2022 Dacia Jogger 1.0 TCe 100PS LPG - Test Drive: Πρώτη οδηγική επαφή με το νέο επταθέσιο crossover


Η Dacia σε μια ιδανική στιγμή δημιουργικότητας και εξωστρέφειας δημιούργησε ένα νέο υβρίδιο αυτοκινήτου με στοιχεία από station wagon, SUV και πολυμορφικό. Η τέλεια συνταγή για μεγάλες μεταφορικές ανάγκες.

  • KEIMENO: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: DACIA - TEOREN
  • 10/6/2022

Όταν πρωτοείδαμε το Dacia Joggerήμασταν σίγουροι ότι η εταιρία που λειτουργεί υπό τη σκέπη της Renault είχε κάνει διάνα, απαντώντας σε πολλές ανάγκες των σύγχρονων οδηγών.

Χτισμένο στη  άριστη πλατφόρμα CMF-B των Renault Clio και Captur αλλά με ευρυχωρία σε όσο γίνεται συμπαγείς διαστάσεις, πρακτικότητα με 5 ή 7 θέσεις, με μεγάλη απόσταση 20 cm του πατώματος από το έδαφος και με πολλές πρακτικές λύσεις που έδειχναν ένα αυτοκινούμενο πολυεργαλείο. Αυτό είναι το Dacia Jogger και οδηγήσαμε ένα από τα πρώτα που ήρθαν στην Ελλάδα. Και μάλιστα στην πλούσια 7θέσια έκδοση με κινητήρα 1.0 TCe 100 ίππων διπλού καυσίμου, βενζίνης και υγραερίου μια συνταγή που η Renault και η Dacia παίζουν στα δάχτυλα.

Το αυτοκίνητο είναι πρωτότυπο σε σχεδίαση δείχνει μεγάλο αλλά είναι κομψό χάρη στη διαμόρφωση της οροφής από τη μεσαία κολόνα και πίσω αλλά και επειδή κάνει χρήση πολλών crossover στοιχείων (ποδιές περιμετρικά, μεγάλοι τροχοί, μεγάλα κάθετα πίσω φωτιστικά σώματα). Είναι τυπικά κατασκευασμένο και δείχνει ποιοτικό.

Το εσωτερικό είναι μια casual σύνθεση στοιχείων που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της Dacia αλλά εδώ με το μεταξόνιο των 2.897 mm οι χώροι είναι ασύγκριτοι. Ο βαθμιδωτός τρόπος μάλιστα που έχουν τοποθετηθεί οι τρεις σειρές καθισμάτων το κάνουν ιδανικό για την μεταφορά επτά επιβατών οι οποίοι δεν «πνίγονται» οπτικά από τους εμπρός μιας και κάθονται ψηλότερα. Στη 2η σειρά υπάρχει ασύμμετρα (1/3-2/3) αναδιπλούμενο κάθισμα για τρεις επιβάτες ενώ στην 3η σειρά δύο ανεξάρτητα αναδιπλούμενα, τα οποία αφαιρούνται όταν δεν χρειάζονται.

Έτσι το Jogger έχει χώρο αποσκευών από 160 έως και 2.094 λίτρα! Η θέση οδήγησης είναι πλήρης και τα στοιχεία εξοπλισμού αρκετά τόσο σε ανέσεις όσο και σε ασφάλεια και με φουλ ελληνικό μενού. Ο τρικύλινδρος κινητήρας των 999 cc όπως προαναφέραμε είναι εργοστασιακά διπλού καυσίμου. Διαθέτει turbo σταθερής γεωμετρίας, χρησιμοποιεί καδένα χρονισμού και τροφοδοτεί καύσιμο με έμμεσο ψεκασμό. Αποδίδει 91 ίππους όταν κινείται με βενζίνη και 100 όταν κινείται με υγραέριο. Η μεικτή κατανάλωση ξεκινά από τα 7,6 L/100km με εκπομπές 118 g CO2/km. Επιπλέον, επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 1.000 χιλιόμετρα, χάρη στα δύο ρεζερβουάρ που διαθέτει (ένα υγραερίου 40 λίτρων και ένα βενζίνης 50 λίτρων).

Οδηγικά το νέο Jogger δείχνει ενδιαφέρον. Το καλό πάτωμα στο οποίο βασίζεται φαίνεται σε επίπεδο συνοχής και παρεχόμενης άνεσης, ενώ σε αυτό συνεισφέρουν και τα ελαστικά Continental EcoContact 6, διαστάσεων 205/60-R16. Οι 100 ίπποι αρκούν για τα 1.250 κιλά βάρους συν δύο επιβάτες όπως κινηθήκαμε εντός Αττικής με το 0-100 km/h να έρχεται σε 13 sec, μέσω του επιλογέα 6 σχέσεων με αρκετά "κοντή" 1η. Και οι ρεπρίζ όμως δείχνουν επαρκείς, κάτι που συμβάλλει σε μια αναβαθμισμένη οδηγική εμπειρία.

Το νέο Dacia Jogger διατίθεται με πολύ ελκυστικές τιμές. Επιπλέον, ο πολυσύνθετος χαρακτήρας του δείχνει να ταιριάζει σε ένα ευρύ κοινό που μπορεί να το αποκτήσει εύκολα χάρη καις τους σύντομους χρόνους παράδοσης.