό για τον οποίο σε προδιαθέτει ο χαρακτήρας του Puma.

Η ανάρτηση του Puma είναι σχετικά σφιχτή για να ταιριάζει στην σπορτίφ εικόνα που η η Ford θέλει και έχει καταφέρει να προσδώσει στο μοντέλο της. Σε γενικές γραμμές και με γρήγορο ρυθμό το πλαίσιο ανταποκρίνεται ιδανικά και νιώθεις σαν να βρίσκεσαι σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Αυτό το αίσθημα ενισχύει και το αμεσότατο τιμόνι με την πολύ καλή αίσθηση και πληροφορία, όπως και το μπροστινό σύστημα που υπακούει αμέσως στις εντολές του οδηγού.  

Κινούμενοι πιο σβέλτα και σε γρήγορο ρυθμό, η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε έφτασε τα 8,1 l/100 km, ωστόσο με σχετικά πιο ήρεμο ρυθμό και χωρίς συχνές, απότομες επιταχύνσεις και ακόμα και μέσα στην κίνηση της πόλης αυτή πέφτει εύκολα κοντά στα 7,5 l/100 km.

Η αρχική τιμή πώλησης της συγκεκριμένης έκδοσης ST-Line X με το αυτόματο κιβώτιο Powershift των 7 σχέσεων είναι στα 28.265 ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο και αρκετά υψηλό για την κατηγορία. Ωστόσο, με βάση τον πολύ πλούσιο εξοπλισμό που τη συνοδεύει με το κορυφαίο οδηγικό προφίλ και τη συμπεριφορά στο δρόμο του Puma ο υποψήφιος αγοραστής αποκτά ένα αυτοκίνητο με πολύ υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού για τα δεδομένα της κατηγορίας, απόλυτα οδηγοκεντρικό και φυσικά ένα μοντέρνο crossover που τραβά τα βλέμματα σχεδιαστικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 155PS MHEV ST-LINE X 7DCT 2021   TIMH €28.265   ΤΕΛΗ €83

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 114 (155) / 6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 190/2.100-5.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,8 L/100km, 131 g/km

FORD PUMA 1.0 ECOBOOST 155PS MHEV ST-LINE X 7DCT 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΥΛ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΓΙΑ mHEV, ΤΙΜΗ