2022 Cupra Formentor 1.4 e-Hybrid 245 PS DSG [Τest Drive]: Δοκιμάζουμε το ισπανικό PHEV με τη σπορτίφ συμπεριφορά


Τα υπέρ και τα κατά του νέου υβριδικού Cupra Formentor. Πόσο οικονομικό και σπορτίφ είναι στην πράξη, επιδόσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 18/7/2022

H Cupra διαθέτει το Formentor και στην Plug-in Hybrid έκδοσή του για αυτούς που θέλουν να ξεφύγουν από τις «κατεστημένες» εταιρείες και αποζητούν ένα ευρύχωρο και τεχνολογικά προηγμένο καινούργιο αυτοκίνητο. Πόσο οικονομικό και πόσο σπορτίφ είναι στην πράξη;

Εκτός από την κορυφαία, σπορ, έκδοση του Formentor με τους 390 PS υπάρχει και αυτή που συνδυάζει επιδόσεις με οικονομία καυσίμου και τη δυνατότητα κίνησης ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Δεν είναι άλλη από το Formentor 1.4 e-Hybrid 245 PS DSG. Την Plug-in Hybrid εκδοχή του μοντέλου που συνδυάζει τον 1.4 TSI κινητήρα των 150 PS/5.000-6.000 rpm και 250 Nm/1.550-3.500 rpm ροπής με τον ηλεκτροκινητήρα των 116 PS ο οποίος έχει μέγιστη ροπή 330 Nm.

Η μέγιστη συνδυαζόμενη δύναμη του συστήματος είναι 245 PS και η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 400 Nm, τιμές διόλου ευκαταφρόνητες για ένα μικρομεσαίο crossover όχημα (κατά τα λοιπά).

Οι μπαταρίες

Το αυτοκίνητο διαθέτει μπαταρίες ιόντων λιθίου ονομαστικής ενεργειακής χωρητικότητας 12,8 kWh (πραγματικής 10,8 kWh) οι οποίες ζυγίζουν 130 kg, όπως ανακοινώνει η Cupra. Σύμφωνα με την εταιρεία, η φόρτισή τους διαρκεί πέντε ώρες σε παροχή 2,3 kWh και 3 ώρες και 33 λεπτά σε επιτοίχιο φορτιστή 3,7 kWh.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων και υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής ταχυτήτων και μέσω μοχλοδιακοπτών οι οποίοι βρίσκονται στο τιμόνι.

Αναφορικά με τις επιδόσεις του, όπως ανακοινώνεται, επιταχύνεται από το 0-100 km/h σε 7,0 sec, ενώ η τελική ταχύτητά του φτάνει τα 210 km/h. Τέλος, το βάρος του Formentor 1.4 e-Hybrid των 245 PS είναι 1.629 kg, χωρίς οδηγό και αποσκευές.

Πώς είναι στην οδήγηση; 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
CUPRA FORMENTOR 1.4 e-Hybrid 245 PS DSG

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 9

VALUE FOR MONEY 8

ΣΥΝΟΛΟ84

Το Formentor 1.4 e-Hybrid σε προδιαθέτει με τη σχεδίαση του και τη μορφή του για να κινηθείς γρήγορα στον δρόμο. Αυτή είναι η αρχική εντύπωση που σχηματίζεις γι’ αυτό όταν το βλέπεις και αυτή που συνοδεύει το αυτοκίνητο.

Ωστόσο, όταν βρεθείς εντός της Plug-in Hybrid έκδοσής του, το ισπανικό μοντέλο έχει τον τρόπο του να σε προσγειώνει στην αυτοκινητική πραγματικότητα: Να μην είσαι τόσο «επιθετικός» (sic) στον δρόμο αλλά να εντρυφήσεις στην τεχνολογία τής όσο το δυνατόν σιωπηλής μετακίνησης.

Διαβάζεις ότι η μέγιστη θεωρητική απόσταση που μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτρική η συγκεκριμένη έκδοση του μοντέλου (υπάρχει και η πιο «αδύναμη» PHEV, αυτή με τους 204 PS) είναι 55 km και θες να διαπιστώσεις κατά πόσο αυτό ισχύει.

Φορτίζεις τις μπαταρίες, βολεύεσαι στην πολύ καλή θέση οδήγησης και ξεκινάς. Ως αμιγώς ηλεκτρικό, το Formentor 1.4 e-Hybrid είναι ευκολοδήγητο και επιταχύνεται με αμεσότητα, παρά το αυξημένο βάρος του.

Είναι ήσυχο εντός πόλης και αρχίζεις να ασχολείσαι με το πώς να επιτυγχάνεις τη μέγιστη πραγματική αυτονομία λειτουργώντας το ως ηλεκτρικό. Εμείς καταφέραμε να διανύσουμε μία απόσταση 42 km, κινούμενοι τόσο εντός πόλης όσο και με σχετικά αυξημένη ταχύτητα για κάποια χιλιόμετρα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Πιστεύουμε ότι είναι εφικτή η κάλυψη μιας απόστασης 45 km εάν κάποιος βάλει αυτόν τον στόχο.

Mε το υβριδικό σύστημα σε λειτουργία το αυτοκίνητο κινείται με καλό ρυθμό σε κάθε περίπτωση και η μέση κατανάλωση καυσίμου που μετρήσαμε ήταν 7,8 l/100 km. Σε ό,τι αφορά στην οδική συμπεριφορά του είναι καλή σε κάθε περίπτωση.

Η λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων είναι καλή, επίσης, υπό την έννοια ότι τα χαρακτηριστικά του είναι προσαρμοσμένα στην Plug-in Hybrid τεχνολογική φύση του αυτοκινήτου και όχι τόσο στο γεγονός ότι ο κινητήρας αυτού αποδίδει 245 PS.

Κάποιες φορές πιάνεις τον εαυτό σου να θέλει να γίνεται ταχύτερα η αλλαγή των σχέσεων, κάτι που συμβαίνει όταν ο οδηγός έχει επιλέξει το πρόγραμμα «Sport». Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν οι μοχλοδιακόπτες στο τιμόνι μέσω των οποίων αυτός μπορεί να αλλάζει τις ταχύτητες όποτε επιθυμεί.

Η εμπρός ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα τύπου MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο και η πίσω από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η ρύθμισή της είναι σχετικά σφιχτή αλλά δεν σε κουράζει στο ταξίδι. Τα εμπρός καθίσματά του είναι πολύ καλά σε στήριξη και αίσθηση και τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα που εν γένει αποπνέει το μοντέλο.

Η βασική ενδεικτική τιμή του Formentor 1.4 e-Hybrid των 245 PS είναι 41.690 ευρώ. Εάν κάποιος έχει τη δυνατότητα να τα διαθέσει για να αποκτήσει ένα καινούργιο όχημα, τότε το Cupra θα τον ανταμείψει σε βάθος χρόνου με την ευρυχωρία του, το πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού και ποιότητας κατασκευής και –φυσικά– με τη σχετική οικονομία καυσίμου. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CUPRA FORMENTOR 1.4 e-Hybrid 245 PS DSG 2022   TIMH €41.690   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.395 cc, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 180 (245)  ΡΟΠΗ Nm/rpm 400

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7 sec, τελική 210 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 1,5 L/100km, 31 g/km

CUPRA FORMENTOR 1.4 e-Hybrid 245 PS DSG 2022

ΥΠΕΡ ΝΕΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ, ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ, ΣΤΥΛ.

ΚΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΤΙΜΗ, ΒΑΡΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ.