2021 NISSAN MICRA 1.0 IG-T 92PS X-Tronic - TEST DRIVE: Με αυτόματο κιβώτιο για άνεση και οικονομία


Το αυτοκίνητο που μας αρέσει πολύ μέσα-έξω με την εμφάνισή του, τη σχεδίαση και την ποιότητα, αποκτά πιο οικολογική συνείδηση με έναν πιο «πράσινο» κινητήρα αλλά πάντα μαζί με την άνεση και ευκολία ενός τύπου CVT κιβωτίου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/10/2021

Είναι όμορφο το Micra με φυσική ομορφιά και μια αθλητική αύρα που το κάνει να ξεχωρίζει με τον δυναμισμό του παρά με την εξωστρέφεια καινοφανών σχεδιαστικών ευρημάτων. Η αίσθηση της αντιληπτής ποιότητας έρχεται να «δέσει» το αποτέλεσμα και τελικά το Micra μπορεί να είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρει πολύ περισσότερα από όσα δείχνει. Το ίδιο μπορεί να πει κανείς και για το εσωτερικό με πολύ αρχοντική σχεδίαση, αντιληπτή ποιότητα και με μαλακά πλαστικά που το κατατάσσουν μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας.

Οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι χωρίς ιδιαίτερες παραφωνίες, αλλά για τους πίσω λίγο πληκτικοί λόγω και της σχεδίασης της οροφής, επαρκείς όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων. Το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 300 λίτρα χωρητικότητας, αλλά λίγο περισσότεροι χώροι για μικροαντικείμενα θα ήταν ευπρόσδεκτοι. Το μενού του infotainment ελληνικό όπως πάντα (όχι όμως και της κεντρικής οθόνης στον πίνακα οργάνων), και γενικά η εργονομία κρίνεται εύκολη με μια μόνο δυσχέρεια στη χρήση των διακοπτών του πολυλειτουργικού τιμονιού.

Κι ερχόμαστε στο κύριο σημείο ενδιαφέροντος που δεν είναι άλλο από το κιβώτιο και τον νέο κινητήρα. Το κιβώτιο είναι mixed bag, όχι για όποιον θέλει ένα αυτοκίνητο της κάθε ημέρας αλλά για κάποιον που έχει ήδη οδηγήσει κάποιο είδος αυτοματισμού στις σχέσεις αποζητώντας γρήγορες αλλαγές. Εξηγούμαστε. Όντας της CVT (Συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων)  φιλοσοφίας, δεν έχει επιλογές –προφανώς- σχέσεων παρά μόνο τις κλασικές Drive και Low. Από την άλλη, ο turbo τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας του 1,0 λίτρου με ισχύ 92 ίππους απώλεσε 8 PS, προκειμένου να είναι συμβατός με τη νόρμα Euro 6d, (όντας πιο λιτοδίαιτος και εκπέμποντας λιγότερους ρύπους).

Κι ενώ η ισχύς έχει μειωθεί, η ροπή παραμένει στα 144 Nm. Αποδίδεται όμως από πιο χαμηλές rpm και για μεγαλύτερο εύρος στροφών (1.750-4.400 rpm) συγκριτικά με πριν, προσδίδοντας ελαστικότητα που ταιριάζει γάντι με το κιβώτιο. Ναι δεν υπάρχουν παραμετροποιήσεις αλλά ο οδηγός μπορεί να «παίξει» με το πεντάλ του γκαζιού σε μια ιδιότυπη μορφή αναλογικής… παραμετροποίησης όπου ανάλογα με την πίεση του πεντάλ αλλάζεις και την απόδοση του κιβωτίου. Το D-Step Logic Control λογισμικό που ενσωματώνει χρησιμοποιεί παραμέτρους όπως την ταχύτητα του οχήματος, τη θέση του πεντάλ γκαζιού και το ρυθμό πίεσης του για να καθορίσει την ιδανική σχέση μετάδοσης που απαιτείται για ομαλή, σταθερή επιτάχυνση. Και τελικά, οι 92 ίπποι δεν είναι πολλοί, παρ’ όλα αυτά είναι υπερεπαρκείς σε συγκεκριμένες συνθήκες επιτάχυνσης όπου το σύνολο ομογενοποιείται μέσα από τη γραμμικότητα της απόδοσης του κιβωτίου με αποτέλεσμα να έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπορεί να ξεπεταχτεί εμπρός, χωρίς βέβαια εξάρσεις, με απρόσκοπτη παροχή ισχύος και ροπής.

Έχει πλάκα όλο αυτό, ενώ σίγουρα, σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου αποδεικνύεται και εξαιρετικά χρήσιμο χάρη στο σωστό, γραμμικό ταίριασμα. Από την άλλη τα 8,4 L/100 km μέση κατανάλωση δεν τα λες λίγα, ακόμη και με ήπιο ρυθμό κίνησης, ενώ με λίγο πιο πιεσμένο θα δεις και 9,6 L/100 km. Άλλο ένα στοιχείο του Micra που πάντα αρέσει είναι το δίπτυχο «ποιότητα κύλισης-οδική συμπεριφορά». Θόρυβος ως επί το πλείστον έρχεται από τη μετάδοση, με λίγο αεροδυναμικό θόρυβο να σε συνοδεύει μόνο σε υψηλές ταχύτητες. Ζεις άνετα με αυτό το αυτοκίνητο και με επιπλέον προσόν την πολλή καλή στιβαρότητα, (με 4.500 δημοσιογραφικά χιλιόμετρα, το αυτοκίνητο είναι αθόρυβο), την άνεση με ελαστικά Bridgestone Turanza 195/55-R16 και την άριστη κατευθυντικότητα.

Το Micra με το αυτόματο κιβώτιο Xtronic είναι όπως διατείνεται η ίδια η εταιρία «το τέλειο αυτοκίνητο για αστικά περιβάλλοντα με πυκνή κυκλοφορία, χάρη στις εξαιρετικές οδηγικές του ικανότητες και η ιδανική επιλογή στο ζήτημα της τιμής καθώς αυτή ξεκινά από τις 16.190€». Δεν έχουν άδικο απλά, με κάποιες εκπτώσεις στα συστήματα ασφλαλείας (διατίθεται μόνο το ESP και το σύστημα αποφυγής συγκρούσεων) μπορείτε να αποκτήσετε ένα γνήσιο Best seller, με τουρμπίσια άλογα και την άνεση ενός σοφιστικέ, απροβλημάτιστου κιβωτίου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ NISSAN MICRA 1.0 IG-T 92PS X-Tronic 2021   TIMH €16.190   ΤΕΛΗ €98

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 68(92)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 144/1.750-4.400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ CVT, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 14 sec, τελική 171 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,1 L/100km, 7,9 g/km

NISSAN MICRA 1.0 IG-T 92PS X-Tronic 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ.

ΚΑΤΑ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΚΙΒΩΤΙΟ ΜΕ ΑΡΓΑ ΑΝΤΑΝΑΚΛΑΣΤΙΚΑ.