2021 SEAT IBIZA FR 1.0 TSI 110 PS - TEST DRIVE: Fun to drive με κινητήρα 1.000 cc


Δοκιμάζουμε την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση FR του Ibiza με τον 1.000άρη TSI. Επιδόσεις, οικονομία και χαρακτηριστικά ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 16/10/2021

Το πρόσφατο facelift του SEAT Ibiza του έδωσε μερικές βελτιώσεις στα σημεία που είχε ανάγκη, φρεσκάροντας το σχεδιασμό του και δίνοντας περισσότερες νεανικές πινελιές στο εσωτερικό. Στην κορυφαία εξοπλιστική έκδοση FR με τον 1.000άρη TSI, μας υπενθυμίζει γιατί θα μπορούσε κάλλιστα να είναι άλλο ένα πολύ καλό αυτοκίνητο του γκρουπ από την μεγαλύτερη κατηγορία.

BIG DEALS

Μόλις πριν από λίγους μήνες η SEAT προχώρησε στον επανασχεδιασμό του Ibiza, θέλοντας να το εκσυγχρονίσει εμφανισιακά και δίνοντας του έναν πιο φρέσκο και νεανικό σχεδιασμό. Άλλωστε, από το 1984 που παρουσιάστηκε, ο στόχος του Ibiza ήταν πάντα το πιο νεανικό κοινό.

Στην τρέχουσα, πέμπτη γενιά του, που παρουσιάστηκε το 2017 ήταν μάλιστα το πρώτο supermini του Ομίλου Volkswagen που βασιζόταν στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα MQB A0, η οποία του έδωσε χαρακτηριστικά από την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία.

Δομικά λοιπόν, ήταν ήδη σε πολύ καλό επίπεδο και έμενε να γίνουν κάποιες αισθητικές κυρίως επεμβάσεις ώστε να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία του. Το ισπανικό supermini διαθέτει πλέον στον βασικό εξοπλισμό του φώτα LED, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ η γραφή του ονόματος Ibiza στην πίσω πόρτα έχει αλλάξει και πλέον έχει καλλιγραφική γραμματοσειρά. Πλέον, τα γράμματα FR στην άκρη της πίσω πόρτας υποδηλώνουν μόνο μία έκδοση εξοπλισμού και όχι μία ισχυρότερη παραλλαγή, όπως συνέβαινε παλαιότερα.

Στο εσωτερικό όμως, έχουμε συγκριτικά πιο έντονες αλλαγές. Το ταμπλό του ανανεωμένου Ibiza αποτελείται από μαλακό υλικό στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ έχει προστεθεί η νέα, έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας με διαγώνιο 8,25 ή 9,2 ιντσών, που είδαμε και στο Leon και χειρίζεται όλες τις λειτουργίες του συστήματος ψυχαγωγίας, αλλά και τις ρυθμίσεις όλων των επιμέρους συστημάτων ασφαλείας.

Όμως, αντίθετα με τη σύγχρονη τάση, (ευτυχώς..!) έχουν διατηρηθεί οι φυσικοί διακόπτες για τον κλιματισμό. Το ταμπλό του Ibiza διαθέτει πλέον κυματοειδείς γραμμές και οι αεραγωγοί έχουν νέα σχεδίαση, ενώ είναι φωτιζόμενοι στην έκδοση FR της δοκιμής. Ποιοτικά, το ταμπλό είναι εξαιρετικό με πολλά μαλακά πλαστικά που δύσκολα βρίσκουμε ακόμα και σε μεγαλύτερα μοντέλα, με μόνη παραφωνία το φθηνό στην όψη και την αφή γκρι-ασημί διακοσμητικό πλαστικό κατά μήκος του ταμπλό.

Σε γενικές γραμμές το εσωτερικό του Ibiza, όπως και ο χώρος αποσκευών κρίνεται αρκετά ευρύχωρο για τα δεδομένα της κατηγορίας ακόμα και στις πίσω θέσεις, κάτι που οφείλεται κυρίως στην μεγαλύτερη σε διαστάσεις πλατφόρμα του.

Στον δρόμο

Το Ibiza FR είναι πιστό τέκνο της SEAT και αφήνει στον οδηγό του μία σπορ συμπεριφορά που ενισχύεται από την πολύ καλή αίσθηση τιμονιού και κιβωτίου. Το μεν πρώτο είναι όσο βαρύ πρέπει, εξαιρετικό σε πληροφορία για την κατηγορία του αυτοκινήτου και με κορυφαίο “grip” χάρη και στη δερμάτινη επένδυσή του που μαζί με τις κόκκινες ραφές του δίνουν εξτρά πόντους και στην εμφάνιση.

Ο κινητήρας της έκδοσης FR της δοκιμής μας, ο 1.0 TSI έχει απόδοση 110 ίππων και αν και 3 κύλινδρος δεν έχει εκείνη την τραχιά χροιά των 3κύλινδρων μηχανικών συνόλων του παρελθόντος, ούτε τους αντίστοιχους κραδασμούς. Η δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς σε αυτό το κομμάτι φαίνεται να έχει αποδώσει καρπούς. Αν και πολύ χαμηλά, δεν έχει τρομερή ελαστικότητα και αναζητά πολλές φορές μία χαμηλότερη σχέση στο εξαιρετικά σαφές κιβώτιο, μετά τις 2.000 στροφές μοιάζει να μεταμορφώνεται και να αποδίδει σαν ένα σύνολο μεγαλύτερου κυβισμού. Εάν δε ο οδηγός θέλει να κινηθεί με περισσότερο νεύρο, το μοτέρ είναι πρόθυμο να ακολουθήσει μέχρι τις υψηλές στροφές όπου φτάνει να μην μπορεί να παράγει περισσότερο έργο. Στον τομέα της κατανάλωσης είναι εξίσου ικανοποιητικός μετρώντας κατά μέσο όρο 7,9 λ./100 χλμ. Φυσικά, αυτή η τιμή πέφτει κοντά και στα 6,0 λίτρα σε ανοικτό δρόμο, αλλά και ανεβαίνει στα 9,0 λίτρα με συνθήκες έντονης κίνησης στο κέντρο της πόλης. 

Γενικά πάντως, το Ibiza FR είναι ένα απόλυτα εύχρηστο αυτοκίνητο, τόσο στην πόλη όσο και στον ανοικτό δρόμο. Με κύριο ατού την απόδοση του 1.000άρη TSI και την κατανάλωσή του, αλλά και την αίσθηση στιβαρότητας και σιγουριάς από το πλαίσιο, μαζί με τις σπορ πινελιές στην εμφάνιση της έκδοσης FR αποτελεί μία αξιόλογη και κορυφαία, κατά την άποψη μας, πρόταση για όσους θέλουν να ξεφύγουν από τα εμπορικά ονόματα της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS 2021   TIMH €17.490   ΤΕΛΗ €79

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999 cc, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81 (110) / 5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,2 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 124 g/km

SEAT Ibiza FR 1.0 TSI 110 PS 2021

ΥΠΕΡ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ ΠΛΑΙΣΙΟΥ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ, ΑΙΣΘΗΣΗ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΩΝ

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΟΘΟΝΗΣ ΑΦΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ