2022 Audi Q3 45 TFSI e S tronic 240 PS – Test Drive: Δοκιμάζουμε το PΗΕV SUV με τον premium χαρακτήρα


Χωρίς εταιρικό φόρο το υβριδικό Q3 με την επαναφορτιζόμενη μπαταρία θα ικανοποιήσει με τον γενικότερο χαρακτήρα του, αλλά και την χαμηλή κατανάλωση που προσφέρει.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 8/1/2022

Το Q3 βαδίζει αισίως στη δεύτερη γενιά της καριέρα του και σε αυτό χρονικό διάστημα (η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2011) κατάφερε να συγκεντρώσει το κοινό εκείνο που από την ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά των SUV/Crossover επιζητούσε μαζί με τον premium χαρακτήρα και sport οδικά χαρακτηριστικά.

Με τον εξηλεκτρισμό να αποτελεί προαπαιτούμενο για τους κατασκευαστές, προκειμένου να εκπληρώσουν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και να αποφύγουν πρόστιμα, στην Audi ήταν κάτι περισσότερο από μονόδρομος η υβριδοποίηση της γκάμας της και των SUV συμπεριλαμβανομένων.

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα μεγαλύτερα Q5, Q7 και Q8, το Q3 εξοπλίστηκε με το σύστημα PHEV της Audi που είναι αρκετά καινοτομικό ως προς τη λειτουργία του, αλλά και την οικονομία που προσφέρει.

Πώς λειτουργεί το plug-in Hybrid σύστημα του Q3 45 TFSI e S tronic

To plug-in hybrid σύστημα που ενσωματώνει το Q3 αποτελείται από τον γνωστό θερμικό 4κύλινδο μοτέρ 1.4 TFSI ισχύος 150 ίππων (110 kW), το οποίο και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM),  με ισχύ 85 kW (116 PS), που αποτελεί ενιαία μονάδα με το αυτόματο κιβώτιο S tronic 6 σχέσεων, μαζί με τον διαχωριστικό συμπλέκτη.

Το σύστημα συνδυαστικά έχει απόδοση 245 ίππους (180 kW) και 400 Nm ροπής, η οποία και μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, παρέχοντας αξιοπρεπείς επιδόσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ειδικότερα, η διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 Km/h) πραγματοποιείται σε 7,3 sec με την τελική ταχύτητα να ολοκληρώνεται στα 210 km/h. Σε ότι αφορά την κατανάλωση, τα εργοστασιακά στοιχεία δίνουν τον συνδυασμένο κύκλο (σ.σ. με τη μπαταρία φορτισμένη και σε πλήρως hybrid λειτουργία) κατανάλωση βενζίνης 1,4 έως 1,7 lt (κάτι πολύ αισιόδοξο, ομολογούμε). Η μέση κατανάλωση του ηλεκτρικού μοτέρ κυμαίνεται μεταξύ 14,4 και 16 kWh/100 km, όπως αναφέρει η κατασκευάστρια εταιρεία.

Η μπαταρία υψηλής τάσης Li Ion βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του οχήματος, μπροστά από τον πίσω άξονα και αποθηκεύσει στα 96 πρισματικά της στοιχεία 13,0 kWh ενέργειας (10,4 kWh net).

Το υβριδικό Q3 ξεκινά πάντα σε ηλεκτρική λειτουργία, προκειμένου να μειωθεί το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και ανάλογα με τις ανάγκες ενέργειας εμπλέκεται και το θερμικό μοτέρ, το οποίο, σημειωτέον, δύναται να φορτίσει τη μπαταρία!

Σημειώστε πώς σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία το Q3 45 TFSI e επιταχύνει τα πρώρα 100 km/h σε μόλις 5,2 sec, ενώ μπορεί να καλύψει απόσταση από 45 έως 51 km αποκλειστικά με ρεύμα (εργοστασιακή μέτρηση WLTP) και με μέγιστη ταχύτητα 140 km/h. 

Σε ότι αφορά τη φόρτιση της μπαταρίας, παρέχονται οι εξής επιλογές: α) με συνεχές ρεύμα (DC) με ισχύ 11 kW, β) με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), γ) σε πρίζα σούκο ή υποδοχή 400 Volts, 3,6 kW. Μάλιστα στην τελευταία επιλογή της κοινής πρίζας, η μπαταρία θα επαναφορτιστεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο φόρτισης.

Γνώριμο, πολυτελές εσωτερικό

Τίποτε δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό του υβριδοποιημένου Q3, με εξαίρεση βεβαίως, το μικρότερο πορτ-μπαγάζ που έχει περιορισθεί, ελέω μπαταρίας, στα 380 lt (από 530 lt), αλλά και την ύπαρξη των επιλογών για τα προγράμματα παραμετροποίησης Auto Hybrid (πλήρως υβριδική λειτουργία με το ηλεκτρικό μοτέρ να συνεπικουρεί τον θερμικό όποτε χρειαστεί ενέργεια προκειμένου να μην αυξηθεί η κατανάλωση), Battery Hold (επιλέγεται προκειμένου να διατηρηθεί ηλεκτρική ενέργεια  για μετέπειτα χρήση) και Battery Charge (με την ενεργοποίησή του ο θερμικός κινητήρας μετατρέπεται σε γεννήτρια για να φορτίσει την μπαταρία, κάτι που αυξάνει την κατανάλωση περίπου 1,5 lt/100 km).

Σημείο αναφοράς, βεβαίως, μαζί με την εξαιρετική ποιότητα των υλικών και το φινίρισμα, είναι οι ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες, αλλά και οι δυνατότητες διασύνδεσης που προφέρει το σύστημα infotainment με την οθόνη αφής 10,1 ιντσών με φωνητικό έλεγχο, πρόγραμμα πλοήγησης MMI Navigation plus, πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες Audi connect και τις υπηρεσίες Car-to-X, ενώ η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με smartphone.

Θα ήταν παράλειψη, να μην αναφερθούμε και στο Virtual Cockpit (στο αυτοκίνητο της δοκιμής η οθόνη στις 12,3 ίντσες), που προσφέρει άψογη πληροφόρηση στον οδηγό.

Στα παραπάνω προσθέστε την σουίτα των συστημάτων ασφαλείας από το βασικό εξοπλισμό (Audi pre sense, lane departure warning, turn assist, swerve assist) και προαιρετικά το adaptive cruise control, που προσημειώνει εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης.

Βεβαίως, οι εσωτερικοί χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκέστατοι, αποτέλεσμα του μεταξονίου των 2,68 m, όπως και οι έξυπνες λύσεις που προσφέρονται για την διευθέτηση μικροαντικειμένων.

Κορυφαία ποιότητα κύλισης και sport χαρακτηριστικά

Στον δρόμο η υβριδική έκδοση του Audi Q3 δεν διαφέρει από τη συμβατική έκδοση, καθώς το επιπλέον βάρος της μπαταρίας, δεν επηρεάζει τα οδικά του χαρακτηριστικά που παραμένουν ισορροπημένα ανάμεσα στην άνεση και το κράτημα και παρά την σφικτή ρύθμιση του πλαισίου, προκειμένου να μην απωλεσθεί και o sport χαρακτήρας.

Η απόσβεση της ανάρτησης είναι καλή (πίσω με 4 συνδέσμους), ενώ η ακαμψία του αμαξώματος είναι τέτοια, που δίνει την αίσθηση ενός ενιαίου τμήματος σε κάθε καταπόνηση. Με λίγα λόγια ένα τυπικό Audi, που προσφέρει παντού και πάντα το αίσθημα της ασφάλειας σε επιβάτες και οδηγό.

Πιθανόν, η γερμανική εταιρεία, θα πρέπει να ξαναδεί την επιλογή του άψογου σε λειτουργία 6τάχυτου S tronic, επιλέγοντας το «7άρι» που χρησιμοποιείται στην αντίστοιχη έκδοση του Q5, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω η κατανάλωση στο ταξίδι.

Και μια και θα αναρωτιέστε, η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στην πόλη είναι 4 λίτρα, στον αυτοκινητόδρομο στα 6,5 λίτρα και την συνδυασμένη στα 5,7 λίτρα (σ.σ. μπαταρία φορτισμένη).

Βεβαίως, υπάρχει η δυνατότητα στην πόλη να κινηθείς πιο οικονομικά, κοντά στα εργοστασιακά στοιχεία και αυτό εάν οδηγείς αναλόγως και αξιοποιείς στο έπακρο τα αποθέματα ενέργειας της μπαταρίας.

Κλείνοντας με τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, να προσθέσουμε την ικανοποιητική πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης, αλλά και την αίσθηση και αποτελεσματικότητα των φρένων, παρά την ύπαρξη συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Τέλος, αναφοράς χρίζει και η ευελιξία του αυτοκινήτου στην κίνηση στην πόλη, παρά των ευμεγεθών για την κατηγορία διαστάσεών του (μήκος 4.485 μ.).

Συνοπτικά, το Q3 45 TFSI e με την επαναφορτιζόμενη μπαταρία αποτελεί μια κορυφαία επιλογή, εκπληρώνοντας όλες τις προσδοκίες από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας, σε ότι αφορά την πολυτέλεια, την οδηγική εμπειρία, αλλά και το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Όσοι το προορίζουν για εταιρική χρήση απαλλάσσονται από τον εταιρικό φόρο και εξυπακούεται πώς δεν εμπίπτει στην υποχρέωση καταβολής ετησίων τελών κυκλοφορίας και των περιοριστικών μέτρων δακτυλίου.

Η τιμή εκκίνησης είναι στα 46.550 ευρώ, ενώ σε όσους θέλουν ένα πιο σπορ αμάξωμα, μπορούν να κοιτάξουν και την Sportback εκδοχή του που κοστίζει €3.650, επιπλέον (στην υβριδική έκδοση).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ AUDI Q3 45 TFSI e 2022   TIMH €46.550   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.395 cc, Turbo, Hλεκτροκινητήρας, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180(245)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400/1.550-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,7 L/100km, 36 g/km

AUDI Q3 45 TFSI e 2022

ΥΠΕΡ ΠΟΛΥΤΕΛΗΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΥΒΡΙΔΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΓΟΡΑΣ, ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ, ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ INFOTAINMENT.