2022 BMW i4 eDrive40 & i4 M50 First Drive: Οδηγούμε τα δύο νέα ηλεκτρικά Gran Coupe με τον fun-to-drive χαρακτήρα


Η BMW i4 είναι ένα από τα αυτοκίνητα με φήμη που χτίστηκε πριν ακόμη το νέο αμιγώς ηλεκτρικό δημιούργημα αποκτήσει μέταλλο και μπαταρίες. Δυναμικό σε εμφάνιση, τεχνολογικά… top και ενδιαφέρον οδηγικά δείχνει το δρόμο στους υπόλοιπους κατασκευαστές και συνάμα αποδεικνύει ότι παρά τις μπαταρίες είναι μια γνήσια BMW.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: BMW HELLAS (Γ. ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ)
  • 22/3/2022

Έτσι είναι. Η νέα i4 δείχνει από κοντά ως μια BMW του πολύ κοντινού μέλλοντος έχοντας όλα τα γονίδια μιας σπορ μπερλίνας αλλά και με την πρακτικότητα της 5ης πόρτας ενός Gran Coupe. Με μήκος στα 4,78 μέτρα, πλάτος 1,852 μέτρα και ύψος 1,448 μέτρα προσφέρει ένα πολύ καλό μεταξόνιο 2,856 μέτρων και επαρκείς χώρους για τις αποσκευές.

Γνώριμη BMW όμως είναι και στο εσωτερικό όπου έχουν αποφευχθεί οι ακραίες μινιμαλιστικές επιλογές άλλων κατασκευών υπέρ μιας πιο γνώριμης σουίτας εργασίας για τον οδηγό με βάση μια ενιαία κυρτή οθόνη απεικόνισης που αποτελείται από το τμήμα της οθόνης ενδείξεων 12,3” και την οθόνη ελέγχου 14,9” με επίσης γνώριμο λογισμικό πλήρως εξελληνισμένο αλλά και αρκετούς κανονικούς διακόπτες στην κονσόλα.

Σοφιστικέ πάτωμα

Η νέα i4 είναι χτισμένη στην πλατφόρμα Cluster Architecture (CLAR) της φίρμας πάνω στην οποία κτίζονται οι Σειρές 3 και 4 με φαρδύτερα όμως μετατρόχια εμπρός/πίσω και όχι μόνο αφού οι αυξημένες ενισχύσεις στο πάτωμα ήταν επιβεβλημένες για να τοποθετηθούν οι μπαταρίες αλλά και για να υποστηριχθεί το παραπανίσιο βάρος.

Η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive συντίθεται από ηλεκτροκινητήρα, ηλεκτρονικά ισχύος και κιβώτιο σε μια συμπαγή μονάδα και παίρνουν ζωή από μια πολύ λεπτή συστοιχία κελιών για τις μπαταριές των 80,7 kWh η οποία δεν κλέβει ζωτικό χώρο από το πάτωμα ενώ έχει επιτευχθεί εξαιρετικά χαμηλό κέντρο βάρους.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από διπλά ψαλίδια εμπρός, πέντε συνδέσμους πίσω, αμορτισέρ μεταβλητής αποσβετικότητας και σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού ενώ στην M50 υπάρχει σπέσιαλ προσαρμοζόμενη ανάρτηση Μ και ανάλογα φρένα, ειδικό αεροδυναμικό πακέτο και πιο σπορ εσωτερικό.

Οδηγώντας στους ελληνικούς δρόμους

Στην πρώτη δοκιμή του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, είχαμε στη διάθεσή μας τόσο την πισωκίνητη i4 eDrive40 με έναν σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 340 PS και αυτονομία 590 km όσο και την πανίσχυρη και τετρακίνητη i4 M50 με δύο σύγχρονους ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 544 PS με αυτονομία που φτάνει στα 510 km. Τη δεύτερη είχαμε τη χαρά να οδηγήσουμε τον Οκτώβριο του 2021 στη Γερμανία μαζί με την άρτι αφιχθείσα στην Ελλάδα BMW iX και να ανακαλύψουμε τις τεράστιες δυνατότητες ενός πανίσχυρου αθλητικού συνόλου.

Η μικρή i4 έχει όλα όσα περιμένεις από ένα πισωκίνητο βαυαρικό σύνολο αν και καλό θα ήταν, στους απρόβλεπτους ελληνικούς δρόμους να μην επιμένεις να απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Είναι η απόδοση της ροπής των 430 Nm τέτοια που θέλει μια νέα θεώρηση και «ξυραφένια» αντίληψη για να κινηθείς έχοντας το Yaw Control υπό τον δικό σου, αναλογικό έλεγχο και όχι από τους πάμπολλους αισθητήρες. Σημειώστε και ένα εντυπωσιακό 5,7 sec για τα πρώτα 100 km/h από στάση κι έχετε μια τάξη μεγέθους για το γρήγορο του πράγματος, που, αξίζει να σημειωθεί, είναι άνετο και ευέλικτο με μια αίσθηση όμορφου ζυγίσματος και καλού κρατήματος χάρη και στα Hankook Ventus S1 evo3 245/40-R19 εμπρός και 255/40-R19 πίσω.

Από την άλλη, η M50 με το πρόγραμμα Sport Boost προσφέρει για 10 συνεχή δευτερόλεπτα 795 Nm ροπής και τους 544 ίππους σε ένα τετρακίνητο σύνολο που υπόσχεται 0-100 km/h σε 3,9 sec. Καταλαβαίνετε ότι η εκτόξευση από στάση είναι μια εξόχως εντυπωσιακή διαδικασία, όπως εντυπωσιακή είναι και, συνολικά, η οδική συμπεριφορά, ειδικά υπό πίεση. Εδώ μάλιστα η ανάρτηση μπορεί να αντιμετωπίσει τις κακοτεχνίες των δρόμων με θάρρος και παρά την ύπαρξη σπορ ελαστικών GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 245/35-R20 εμπρός και 255/35-R20 πίσω.

Γρήγορη φόρτιση

Η φόρτιση DC είναι εφικτή με ισχύ έως και 205 kW (θα δείτε σύντομα τέτοιους φορτιστές να πληθαίνουν και στην Ελλάδα). Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι, χρησιμοποιώντας έναν τέτοιο σταθμό φόρτισης, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 km για την i4 eDrive40 και κατά 140 km για την i4 M50 μέσα σε 10 λεπτά.

Η i4 διατίθεται ήδη στη χώρα μας με τιμές από τα 48.850 ευρώ για τη βασική έκδοση της eDrive40 συμπεριλαμβανομένου του οφέλους της επιδότησης «Κινούμαι ηλεκτρικά» και 69.750 ευρώ για την i4 M50, τιμές που εξαργυρώνουν πολλή τεχνολογία και επίσης για την περίπτωση της δεύτερης, πολλή οδηγική αίσθηση BMW M αλλά με πολύ λιγότερα χρήματα.