2022 Cupra Formentor 1.5 TSI 150PS DSG [Test Drive] - Δοκιμάζουμε το σπορ ισπανικό crossover


Σε μια από εκείνες τις αναλαμπές σχεδιαστών, μηχανικών και δοκιμαστών που επειδή όλοι συμμερίστηκαν τις ανάγκες όλων έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό, γεννήθηκε το Formentor.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 5/3/2022

«To Cupra Formentor, το πρώτο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για τη CUPRA, πήρε το όνομα του από το πιο όμορφο και άγριο ακρωτήριο στο ισπανικό νησί της Μαγιόρκα, στις Βαλεαρίδες», μας λέει το πρώτο δελτίο Τύπου που λάβαμε από την υπομπράντα της SEAT. Αν γκουγκλάρετε το τοπωνύμιο, θα δείτε έναν στατικό, δραματικά κτυπημένο από τη θάλασσα και τον αέρα βράχο. Θα μας επιτρέψουν οι Ίβηρες, σχεδόν ποιητική αδεία, να κρατήσουμε την υπόθεση ότι τα στοιχεία σμίλεψαν τη λαμαρίνα, το κρύσταλλο και το πλαστικό δημιουργώντας ένα τόσο όμορφο, δραματικό και συναισθηματικό σύνολο, που είναι ό,τι πιο αυθεντικό έχει επιδείξει η Ισπανία από την εποχή του πρώτου Ibiza.

Το Formentor γεννήθηκε σε μια στιγμή που κάποιος τόλμησε να παρουσιάσει κάτι περισσότερο και ικανότερο από ένα hatchback, κάτι λιγότερο πομπώδες (και ογκώδες) από ένα SUV και κάτι τόσο μα τόσο διασκεδαστικό στην οδήγηση, όπως κανένα άλλο. Εν πολλοίς ναι, είναι ένα ακρωτήρι το Formentor με φάρο για να δουν και οι υπόλοιπο κατασκευαστές πως πρέπει να φτιάχνονται κάποια αυτοκίνητα.

Κι αν εξαιρέσει κανείς το, ακόμη, άγνωστο σήμα της Cupra, όλοι μα όλοι όσοι το είδαν τις ημέρες δοκιμής κοντοστάθηκαν να το χαζέψουν, να το περιεργαστούν με τη φυσική, αυθεντική ομορφιά του. Ένα σχετικά μεγάλο αυτοκίνητο είναι και ποιοτικά καμωμένο, αλλά δεν του φαίνεται, αφού κρύβει όμορφα τις διαστάσεις του, ενώ και οι χώροι είναι υπερεπαρκείς.

Όμορφα, ποιοτικά υλικά, μπόλικη ψηφιακή τεχνολογία με ψηφιακές οθόνες για πίνακα οργάνων και πολυμέσα, με πάρα πολλή πληροφορία δοσμένη όλη σε ελληνικά συνθέτουν το εσωτερικό. Αλλά, από την άλλη, η προσέγγιση της Volkswagen έχει κτυπήσει και την Cupra. Αυτό σημαίνει ότι απουσιάζουν κρίσιμοι διακόπτες (σε σπορ υλοποιήσεις οι φυσικοί διακόπτες είναι εκ των ουκ άνευ) και όλα ορίζονται διά των οθονών ή της αφής. Υπάρχει και ψηφιακή βοηθός που ακούσει στο «Όλα» (γεια, στα ισπανικά), οπότε πρέπει να προσέχετε τις εκφράσεις σας και την επικοινωνία σας, μιας και συχνά, πυκνά έρχεται απρόσκλητη η φωνή στην καμπίνα με την απορία «Πώς μπορώ να βοηθήσω;».

Από το επάνω ράφι

Στον στίβο των τεχνικών, τούτο το αυτοκίνητο έχει κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και με paddles στην κολόνα του τιμονιού, τον καλό τετρακύλινδρο, turbo βενζινοκινητήρα TSI κινητήρα των 1,5 λίτρων του VAG Group και ένα πάτωμα... χάρμα.

Η στιβαρότητα του πλαισίου, η συγκρότηση όλων των επιμέρους στοιχείων (αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση) ρέπουν ξεκάθαρα προς τη σπορ πλευρά της οδήγησης με μόνη «παραφωνία» τη μικρή νωχελικότητα του κιβωτίου, ακόμα και στοσπορ πρόγραμμα παραμετροποίησης του δίπτυχου κινητήρας-κιβώτιο.

Εντούτοις, μπορείς, αν θέλεις να πιέσεις τούτο το σκαρί με… μεσογειακό ταπεραμέντο δίνοντας έτσι μια κανονική σπορτίβικη χροιά σε ένα κατά τα άλλα χρηστικό αυτοκίνητο.

Δεν το κρύβουμε ότι μας άρεσε πολύ το Formentor. Με εξαίρεση τη μη διαδομένη προέλευση και ονομασία της μάρκας, στεκόμαστε σε ένα άρτιο αποτέλεσμα που μπορεί να σταθεί μα αξιώσεις απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το DS4 χάνοντας από το γαλλικό μοντέλο σε επίπεδο αρχοντιάς και της απόλυτης ποιότητας κύλισης που το νέο crossover των Γάλλων προσφέρει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ CUPRA FORMENTOR 1.5 TSI 150PS DSG 2022   TIMH €32.290   ΤΕΛΗ €105

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110(150)/5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 8,9 sec, τελική 203 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,6 L/100km, 150 g/km

CUPRA FORMENTOR 1.5 TSI 150PS DSG 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, «ΑΝΩΝΥΜΗ» ΥΠΟΜΠΡΑΝΤΑ, ΤΙΜΗ.