2022 FIAT 500e RED & 500 Iride - Test Drive: Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό 500e RED μαζί με το e-scooter της FIAT


Έχουν αισίως περάσει 15 χρόνια από το 2007, όταν η Fiat αποφάσισε να αναβιώσει το θρυλικό 500αράκι. Λίγος χρόνος, κοσμοϊστορικές όμως οι αλλαγές για το μικρό «ποντικάκι» από το Τορίνο. Τώρα το ηλεκτρικό πλέον 500e μας συστήνεται παρέα με το μικρό αδερφάκι του, το 500 Iride. 

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 19/3/2022

Ελάχιστα πράγματα άλλαξαν σ’ αυτό το διάστημα από το πρώτο Nuova 500, με μόνο μερικές μικρές αισθητικές αλλαγές να του δίνουν την απαραίτητη φρεσκάδα και ενέσεις τεχνολογίας, κυρίως με τη μορφή νέων πιο οικονομικών μοτέρ (βλέπε 2κύλινδρος Twinair).

To 2020 όμως, η FIAT τα άλλαξε όλα! Το νέο FIAT 500 θα βασιζόταν σε μία ολοκαίνουργια πλατφόρμα και θα ήταν αμιγώς ηλεκτρικό. Και έτσι γεννήθηκε το 500e. Έγινε μεγαλύτερο σε όλες τις διαστάσεις, άλλαξε αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία, όπως τα φώτα και το σήμα της FIAT με ένα χαρακτηριστικό «500» στο κέντρο της μάσκας, αλλά κράτησε στο ακέραιο το μοναδικό και εμβληματικό χαρακτήρα του και τις βασικές γραμμές του σχεδίου του.

Πέρα από τις υπόλοιπες εκδόσεις του ηλεκτρικού 500e, οι Ιταλοί παρουσίασαν στο τέλος της περασμένης χρονιάς και την έκδοση RED σε συνεργασία με τον ομώνυμο μη κερδοσκοπικό οργανισμό, ο οποίος στηρίζει τον αγώνα για την αντιμετώπιση των πανδημιών σε όλο τον κόσμο. Οι μοναδικές στιλιστικές λεπτομέρειες της έκδοσης RED είναι πολλές στο εξωτερικό και στο εσωτερικό του μοντέλου όπως το έντονο κόκκινο χρώμα του αμαξώματος και τα μοναδικά καθίσματα με χρωματική αντίθεση για οδηγό και συνοδηγό.

Άλλα στοιχεία διαφοροποίησης είναι τα λογότυπα RED μέσα και έξω. Επίσης, όλα τα μοντέλα RED εφοδιάζονται με φίλτρο ενεργού άνθρακα για το σύστημα κλιματισμού, το οποίο μέσω μιας ειδικής προεργασίας εξουδετερώνει τα βακτήρια σε ποσοστό μεγαλύτερο του 99,9%. Το τιμόνι, τα καθίσματα και όλες οι επιφάνειες με τις οποίες έρχονται συχνά σε επαφή ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν ειδική επίστρωση, με στόχο την καταπολέμηση των βακτηρίων σε ποσοστό που φτάνει ακόμα και το 99,9%.

Το δε 500e RED της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με το ηλεκτρικό μοτέρ των 87 kW (118 PS) και με την μπαταρία των 42 kWh, συνδυασμός που προσφέρει θεωρητικά 320 km αυτονομίας. Στην πράξη, η μέγιστη αυτονομία του 500e άνετα φτάνει στα 250 km, με τη μέση κατανάλωση ενέργειας να αγγίζει τις 15,6 kWh/100 km.

Υπάρχουν δε τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης. Το Normal με άμεσα διαθέσιμη τη ροπή, το Range για αυξημένη αυτονομία, και το Sherpa, στα οποία ενεργοποιείται η λειτουργία οδήγησης One Pedal Mode με τη χρήση μόνο του πεντάλ του γκαζιού. Στα δύο τελευταία, το 500e φρενάρει μόνο του όταν αφήνουμε το γκάζι και παράλληλα λειτουργεί η ανάκτηση ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Σε κάθε περίπτωση, το 500e είναι πολύ ευέλικτο και ευχάριστο οδηγικά, με βάση τη φιλοσοφία του, ενώ πολλές φορές η άμεση επιτάχυνση σε προτρέπει να κινείσαι γρήγορα, με αντίτιμο την ανάλογη μείωση στην ένδειξη της αυτονομίας.

Το FIAT 500e έχει δύο μεγάλα ατού. Το απαράμιλλο στυλ του και την οικονομία κίνησης. Και ειδικά στη συγκεκριμένη έκδοση, όπου το πρώτο απογειώνεται με το κόκκινο χρώμα του και τις κόκκινες λεπτομέρειες, η τιμή των 23.000 € (19.900 € για την ίδια έκδοση, αλλά με τη μικρότερη μπαταρία των 23,65 kWh), μετά και την κρατική επιδότηση και την έκπτωση της FIAT, φαντάζει πιο λογική από όσο φαίνεται με την πρώτη ματιά.

500 Iride: To e-scooter της Fiat δείχνει τον δρόμο για την αστική κινητικότητα

To 500 Iride συστήνεται ως το… μικρό αδελφάκι του νέου Fiat 500e και είναι έτοιμο να δώσει τη λύση σε όσους αναζητούν την κάλυψη μικρών αποστάσεων (αυτονομία 30 km) με έναν άνετο, ευέλικτο αλλά και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο.

Το στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει απ’ τα περισσότερα πατίνια που κυκλοφορούν εκεί έξω εντοπίζεται στο μεγάλο του deck που επιτρέπει στον οδηγό, όσο μεγάλο πέλμα και αν του έχει χαρίσει η φύση, να τοποθετήσει με άνεση τα πόδια του. Οι μεγάλοι τροχοί (10 ίντσες) αλλά και το αμορτισέρ προσφέρουν στιβαρό πάτημα και «απόσβεσαν» με ευκολία όσες «κακοτοπιές» συναντήσαμε στους… αθάνατους ελληνικούς δρόμους, ενώ έξτρα «πόντους» στον τομέα της ασφάλειας προσθέτει το εντυπωσιακό φωτιστικό σώμα που έχει δανειστεί τον σχεδιασμό του από τα φανάρια του Fiat 500.

Το e-scooter έχει τη δυνατότητα να συνδεθεί με smartphone απ’ την εφαρμογή 500 iride (διαθέσιμη σε iOS και Android) και με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεται ότι δεν θα μπει σε λειτουργία αν… πέσει σε λάθος χέρια. Μέσα από το app μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε σημαντικές πληροφορίες (κατάσταση μπαταρίας, υπολειπόμενη αυτονομία, κ.α.) ενώ είχαμε τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε μέχρι και σε 4 διαφορετικά προφίλ ώστε να το μοιραστούμε με αυτούς που επιθυμούμε.

Τα διαθέσιμα modes είναι τρία (Sherpa, Normal και Sport) ενώ υπάρχει και το pedestrian που περιορίζει την ταχύτητα στα 6 km/h και εξυπηρετεί στην ασφαλή μετακίνηση σε μέρη με πολλούς πεζούς. Το 500 Iride μαζεύεται εύκολα -με δύο κινήσεις- και μπορεί να αποθηκευτεί σε σακβουαγιάζ που χωράει ακριβώς στον χώρο αποσκευών του νέου Fiat 500e. Ίσως δυσκολευτείτε λίγο να το φορτώσετε την πρώτη φορά, αλλά αν βρείτε το κόλπο μετά θα είναι «παιχνίδι». Στο πορτμπαγκάζ θα βρείτε και μια θύρα που «γεμίζει» την μπαταρία όσο οδηγείτε καταναλώνοντας για μία πλήρη φόρτιση περίπου το 1% της αυτονομίας του αυτοκινήτου. Η φόρτιση μπορεί να γίνει και μέσω απλής οικιακής πρίζας και θα χρειαστεί σχεδόν 4,5 ώρες για να ολοκληρωθεί.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ FIAT 500e RED 2022 2022   TIMH €23.084   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 87 (118)   ΡΟΠΗ Nm/rpm 220

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9 sec, τελική 150 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 kWh/100km, 0

FIAT 500e RED 2022 2022

ΥΠΕΡ ΜΟΝΑΔΙΚΟ DESIGN, ΕΥΕΛΙΞΙΑ, ΕΥΚΟΛΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ

ΚΑΤΑ ΜΙΚΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, ΧΩΡΟΙ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ