2021 Hyundai Bayon 1.2 84 PS - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το crossover με εξοπλισμό λιμουζίνας


To εισαγωγικό crossover της νέας οικογένειας των Bayon δείχνει να αποτελεί τον μαέστρο του value for money για την κορεατική φίρμα.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 3/1/2022

Ναι, έχουν περάσει λίγες μόνον ώρες από την ανακοίνωση της Hyundai ότι σταματά την εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης κι εμείς πρέπει να σας γράψουμε για τούτο το Bayon όπως και για μύρια άλλα μοντέλα των Hyundai και Kia που έρχονται. Μην ανησυχείτε. Είναι ακόμα νωρίς να χαιρετήσουμε την τεχνολογία που μας κάνει συντροφιά εδώ και σχεδόν ενάμισι αιώνα. Οπότε ας επικεντρωθούμε στο σήμερα κι ας δούμε τι κομίζει το βασικό crossover της κορεατικής εταιρίας που με το ιδιότυπο όνομα και με πολλή και καλή προίκα φαντάζει ως ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα εισαγωγικής τιμής ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Το Bayon λοιπόν, βασισμένο στην πλατφόρμα του Hyundai i20 είναι ένα καινοτόμο σχεδιαστικά μοντέλο που ξεχωρίζει αμέσως και είτε αρέσει είτε όχι (βάλτε μας στην πρώτη κατηγορία). Δείχνει εξαντρίκ αλλά αυτό είναι το προσόν του σε μια κατηγορία που εύκολα μπορείς να βρεις πολλά ομογενοποιημένα μοντέλα. Είναι επίσης (παρά τη βάση στην οποία χτίζεται) αρκετά μακρύ με μήκος 4,18 μέτρα, στα όρια ενός station wagon και προφανώς αρκετά πρακτικό και ευρύχωρο έχοντας κι αυτόν τον περιπετειώδη χαρακτήρα ενός crossover χωρίς μάλιστα να φοβάσαι να το λασπώσεις.

Το εσωτερικό είναι όλο πανομοιότυπο με αυτό του i20 με ταμπλό και λοιπές επιφάνειες καμωμένες με σκληρά, ανθεκτικά αλλά πολύ σκούρα πλαστικά δημιουργώντας ένα εύπεπτο και εξόχως πρακτικό περιβάλλον με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα και επαρκείς χώρους για τέσσερις επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών όπως είναι αναμενόμενο ξεχωρίζει με την ευρυχωρία του στα 411 λίτρα και αυτό από μόνο του μπορεί να αποτελεί (μαζί με την τιμή) τα κύρια θέλγητρα ενός απαιτητικού αλλά με περιορισμένο budget, οικογενειάρχη. Η τεχνολογία που ενσωματώνεται είναι υψηλού επιπέδου με ψηφιακό πίνακα οργάνων και μεγάλη multimedia οθόνη, ενώ δύναται να εξοπλιστεί μέχρι και με θερμαινόμενα καθίσματα!

Το μοτέρ του 1,2 λίτρου με τους τέσσερις κυλίνδρους είναι ποίημα ευστροφίας και ησυχίας (τόσο που στο ρελαντί δεν ακούγεται!). Αποδίδει απρόσμενα καλά για την τεχνολογία που κομίζει χωρίς βέβαια να ξεχνά ότι είναι ατμοσφαιρικό και όχι turbo με το ανάλογο αίσθημα της ανολοκλήρωτης ροπής μιας τουρμπίνας. Εντούτοις με τον θεσπέσιο σε αίσθηση 5άρη επιλογέα θα κάνετε ό,τι πρέπει στην καθημερινότητά σας. Μόνο μια πιο μακριά 5η (με απόλυτα κριτήρια) ή μια σωστή 6η θα θέλαμε για ένα λίγο ακόμα πιο ήσυχο και πιο οικονομικό σε κατανάλωση ταξίδι. 

Σε ό,τι αφορά την τελευταία με 7,4 L/100 km το αυτοκίνητο δε λογίζεται ενεργοβόρο. Στα της οδικής συμπεριφοράς έχουμε για μια ακόμη φορά ένα σύνολο τυπικό για Κορεάτες.

Το αυτοκίνητο φορά Michelin Primacy 4, διαστάσεων 195/55-R16 που δεν είναι για λάσπωμα αλλά προσφέρουν τα μέγιστα στην επίτευξη άνεσης κι ενός ενδιαφέροντος οδηγικού χαρακτήρα με σωστή κατευθυντικότητα του τιμονιού αλλά χωρίς κάτι συναρπαστικό (που μεταξύ μας, δεν αφορά και πολύ κόσμο από το δυνητικό πελατολόγιο του Bayon). Αυτό που είναι πραγματικά συναρπαστικό είναι ο πακτωλός συστημάτων ασφαλείας που παρέχεται υπό το σχήμα Hyundai SmartSense με 15 καλούδια διαχείρισης της κίνησης του οχήματος και της πρόληψης ατυχημάτων. Συνολικά με αυτά που προσφέρει το βασικό Bayon δείχνει να έχει όλα τα φόντα να κερδίσει όσους επιθυμούν πολλά πληρώνοντας λίγα κι έχοντας ταυτόχρονα κορυφαία αξιοπιστία και εγγυήσεις.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ HYUNDAI Bayon 1.2 84PS 2021   TIMH €16.190   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.197, Ατμοσφαιρικός, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 62(84)/6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 118/4.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 13,5 sec, τελική 165 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,5 L/100km, 121 g/km

HYUNDAI Bayon 1.2 84PS 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΝΕΣΗ, ΤΙΜΗ.

ΚΑΤΑ ΣΤΗΣΙΜΟ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΑΝTΙΛΗΠΤΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.