2022 KIA EV6 2WD Long Range - Test Drive: Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό "Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022"


Ο κορεατικός γίγαντας με αυτοκίνητα όπως το νέο EV6 δείχνει τη μία και μοναδική πρόθεσή του: Να κατακτήσει τον κόσμο. Ιδίως εκείνον της ηλεκτροκίνησης…

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/2/2022

Θα ήταν πλεονασμός να αναφερθούμε διεξοδικά στα αυτοκίνητα που έχει στο portfolio της σήμερα η KIA, αλλά και το πόσο τεχνολογικά εξελιγμένα είναι, αξιοποιώντας όλους τους διαθέσιμους πόρους από τον μητρικό όμιλο Hyundai, έναν κατασκευαστικό γίγαντα! Θα περιοριστούμε στο νέο EV6, με το οποίο η KIA αποδεικνύει πώς ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο μπορεί να είναι ταυτόχρονα, τεχνολογικά και κατασκευαστικά αψεγάδιαστο, οδηγικά ευχάριστο και, συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό, σε συμφέρουσες τιμές πώλησης!

Στη διάθεσή μας η δικίνητη έκδοση (2WD) με τη μεγάλη μπαταρία (Long Range) στη έκδοση Titanium (μεσαίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει, σχεδόν, τα πάντα) η οποία έχει μέγιστη ισχύ 229 PS και προσφέρει αυτονομία 528 km (504 km με ζάντες 20 ιντσών), έχοντας κοστολογηθεί στα €45.790, συμπεριλαμβανομένης της κρατική επιδότησης, αλλά και της έξτρα έκπτωσης των 2.000 ευρώ της ΚIA. Όσο και να ακουστεί περίεργο, η τιμή αυτή κρίνεται ιδιαίτερα ανταγωνιστική για ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας των ηλεκτρικών και σε κάθε περίπτωση πιο συμφέρουσα από ότι ένα SUV με plug-in μπαταρία, η τιμή του οποίου ξεπερνά τις €50.000 και η περιβαλλοντική του απόδοση είναι αμφιλεγόμενη.

Και τι παίρνεις πίσω με αυτά τα χρήματα, είναι η εύλογη ερώτηση; Κατ’ αρχάς, να ξεκαθαρίσουμε πως απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους (υπέρ της ηλεκτροκίνησης) αγοραστές, με λυμένα τα θέματα φόρτισης ή ό,τι άλλο προβληματίζει σε ένα EV… Και εφόσον ισχύει η αναγκαία αυτή συνθήκη, της ύπαρξης υποδομών και της διάθεσης να αλλάξει ο τρόπος που κάποιος ταξιδεύει, τότε η απάντηση είναι πως παίρνεις ένα αυτοκίνητο της νέας εποχής, που μπορεί να κάνει ευχάριστη την καθημερινότητά σου και να σου προσφέρει ό,τι ακριβώς χρειάζεσαι, προκειμένου να αξιοποιήσεις τις νέες τεχνολογίες της αυτοκίνησης.

New Gen

Η σχεδίαση του αυτοκινήτου δεν αφήνει και πολλά περιθώρια να το αμφισβητήσεις. Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχέδια που έχουμε δει στην κατηγορία των ηλεκτρικών και όχι μόνον! Επιθετικό το εμπρός μέρος με το χαμηλό ρύγχος, τα έντονα τόξα των τροχών και τους τραπεζοειδείς προβολείς LED, φουτουριστικό το πίσω με τη συστοιχία των φωτιστικών και την αεροτομή οροφής που διοχετεύει αέρα προ τα κάτω για μεγαλύτερη σταθερότητα. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι η εξασφάλιση ενός χαμηλού αεροδυναμικού συντελεστή (0,28 Cd), προκειμένου να επιτυγχάνεται η καλύτερη δυνατή διαχείριση της ενέργειας. Η ίδια εικόνα και ίσως πιο εντυπωσιακή διατηρείται στο εσωτερικό, που όσο και εάν φανεί υπερβολή δεν ξεχωρίζει από εκείνην ενός premium αυτοκινήτου. Δεν είναι μόνον τα υλικά κατασκευής και η άψογη συναρμογή τους, είναι και το ντιζάιν, αλλά και το ψηφιοποιημένο περιβάλλον, που κάνουν τη διαφορά. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2,9 m (εξωτερικές διαστάσεις αμαξώματος: μήκος: 4,695 m, πλάτος: 1,89 m, ύψος: 1,55 m) είναι δεδομένο πως δημιουργεί τις συνθήκες για ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο εσωτερικό, πολλώ δεν μάλλον, η έλλειψη τούνελ μετάδοσης. Αποτέλεσμα, το EV6 να μπορεί να φιλοξενήσει με χαρακτηριστική άνεση 5 ενηλίκους επιβάτες, ενώ αξίζει να αναφέρουμε πώς 990 mm , χωρίζουν τα εμπρός από τα πίσω καθίσματα! Το πορτμπαγκάζ φτάνει στα 520 λίτρα (VDA), ενώ, στην περίπτωσή μας, ελλείψει εμπρός κινητήρα, διαθέσιμος είναι ένας επιπλέον χώρος 52 λίτρων.

Σημείο αναφοράς στο εσωτερικό, ο ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων με τις δύο κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών όπου είναι ενιαίες και συγκεντρώνουν όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου. Από εκεί, μπορούν να γίνουν όλες οι ρυθμίσεις, αλλά και να αντληθούν πληροφορίες. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρει πληροφόρηση στον οδηγό για την ταχύτητα, την αυτονομία και την κατάσταση φόρτισης, το σύστημα πλοήγησης, πληροφορίες που απεικονίζονται και στο Head Up Display που ενσωματώνει τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality). Την αίσθηση του μινιμαλισμού δίνει και ο επιλογέας Shift-By-Wire, που εξοικονομεί χώρο και είναι τοποθετημένος στην κεντρική κονσόλα δίπλα στο κουμπί εκκίνησης, ενώ το εργονομικό τιμόνι ενσωματώνει τους βασικούς διακόπτες, όπως και τα paddles για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

ΤechTalk

To EV6 εδράζεται στην νέα πλατφόρμα E-GMP, που προσφέρει μια αναλογία βάρους 53:47 (εμπρός/πίσω), κορυφαία τιμή για BEV, καθώς η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας ένα χαμηλότερο κέντρο βάρους και βελτιστοποιώντας τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Προκειμένου να επιτυγχάνεται μεγαλύτερη ασφάλεια κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης, το EV6 διαθέτει προηγμένους συνδέσμους στο πίσω υποπλαίσιο με το βασικό πλαίσιο του αυτοκινήτου συμβάλλοντας στην περαιτέρω ενίσχυσή του και αντισταθμίζοντας το βάρος του αυτοκινήτου. Το EV6 προσφέρει τέσσερις λειτουργίες κίνησης –Eco, Normal, Sport ή Snow–, τις οποίες ο οδηγός μπορεί να επιλέξει με το πάτημα ενός διακόπτη. Λειτουργίες, όπως η χαρτογράφηση ροπής, το σύστημα διεύθυνσης, το ESC και τα συστήματα κατανάλωσης ενέργειας, τα διαχειρίζεται η εξελιγμένη τεχνολογία μετάδοσης κίνησης. Το EV6 αντλεί δύναμη από έναν ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 229 PS μεταξύ 4.600 έως 9.200 rpm και ροπής 350 Nmαπό 0 έως 4.400 rpm, που βρίσκεται τοποθετημένος στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου.

Τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία υψηλής τάσης 77,4 kWh η οποία μπορεί να φορτίσει (10%-100%) σε 7 ώρες και 20 λεπτά με τριφασικό ρεύμα (AC), σε 73 λεπτά σε φορτιστή 50kW ή 18 λεπτά με φορτιστή 350 kW για το 10%-80% (ταχεία φόρτιση) με συνεχές ρεύμα (DC). Οι επιδόσεις που προσφέρει είναι αξιοπρεπέστατες με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 km/h και τη διαδικασία της επιτάχυνσης (0-100 km/h) να ολοκληρώνεται στα 7,3 sec. Πιθανόν, κάποιος να το θεωρήσει «αργό», έχοντας κατά νου το πόσο εύκολα «κατεβάζουν» σήμερα τους χρόνους τα EVs και ενδεχομένως να μην έχει άδικο. Η ουσία είναι πως αυτή η έκδοση του EV6 των 2 τόνων σε βάρος, κάθε άλλο παρά υστερεί σε επιδόσεις καθώς είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που ανεβάζει ταχύτητα (ρεπρίζ 80-120 km/h σε 5 sec), ενώ για τους λάτρεις των απόλυτων επιδόσεων, η KIA ετοιμάζει τη high performance έκδοση, το EV6 GT, που αναμένεται μέσα στη χρονιά. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, σε μεικτή διαδρομή μετρήσαμε 17,4 kWh/100 km, στην πόλη 12,5 kWh/100km, κάτι που αποδεικνύει την πολύ καλή δουλειά που κάνει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας.

Στην πράξη

Δεν θα κρύψουμε πως το EV6 είναι από τα πιο ευχάριστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει και είναι εντυπωσιακό το πώς οι Κορεάτες κατάφεραν να βάλουν την οδηγική απόλαυση σε προτεραιότητα και να αποφύγουν την αποστειρωμένη αίσθηση των ανταγωνιστών τους. Είναι εντυπωσιακή η σταθερότητα του αυτοκινήτου στον αυτοκινητόδρομο, ο τρόπος που κυλάει στους τροχούς του και η αεροδυναμική του. Επίσης, η ικανότητά του να κρύβει το βάρος του, αλλά και το μέγεθός του σε αστικό περιβάλλον. Πάνω από το ανάγλυφο των ελληνικών δρόμων περνάει ως ένα «ενιαίο τμήμα», αξιοποιώντας τον σούπερ άκαμπτο αμάξωμα με το άψογο ζύγισμα, στοιχεία που θα εκτιμηθούν σε έναν επαρχιακό δρόμο. Η ύπαρξη πληθώρας ηλεκτρονικών, δεν επιτρέπει την παραμικρή απώλεια πρόσφυσης, ωστόσο όταν ο οδηγός πιέσει, το EV6 θα αντιδράσει προοδευτικά, χωρίς να προβληματίσει, εμπνέοντας πάντα το αίσθημα της ασφάλειας.

Ωστόσο, σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τα επιμέρους συστήματα έχουν την αξία τους και θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε στο πόσο άψογα αλληλοεπιδρούν στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους (Adaptive Cruise Control, Lane Assist, κ.ά.), ενώ το ίδιο ισχύει και με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας που προσφέρει και λειτουργία i-pedal. Αξίζει να αναφερθούμε και στην αυτονομία που προσφέρει, καθώς με μια φόρτιση (δεν αφήσαμε τη μπαταρία να πέσει κάτω από 10%) σε μεικτή διαδρομή μπορέσαμε να κάνουμε περίπου 470 km, αξιοποιώντας πλήρως τα συστήματα παραμετροποίησης του αυτοκινήτου και το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Συνεπώς, η KIA έχει καταφέρει να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο που συγκρινόμενο με εκείνα του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού, ακόμη και της premium κατηγορίας, δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτε. Έχει εντυπωσιακή σχεδίαση, ένα ποιοτικό και μοντέρνο εσωτερικό που ενσωματώνει hi-end τεχνολογίες, ενώ τα οδικά του χαρακτηριστικά είναι εκείνα που το τοποθετούν στα κορυφαία της κατηγορίας. Με λίγο πάνω από τις €40.000 (entry level έκδοση με κρατική επιδότηση), οι Κορεάτες, προσφέρουν ένα αυτοκίνητο με αυτοπεποίθηση, ένα ηλεκτρικό που αξίζει και το τελευταίο ευρώ και συνοδεύεται με κορυφαίες εγγυήσεις (7 χρόνια ή 150.000 km και για την μπαταρία).

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ KIA EV6 2WD LONG RANGE 2022   TIMH €40.427   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 168(229)/4.600-9.200  ΡΟΠΗ Nm/rpm 350

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Μονής Σχέσης, κίνηση στους πίσω τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 7,3 sec, τελική 185 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 16,2 kWh/100km, 0

KIA EV6 2WD LONG RANGE 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ, PREMIUM ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΟΔΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ INFOTAINMENT