2022 Skoda Kodiaq 1.5 TSI 150PS DSG7 [TEST DRIVE]: Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό επταθέσιο SUV


Tο Skoda Kodiaq έβαλε την τσεχική εταιρεία σε μια νέα εμπορική τροχιά και σε μια πιο σύγχρονη αυτοκινητική αντίληψη, σε σχέση με πριν. Η επανασχεδίασή του αναβαθμίζει την εικόνα του μοντέλου και το κάνει να είναι πιο σύγχρονο και ποιοτικό.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.
  • 29/1/2022

Το Kodiaq παρουσιάστηκε ως ένα ευρύχωρο και καλοκατασκευασμένο SUV, διαπνεόμενο από την κατασκευαστική φιλοσοφία την οποία στη Skoda ονομάζουν με τη φράση «simply clever». Δεν ήταν απλώς έξυπνα σχεδιασμένο και διαμορφωμένο. Ήταν και μια έξυπνη επιχειρηματική κίνηση από την πλευρά των ανθρώπων της Skoda, όπως αποδείχτηκε από την αποδοχή των Ευρωπαίων αγοραστών και τις πωλήσεις του.

Οι αλλαγές

Σχεδόν πέντε χρόνια έπειτα από την παρουσίασή του, το μοντέλο διαφοροποιείται τόσο αισθητικά, όσο και σε ό,τι αφορά στους κινητήρες και στον εξοπλισμό του. Σύμφωνα με τη Skoda, ο στόχος των σχεδιαστικών αλλαγών ήταν να ενισχυθεί η εικόνα τού Kodiaq ως ενός crossover/SUV οχήματος. Για τον λόγο αυτόν, το αμάξωμά του απέκτησε πιο αδρές γραμμές και πιο τετραγωνισμένα χαρακτηριστικά. Στο επανασχεδιασμένο Kodiaq, η μάσκα είναι πιο κάθετη, έχει διαφορετικό, εξαγωνικό πλαίσιο, διαθέτει μικρότερους σε ύψος προβολείς LED εμπρός (full-LED Matrix στις ακριβότερες εκδόσεις του, κάτι που ισχύει για πρώτη φορά στο μοντέλο), αναδιαμορφωμένο πλαίσιο για τους προβολείς ομίχλης και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες.

Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό του, περιλαμβάνονται πλέον το σύστημα «Travel Assist», που διευκολύνει τον οδηγό στο έργο του, και το «Hands-on Detect», το οποίο αναγνωρίζει εάν αυτός κρατά το τιμόνι ή όχι. Επίσης, στις εκδόσεις του οχήματος με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, υπάρχουν μοχλοδιακόπτες (στο τιμόνι), μέσω των οποίων αυτός μπορεί να αλλάζει τις σχέσεις. Εκτός αυτών, ο πίνακας οργάνων είναι πλέον μια έγχρωμη οθόνη ψηφιακών ενδείξεων που μπορεί να φτάσει σε διάσταση τις 10,25 ίντσες, ενώ η κεντρική έγχρωμη οθόνη αφής μπορεί να είναι διάστασης έως 9,2 ιντσών. Η ευρυχωρία του στο εσωτερικό είναι υπεράνω κριτικής. Τα καθίσματα είναι άνετα, τοποθετημένα σχετικά ψηλά και οι επιβάτες μεταφέρονται με άνεση.

Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες, έχουν επαναπροσδιοριστεί κάποια χαρακτηριστικά τους και έχουν βελτιωθεί ώστε να είναι πιο οικονομικοί σε κατανάλωση. Για παράδειγμα, στον 1.5 TSI EVO έχει τοποθετηθεί σύστημα άμεσου ψεκασμού υψηλής πίεσης (φτάνει τα 350 bar), υπάρχει το σύστημα«ACT», το οποίο διακόπτει την παροχή καυσίμου στους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους σε συνθήκες μικρού φορτίου στο δεξί πεντάλ) και έχει τοποθετηθεί νέος, ελαφρύτερος στροφαλοφόρος άξονας.

Ποιοτικότερο

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)
SKODA KODIAQ 1.5 TSI EVO 150PS ACT DSG7 7θέσιο

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ 7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ 7

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ 9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ 9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ 9

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ 8

VALUE FOR MONEY 9

ΣΥΝΟΛΟ82

Οδηγώντας το επανασχεδιασμένο Kodiaq, αυτή είναι η λέξη που σου έρχεται στο μυαλό για να το χαρακτηρίσεις και να το προσδιορίσεις σε σχέση με πριν. 

Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με τρόπο που να ανταπεξέρχεται στον ρόλο του Kodiaq καθώς είναι άνετη εντός δρόμου, αλλά καταλαβαίνεις καλύτερα τις λεπτομέρειες στην ικανότητά της να απορροφά τις ταλαντώσεις, όταν κινείσαι σε χωματόδρομο.

Τόσο τα βελτιωμένα σε ποιότητα υλικά, όσο και τα περισσότερα συστήματα που διαθέτει ενισχύουν την εντύπωση ότι το μοντέλο της Skodaείναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα οχήματα που μπορεί να αποκτήσει κάποιος.

Ο συνδυασμός του 1,5 TSI EVO των 150 PS με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων είναι μια επαρκής συνθήκη για τη σχετικά ήσυχη μετακίνηση των επιβατών.

Η συγκεκριμένη εκδοχή τού Kodiaq δεν διακρίνεται για τις επιδόσεις της, αλλά αποδεικνύεται καλή σε ένα ταξίδι, με σχετικά χαμηλό επίπεδο θορύβου. Παρά τις σχετικά μεγάλες διαστάσεις του, είναι ευκολοδήγητο και εντός πόλης. Στην επταθέσια διαμόρφωσή του, στα δύο ανακλινόμενα καθίσματα της τρίτης σειράς μπορούν να μεταφερθούν ακόμα και δύο ενήλικοι μετρίου αναστήματος. Όταν αυτά δεν χρησιμοποιούνται, ενσωματώνονται στο πάτωμα, δημιουργώντας έναν μεγάλο χώρο αποσκευών.

Το Kodiaq έγινε πιο ελκυστικό εμφανισιακά, παραμένει πρακτικό για τους επιβάτες του και εκσυγχρονίστηκε σε ό,τι αφορά στις τεχνολογίες που συνιστούν τον εξοπλισμό του. Όπως κάθε «οικογενειακό» Skoda, είναι μια καλή επένδυση γι’ αυτά που προσφέρει σε συνάρτηση με τα χρήματα τα οποία απαιτούνται για την απόκτησή του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SKODA KODIAQ 1.5 TSI EVO 150PS ACT DSG7 7θέσιο 2022   TIMH €33.200   ΤΕΛΗ €107,8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,8 sec, τελική 205 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 6,8 L/100km, 154 g/km

SKODA KODIAQ 1.5 TSI EVO 150PS ACT DSG7 7θέσιο 2022

ΥΠΕΡ ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΠΤΑΘΕΣΙΑΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ,ΠΡΑΚΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΛΟΙ ΧΩΡΟΙ ΜΙΚΡΟΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ, ΗΣΥΧΟ ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ.

ΚΑΤΑ ΑΥΞΗΜΕΜΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΟΤΑΝ ΠΙΕΖΕΙ Ο ΟΔΗΓΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΥΛΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ.