2021 Renault Arkana Hybrid E-Tech 145 PS –TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το πρακτικό SUV με τεχνολογία από τη Formula 1


Το νέο Renault Arkana δεν ήρθε απλώς για να προστεθεί στη λίστα των επιλογών στα SUV. Φέρνει στην κορυφαία έκδοση Hybrid E-Tech 145 τεχνολογίες από τη F1, με σκοπό τη βελτιστοποίηση της κίνησης εντός και εκτός πόλης, αλλά και μια φρέσκια σχεδίαση που θυμίζει πολύ ακριβότερες κατασκευές.

  • KEIMENO: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΑΤΖΗΤΟΛΙΟΣ, ΦΩΤOΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 2/1/2022

Η μάχη των SUV έχει πάρει μοναδικές διατάσεις στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αντίστοιχη είναι και μάχη που δίνεται στον τομέα του εξηλεκτρισμού. Η Renault είναι από εκείνες της εταιρείες που έχουν καταλάβει από νωρίς τη γενική τάση και δεν έχει σκοπό να μείνει με τα χέρια σταυρωμένα.

Αντιθέτως, μάλλον θέλει να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια και μια τρανή απόδειξη είναι το νέο Arkana. Δεν είναι απλώς ακόμα ένα SUV. Είναι μια φρέσκια πρόταση που δεν στηρίζεται μόνο στα εξωτερικά κάλλη. Κρύβει μέσα του τρομερές δόσεις τεχνολογίας που σκοπό έχουν τη φιλικότερη ως προς το περιβάλλον μετακίνηση.

Δεν ακολουθεί την πεπατημένη, δανείζεται τεχνολογία από τη Formula 1 και αποτελεί μια ξεχωριστή μηχανολογική άποψη, στην κορυφαία έκδοση που δοκιμάζουμε, την Hybrid E-Tech 145. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Τόλμη και γοητεία με ταυτότητα Renault

Είναι η πρώτη φορά που η Renault τολμά να βγάλει στην παραγωγή ένα Coupé SUV. Πρόκειται για μια υποκατηγορία των SUV που κυρίως «λυμαίνονται» οι premium εταιρείες. Ουσιαστικά, ξεκίνησε με την BMW Χ6 το 2007 και από τότε συνεχώς διευρύνεται.

Αποτελεί μια πολύ καλή λύση για εκείνους που θέλουν χώρους, αρκετή απόσταση από το έδαφος για τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου, αλλά ταυτόχρονα αισθάνονται νέοι κα θέλουν ένα αυτοκίνητο με γοητευτικό-συναισθηματικό σχήμα. Το Arkana ανταπεξέρχεται με μεγάλη επιτυχία στο παραπάνω τρίπτυχο.

Οι πολύ καλοί χώροι για πέντε επιβάτες οφείλονται κυρίως στο μεγάλο μεταξόνιο των 2,72 m, αλλά και το χορταστικό εσωτερικό πλάτος. Η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος δεν συνεπάγεται συμβιβασμό στο εσωτερικό ύψος της πίσω σειράς επιβατών, παρά μόνο μια μικρή δυσκολία κατά την είσοδο έξοδο. Μικρό το τίμημα, μπροστά στην ελκυστική εμφάνιση!

Την πολύ καλή εικόνα ευρυχωρίας συμπληρώνει ο χώρος αποσκευών με τα πλήρως εκμεταλλεύσιμα 513 λίτρα. Ο SUV χαρακτήρας υπογραμμίζεται από τη μεγάλη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος που φτάνει τα 200 mm, αλλά και τους μαζεμένους προβόλους που υπόσχονται εύκολη πρόσβαση σε δύσβατα εδάφη.

Σχεδίαση που μιλά στο συναίσθημα

Κερδίζει τις εντυπώσεις και πετυχαίνει τον στόχο του το Arkana με την εξωτερική του σχεδίαση. Η μπροστινή όψη είναι επηρεασμένη αρκετά από τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας, όπως την έχουμε γνωρίσει από τα Mégane, Clio και Captur.

Κύριο χαρακτηριστικό, τα full LED φωτιστικά σώματα που διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C». Την εικόνα συμπληρώνουν το μεγάλο σήμα της εταιρείας, αλλά και ο εκφραστικός εμπρός προφυλακτήρας που τονίζει το δυναμισμό, ενώ η προστατευτική ποδιά δίνει στο αυτοκίνητο μία πιο στιβαρή εικόνα.

Ωστόσο, θα θέλαμε μια πιο έντονη διαφοροποίηση από την υπόλοιπη γκάμα, όπως αυτή εκφράζεται στην πλαϊνή, αλλά και την πίσω όψη. Ένα από τα πλέον εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του νέου Arkana είναι η πλαϊνή του όψη, όπου με το μεγάλο μήκος, σε συνδυασμό με τις αθλητικές γραμμές, προσδίδεται κύρος και φινέτσα που συνήθως συναντάμε σε πολύ ακριβότερες κατασκευές. Δεν είναι τυχαίο πως στον δρόμο και ειδικά από το πλάι πολύς κόσμος το μπέρδεψε με μοντέλα γερμανικών premium εταιρειών.

Τέλος, στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν πάλι τα φωτιστικά σώματα, που αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας και ενώνει νοητά τα δύο φωτιστικά σώματα. Όμορφη λεπτομέρεια και οι τροχοί των 18 ιντσών που ανήκουν στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού DYNAMIC (τιμή 31.890 ευρώ, όταν συντάσσονταν αυτές οι γραμμές), όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Hi-Tech εσωτερικό

Σε πρώτη ανάγνωση, το εσωτερικό δείχνει λιγότερο ξεχωριστό, μιας και βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στο αντίστοιχο του Captur. Ωστόσο, στην πράξη αυτό δεν παίζει κανένα ρόλο, ενώ όσο το περιεργάζεσαι βρίσκεις αναβαθμίσεις. Σε κερδίζει με την πολύ καλή ποιότητα συναρμογής, αλλά και τα μαλακά πλαστικά.

Οι επενδύσεις είναι πολύ ποιοτικές, ειδικά μάλιστα στην έκδοση της δοκιμής μας, όπου το ύφασμα παντρεύεται όμορφα με το δέρμα. Τα καθίσματα, αν και λίγο σκληρά, έχουν καλή και ανατομική στήριξη, ενώ εύκολα μπορείς να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης.

Οι γυάλινες επιφάνειες είναι σχετικά μικρές, κάτι που κολακεύει την δυναμική εξωτερική εμφάνιση, αλλά όχι την αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Ωστόσο, μιλάμε μόνο για αίσθηση, μιας και, όπως αναφέραμε παραπάνω, οι χώροι είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικοί.

Τις εντυπώσεις κλέβουν ο πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη 7,0 ιντσών (προαιρετικά διατίθεται και με οθόνη 10,2 ιντσών), αλλά και η οθόνη πολυμέσων των 9,3 ιντσών. Η τελευταία είναι κομψή όμορφα τοποθετημένη και στην πράξη αποδεικνύεται εύχρηστη, με πολύ καλά γραφικά και πλούσιο μενού.

Στη βάση της κονσόλας βρίσκεται ο λεβιές των ταχυτήτων με δερμάτινη επένδυση, ενώ από δέρμα είναι και η στεφάνη του πολυλειτουργικού τιμονιού (στάνταρ στο επίπεδο εξοπλισμού DYNAMIC). Τέλος, το Renault Arkana διαθέτει τέσσερις θύρες USB (δύο εμπρός και δύο πίσω) για σύνδεση με ηλεκτρονικές συσκευές, ενώ οι θήκες στις πόρτες μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου.

Πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία

Το μεγαλύτερο, ωστόσο, ενδιαφέρον δημοσιογραφικά κρύβεται στο τεχνικό κομμάτι και πώς αυτό μεταφράζεται στον δρόμο. Εκτός από τις εκδόσεις Micro-Hybrid με κινητήρα 1,3 λίτρων υπάρχει και η κορυφαία έκδοση E-Tech Hybrid 145, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
RENAULT ARKANA 1.6 HYBRID E-TECH 145 PS

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 7

ΣΥΝΟΛΟ80

Εδώ η Renault ακολουθεί μια διαφορετική αρχιτεκτονική από την πεπατημένη. Κυρίως επειδή ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ένας ατμοσφαιρικός με κυβισμό 1,6 λίτρων και απόδοση 94 ίππων, ο οποίος, όμως, συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 36 kW (49 PS) και 15 kW (20 PS), αντίστοιχα. Με την μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230 V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, ο υβριδικός κινητήρας E-Tech εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το δεύτερο μεγάλο νέο αφορά στο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρόκειται για ένα πρωτοποριακό κιβώτιο πολλαπλών λειτουργιών (multi-mode) χωρίς συμπλέκτη. Αυτή η αρχιτεκτονική εξασφαλίζει τη βέλτιστη οικονομία, ως αποτέλεσμα της εμπειρίας που έχει αποκτήσει η Renault στους αγώνες της Formula 1.

Στη θεωρία ο στόχος επιτυγχάνεται μιας και η συνδυαστική κατανάλωση βρίσκεται μόλις στα 4,9 l/100 km και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 112-117 g/km (τιμές WLTP).

Από την άλλη, στον τομέα των επιδόσεων διακρίνεται ένας συμβιβασμός, μιας και η τελική είναι μόλις 172 km/h και τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,8 sec. Οι αντίστοιχες επιδόσεις της έκδοσης 1.3 TCe 140 micro-hybrid είναι 205 km/h και 0-100 km/h σε 9,8 sec.

Με τη ματιά στην αστική χρήση

Παρά το γεγονός ότι ο χαρακτηρισμός υβριδικό πλέον συνοδεύει πολλά μοντέλα στην αγορά, τα περισσότερα είναι ήπια υβριδικά. Οδηγώντας, όμως, το Arkana E-TECH Hybrid 145 γρήγορα καταλαβαίνεις πως πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» υβριδικό.

Αυτό σημαίνει πως μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά μέχρι την ταχύτητα των 75 Km/h, ενώ ανάλογα με τις απαιτήσεις την κίνηση δίνουν είτε οι ηλεκτροκινητήρες είτε ο κινητήρας βενζίνης, είτε όλοι μαζί. Η ανάκτηση ενέργειας και η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται κατά την επιβράδυνση, ενώ σε αυτό τον τομέα έχει αξιοποιηθεί κυρίως η τεχνογνωσία από τη F1.

Η Renault ισχυρίζεται πως το 80% της αστικής χρήσης γίνεται αμιγώς ηλεκτρικά και μετά τη δοκιμή μας διαπιστώσαμε πως οι ισχυρισμοί της Renault είναι βάσιμοι. Έτσι, η χρήση στην πόλη γίνεται με πολύ χαμηλή κατανάλωση και τη μοναδική ησυχία που χαρίζει η αμιγής ηλεκτροκίνηση. Αποκεί και πέρα, σε κερδίζει η αίσθηση στιβαρότητας που οφείλεται κυρίως στην πλατφόρμα CMF-B, αλλά και στην σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση που συνδυάζει εξαιρετικά τη σφιχτή αίσθηση με την άνεση. Λίγες εταιρείες πετυχαίνουν τέτοια ισορροπία και η Renault είναι μια από αυτές.

Στον ανοικτό δρόμο το πλαίσιο και η ανάρτηση σε εμπνέουν να κινηθείς γρήγορα και μόνο ο κάπως αυξημένος θόρυβος με το γκάζι βαθιά πατημένο χαλάει την εικόνα. Η πρόσφυση πολλές φορές θυμίζει τετρακίνητο, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν με μια εξαιρετική αποτελεσματικότητα, αλλά και ταυτόχρονα διακριτικότητα. Η ίδια πολύ καλή εικόνα διατηρείται και σε ανοιχτές καμπές. Πεισματικά ουδέτερο, κινείται λες και βρίσκεται σε ράγιες, με υψηλές ταχύτητες και με ελάχιστες κλίσεις στοιχείο εντυπωσιακό για ένα μοντέλο με 20 cm απόσταση από το έδαφος.

Ωστόσο, όταν η διαδρομή διαθέτει αρκετές στροφές που ενώνονται με μικρές ευθείες, πρέπει να γίνεις ένα με τη μηχανή που έχεις στα χέρια σου και αυτό δεν συμβαίνει με το Arkana, κυρίως λόγω του κιβωτίου. Αποκρίνεται σαν CVT, αλλά κάποια στιγμή αλλάζει ταχύτητες, χωρίς, ωστόσο, εσύ να μπορείς με κάποιο τρόπο να προβλέψεις ή να ορίσεις αυτήν τη διαδικασία, ενώ και η απόκριση στο γκάζι είναι μέτρια.

Σαφώς και το Arkana δεν μπορεί να κριθεί σαν ένα Mégane RS, ωστόσο, αν ο οδηγός είχε τη δυνατότητα να πάρει στα χέρια του τη λειτουργία του κιβωτίου, τότε θα είχαμε ένα πολύ καλό σύνολο και στον επαρχιακό δρόμο, μιας και η ανάρτηση έχει σπορ γονίδια. 

Προφανώς οι πιο ανήσυχοι θα πρέπει να κοιτάξουν τις άλλες εκδόσεις του μοντέλου, ενώ η έκδοση E-Tech Hybrid 145 αναφέρεται κυρίως σε αυτούς που δίνουν βάρος στην αστική μετακίνηση, χωρίς, όμως, να παραβλέπουμε τη σβέλτη αλλά ήπια σε μεταβολές ταχύτητας κίνηση. Να συμπληρώσουμε εδώ ότι η μέση κατανάλωση μας με μικτή χρήση ήταν 6,5 l/100 km, επίδοση πολύ καλή για τον όγκο του Arkana, ενώ με περισσότερη αστική χρήση μπορεί να πέσει και κάτω από τα 6,0 l/100 km.

New kid on the block

Το Arkana είναι μια φρέσκια πρόταση από τη Renault. Ένα SUV με προσεγμένη εξωτερική σχεδίαση που μιλά στο συναίσθημα, χωρίς, όμως, παραχωρήσεις στον τομέα των χώρων. Ποιοτικό και σύγχρονο εσωτερικό, αλλά και πολύ πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας. 

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η ρύθμιση της ανάρτησης. Το υβριδικό σύνολο λάμπει εντός των τειχών ενώ στον ανοιχτό δρόμο το Arkana σε κερδίζει με την στιβαρότητα του. Δεν πρόκειται για ακόμα ένα SUV αλλά για μια νέα και ξεχωριστή πρόταση με μεγάλες δόσεις τεχνολογίας και φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ RENAULT ARKANA 1.6 HYBRID E-TECH 145 PS 2021   TIMH €29.390   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.598 cc, Ατμοσφαιρικός, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 105 (143)  ΡΟΠΗ Nm/rpm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,8 sec, τελική 172 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 108 g/km

RENAULT ARKANA 1.6 HYBRID E-TECH 145 PS 2021

ΥΠΕΡ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΠΛΑΙΣΙΟ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΕ ΑΣΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ.

ΚΑΤΑ ΑΙΣΘΗΣΗ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑΣ, ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΙΜΗ.