2022 BMW 420i Gran Coupe 184 PS Steptronic – Test Drive: Δοκιμάζουμε την ιδιαίτερη σε στυλ "Τεσσάρα"


Εύκολα μπορεί να την μπερδέψεις με τη Σειρά 4 Coupe και εύκολα μπορεί να την κρίνεις για την αισθητική της. Όμως, με την ίδια ευκολία η 420i Gran Coupe θα σε κερδίσει γρήγορα με αυτό που είναι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 5/6/2022
Η ποικιλία και οι «πολυάριθμες» εκδόσεις των μοντέλων της και εκδοχές αμαξώματος αυτών είναι ένα από τα προσδιοριστικά στοιχεία του στρατηγικού σχεδιασμού που εφαρμόζει η BMW σχεδόν την τελευταία εικοσαετία. Η νέα Σειρά 4 Gran Coupe είναι τυπικό δείγμα αυτής της πρακτικής που ακολουθεί η εταιρεία. Ένα αυτοκίνητο που ίσως να φαντάζει «περιττό» από τη στιγμή που υπάρχει η Σειρά 4 Coupe, η Σειρά 3, ίσως ακόμα και η Σειρά 3 Gran Turismo.
 
Όμως δεν είναι το ίδιο όταν καταλάβεις τη φιλοσοφία ύπαρξής της. Η Σειρά 4 Gran Coupe παραμένει σπορ, ως οφείλει ένα όχημα με έντονα κεκλιμένο αμάξωμα στο πίσω μέρος του, αλλά πλέον προτάσσει και κάποια στοιχεία που διευκολύνουν περισσότερο τους επιβάτες της.
 
 
Είναι πεντάθυρη και αυτό σημαίνει πιο πρακτική. Για παράδειγμα, οι πίσω πλαϊνές πόρτες ανοίγουν υπό μεγάλη γωνία και αυτό επιτρέπει στους εκεί επιβαίνοντες να εισέρχονται και να εξέρχονται με ευκολία. Η πίσω πόρτα σηκώνεται ως ψηλά επιτρέποντας την τοποθέτηση των αποσκευών και μάλιστα σημαντικού όγκου. Τα τουλάχιστον 480 λίτρα του πορτμπαγκάζ μπορούν να φτάσουν ως και τα 1.300 λίτρα, όπως ανακοινώνει η εταιρεία, όταν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος.
 
 
Η Σειρά 4 Gran Coupe, με τον τρόπο της σπάει τα «δημοσιογραφικά στερεότυπα». Σε μια BMW είθισται να αναφέρεσαι πρωτίστως στα σπορ στοιχεία του χαρακτήρα της. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητο σε «προτρέπει» αναγνωρίσεις εξ αρχής τις άλλες θετικές πτυχές του χαρακτήρα του και της κατασκευής του. Η πρακτικότητα και η ομορφιά που προέρχεται από τις αναλογίες του αμαξώματος είναι κάποια από αυτά.
 
 
Ο κινητήρας
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
BMW Σειρά 4 Gran Coupe 420i 184 PS Steptronic

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Κάτω από το καπό της 420i Gran Coupe υπάρχει ο διαμήκης, δίλιτρος, τετρακύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος (τεχνολογίας twin scroll) κινητήρας που αποδίδει μέγιστη ισχύ 184 PS/5.000-6.500 rpm και μέγιστη ροπή 270 Nm/1.300-4.600 rpm στην εκδοχή της με το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων («Steptronic»).
 
O κινητήρας διαθέτει σύστημα μεταβλητού χρονισμού όλων των βαλβίδων καθώς και του βυθίσματος. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει σχετικά «κοντή» κλιμάκωση και σχετικά «μακριά» τελική σχέση μετάδοσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις οκτώ σχέσεις του, μόνο οι δύο τελευταίες είναι «overdrive».
 
Αναφορικά με την ανάρτησή της, δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις της Σειράς 4. Έτσι, εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδος και πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Να αναφέρουμε ένα «παράδοξο» που έχει να κάνει με την ονομασία της και τις διαστάσεις της ως μοντέλο. Η Σειρά 4 Gran Coupe είναι κατά 12,8 cm μικρότερη σε μήκος από τη Σειρά 4 Coupe, ενώ και το μεταξόνιό της είναι κατά 4,1 cm μικρότερο, συγκριτικά.
 
 
Η Σειρά 4 Gran Coupe είναι τετραθέσια και αυτό αποτελεί ιδιότητά της. Ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικότατος, τόσο αναφορικά με τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Σε αυτούς θα αναφερθούμε λέγοντας ότι όσοι βρεθούν στο πίσω κάθισμα δεν θα αισθανθούν κλειστοφοβικά, καθώς έχουν ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια τους και πάνω από το κεφάλι τους. Αφενός το σχετικά χαμηλά τοποθετημένο έδρανο και αφετέρου το γεγονός ότι οι πλάτες του έχουν μικρή κλίση προς τα πίσω συμβάλλουν σε αυτό. 
 

Οι εμπρός επιβάτες θα βρεθούν σε καθίσματα με πολύ καλή πλευρική και σε στυλ που ταιριάζει με τον σπορτίφ χαρακτήρα του οχήματος –ας μην ξεχνάμε ότι πάντα έχουμε να κάνουμε με μια BMW. Το ταμπλό μοιάζει να είναι σμιλευμένο σε ένα ενιαίο κομμάτι, με τις έγχρωμες οθόνες στον πίνακα οργάνων και στο κέντρο της κονσόλας να κυριαρχούν αλλά όχι να δεσπόζουν στον χώρο.

Η ποιότητα κατασκευής, φυσικά, είναι πολύ καλή και το επίπεδο εξοπλισμού υψηλό, ιδίως στην (εξοπλιστική) έκδοση «M Sport» η οποία εκτός από τα πιο σπορ κοσμητικά και ουσιαστικά στοιχεία στο αμάξωμα έχει πιο σπορ ανάρτηση και καθίσματα.
 
 
Ο κινητήρας των 184 PS της 420i είναι ικανοποιητικός για τα τουλάχιστον 1.570 kg που ζυγίζει το αυτοκίνητο. Βεβαίως, ως οδηγός, την ισχύ την καταλαβαίνεις όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα «Sport» του συστήματος «My Modes» όπου η αμεσότητα στην επιτάχυνση και στην αλλαγή των σχέσεων είναι αυτή που αναμένεις. Στα υπόλοιπα τρία διαθέσιμα («Comfort», «Eco Pro» και «Individual») το βάρος δίνεται περισσότερο στην άνεση ή στην οικονομία καυσίμου. 
 
 
Στο τιμόνι υπάρχουν μοχλοδιακόπτες για την αλλαγή των σχέσεων από τον οδηγό, όποτε αυτός το επιθυμεί. Η αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή και τα φρένα αποδοτικά και ανθεκτικά. Στον δρόμο, η 420i Gran Coupe είναι σχετικά σφιχτή αλλά οι μηχανικοί της BMW γνωρίζουν τον τρόπο που να κάνουν το αυτοκίνητο να είναι άνετο για τους επιβάτες. Η αλήθεια είναι με την 420i Gran Coupe μπορείς να κάνεις ένα πολύωρο ταξίδι και να φτάσεις στον προορισμό σου χωρίς να αισθάνεσαι κουρασμένος. Δεν είναι το ίδιο άνετη με μια Σειρά 3 αλλά δεν θα σε κάνει να αισθανθείς άβολα.
 
 
Παρά το κεκλιμένο πίσω μέρος της η ορατότητα ενώ το επίπεδο θορύβου στο εσωτερικό χαμηλό ακόμα και όταν αυξάνεται η ταχύτητα κίνησης. Η μέση τιμή κατανάλωσης που μετρήσαμε ήταν 9,4 l/100 km. Όμως εάν κάποιος θέλει, μπορεί να επιτύχει κατανάλωση κάτω από τα 9,0 l/100 km αρκεί να είναι εγκρατής με το δεξί πεντάλ.
 
 
Η 420i Gran Coupe έχει ιδιότυπη παρουσία και θα πούμε ότι απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν ένα σπορτίφ όχημα όψει και φύσει αλλά να μην θυσιάσουν την πρακτικότητα στην μετακίνησή τους. Αυτό που δεν καταλαβαίνεις πριν την οδηγήσεις ή μετακινηθείς με αυτή γίνεται σαφές όταν το πράξεις.
 
 
Δεν είναι το «καθαρόαιμο» coupe που νόμιζες και δεν προσπαθεί να γίνει «οικογενειακό» για να σε κάνει να την προτιμήσεις. Η 420i Gran Coupe θα σε κερδίσει επειδή παρά τον φαινομενικά διττό χαρακτήρα της είναι ξεκάθαρη σε αυτά που προσφέρει: Μια πολύ καλή και ισορροπημένη αναλογία μεταξύ ελκυστικής εμφάνισης και πρακτικότητας. Αρκεί να  έχεις την οικονομική δυνατότητα  να την αποκτήσεις, φυσικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW Σειρά 4 Gran Coupe 420i 184 PS Steptronic 2022   TIMH €59.800   ΤΕΛΗ €116,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.998 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 135 (184)/5.000-6.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.300-4.600

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,7 sec, τελική 236 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,3 L/100km, 166 g/km

BMW Σειρά 4 Gran Coupe 420i 184 PS Steptronic 2022

ΥΠΕΡ ΤΥΠΟΣ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, ΣΧΕΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ, ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ.