2022 Volkswagen Tiguan R-Line 1.5 TSI 150PS DSG7-Test Drive: Δοκιμάζουμε το σπορ SUV


Δεν χωρά αμφιβολία ότι το Volkswagen Tiguan είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο από τα SUV που κυκλοφορούν ανάμεσα μας και φέρουν το λογότυπο της Volkswagen. Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό SUV της VW στην έκδοση R-Line με κιβώτιο DSG και έναν turbo κινητήρα-διαμάντι.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ-ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 14/5/2022

Το Tiguan R-line, προκειμένου να είναι πιο σπορτίφ αισθητικά από τη βασική έκδοση, ενσωματώνει μία σειρά από αλλαγές με στόχο ξεκάθαρα να αποκτήσει αυτό τον χαρακτήρα. Συγκεκριμένα, είναι ανασχεδιασμένος ο μπροστινός προφυλακτήρας, στα πλαϊνά έχουν τοποθετηθεί ποδιές βαμμένες στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ στο πίσω μέρος υπάρχει επίσης ένας διαφορετικός προφυλακτήρας ο οποίος ενσωματώνει δύο «ψεύτικες» διπλές απολήξεις εξάτμισης. Γιατί ψεύτικες;

Πολύ απλά διότι δεν καταλήγει εκεί το σύστημα εξαγωγής των καυσαερίων. Αντιθέτως, εάν σκύψει κάνεις κάτω από τον προφυλακτήρα, θα διαπιστώσει ότι το Tiguan R-line έχει μόνο μία διπλή απόληξη της εξάτμισης, επιμελώς κρυμμένη. Κομβικές όσον αφορά στην δημιουργία αυτής της σπορτίφ αίσθησης, είναι οι ζάντες 19 ιντσών οι οποίες προσδίδουν έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα στο Tiguan R-line.

Εκ των έσω

Σημαντικά διαφοροποιημένο είναι και το εσωτερικό του Volkswagen Tiguan στην έκδοση R-line. Αδιαμφισβήτητα, η γερμανική φίρμα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι μαλακά, η συναρμογή τους είναι εξαιρετική, ενώ θα έλεγε κάνεις πως σε γενικές γραμμές σε υψηλό επίπεδο κινείται και η εργονομία.

Το Tiguan φέρει τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, με διακόπτες αφής, οι οποίοι σε κάποιες περιπτώσεις ίσως να δυσκολέψουν τον οδηγό. Κι αυτό διότι στις αλλαγές κατεύθυνσης, είναι πιθανό το χέρι κατά λάθος να ακουμπήσει τους διακόπτες αφής και είτε να υπάρξει αυξομείωση της έντασης του ήχου, είτε ακόμα και αλλαγή σταθμού. Σε κάθε περίπτωση χρειάζεται εξοικείωση προκειμένου να μην συμβαίνουν όλα τα παραπάνω. Διακόπτες αφής χρησιμοποιεί η Volkswagen και στο σύστημα κλιματισμού το οποίο είναι διζωνικό. Η επιλογή των συγκεκριμένων διακοπτών επίσης μπορεί να δημιουργήσει… πονοκεφάλους, καθώς για οποιαδήποτε διαφοροποίηση της θερμοκρασίας πρέπει να τραβήξει ο οδηγός το βλέμμα του από τον δρόμο.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το σύστημα infotainment της Volkswagen, είναι απολύτως λειτουργικό, ενσωματώνοντας όλες τις τελευταίες τεχνολογίες. Η οθόνη είναι μεγάλη σε διάμετρο και ευκρινής, κι αν πρέπει να ψάξουμε να βρούμε κάτι που μας… λείπει, αυτή είναι η χειροκίνητη επιλογή ραδιοφωνικών σταθμών. Βεβαίως υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα αποθήκευσης των αγαπημένων σταθμών, κάτι που θα λύσει τα χέρια του εκάστοτε οδηγό.

Πέντε ενήλικες, ανεξάρτητα από τη σωματοδομή τους, θα βολευτούν άνετα στο σαλόνι του Tiguan R-Line. Οι χώροι τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια είναι παραπάνω από επαρκείς, ενώ μόνον ο μεσαίος επιβάτης του πίσω καθίσματος, θα πρέπει να κάνει μία μικρή παραχώρηση στα πόδια, καθώς το τούνελ της μετάδοσης εξέχει σημαντικά. Το Tiguan R-line της δοκιμής μας ήταν προσθιοκινητό, ωστόσο, το γερμανικό SUV κυκλοφορεί και σε τετρακίνητη έκδοση, επομένως η ύπαρξη του τούνελ μετάδοσης είναι αναγκαία.

Σημαντικό ως προς την πρακτικότητα είναι το γεγονός ότι το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο και μπορεί να συνδεθεί προς τα εμπρός κατά έως και 16 εκατοστά. Με αυτόν τον τρόπο ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων μπορεί να φτάσει τα 615 λίτρα, τιμή που αυτομάτως τον κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι, ενώ χαρακτηριστικό της προσοχής που έχει δοθεί στην κατασκευή του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι οι θήκες στις πόρτες είναι επενδυμένες με συνθετικό ύφασμα τύπου μοκέτας, προκειμένου να μην χτυπούν στην πλαστική επένδυση τα μπουκάλια με το νερό που μπορούν να τοποθετηθούν στις σχετικές θήκες, ή τα οποία μικροαντικείμενα αφήνουν εκεί ο οδηγός και ο συνοδηγός.

Η πρόσφατη ανανέωση του Tiguan επηρέασε ιδιαίτερα και τον τομέα των τεχνολογιών. Το γερμανικό SUV είναι εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα συστήματα άνεσης και Ασφάλειας, τα οποία θα κάνουν τη ζωή του οδηγού σαφώς πιο εύκολη, και των επιβατών ιδιαίτερα ασφαλή.

Σπορτίφ…

Όπως προαναφέραμε, η συγκεκριμένη έκδοση R line φέρει κάποια χαρακτηριστικά τα οποία κάνουν το Tiguan σαφώς πιο σπορτίφ συγκριτικά με την έκδοση Life. Οι ζάντες 19 ιντσών χαρίζουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση, ωστόσο, είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο, ώστε τα ταξίδια να γίνονται πολύ ξεκούραστα, ενώ και η κίνηση εκτός δρόμου διευκολύνεται από την μεγάλη απόσταση του πατώματος από το οδόστρωμα.

Σε αυτή την περίπτωση βεβαίως, τα ελαστικά χαμηλού προφίλ στερούν από το Tiguan τη δυνατότητα να κινείται με υψηλή ταχύτητα σε χωμάτινες επιφάνειες. Πολύ σημαντικό, εντούτοις, είναι το γεγονός ότι η Volkswagen εξοπλίζει όλες τις εκδόσεις με κανονική ρεζέρβα κι όχι με κιτ επισκευής. Ό,τι και να γίνει λοιπόν, δεν θα προβληματιστείτε, ούτε και θα χρειαστεί να καλέσετε οδική βοήθεια! Ένα εξίσου σημαντικό χαρακτηριστικό της οικογένειας Tiguan, είναι ότι διαθέτει πληθώρα κινητήριων συνόλων, καθώς και κιβωτίων ταχυτήτων.

Το R- Line της δοκιμής μας, εξοπλιζόταν με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,5 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους. Ο εν λόγω κινητήρας της γενιάς EVO χρησιμοποιεί το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων. Ο οδηγός δεν θα καταλάβει πότε οι δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους δεν λειτουργούν, παρά μόνον όταν δει τη σχετική ένδειξη εμφανιστεί στον ψηφιακό πίνακα οργάνων. Η απενεργοποίηση των δύο κυλίνδρων συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 9,2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μία τιμή λογική για τον χαρακτήρα και το βάρος του συγκεκριμένου μοντέλου.

Να σημειωθεί ότι το Tiguan R-Line που οδηγήσαμε ήταν εξοπλισμένο με το κιβώτιο επτά σχέσεων DSG της Volkswagen. Το συγκεκριμένο κιβώτιο, στην πλέον σύγχρονη μορφή του, έχει άψογη λειτουργία και προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να το χρησιμοποιεί είτε στην λειτουργία Drive, είτε στη λειτουργία Sport. Πέραν της αμιγώς αυτόματης λειτουργίας, οι αλλαγές των σχέσεων μπορούν να γίνονται από τον επιλογέα, αλλά και από τα paddles που βρίσκονται στην πίσω πλευρά του τιμονιού. Επιπρόσθετα, το Tiguan έχει τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης. Το πρόγραμμα Eco προσανατολίζεται στην οικονομική οδήγηση, στο normal ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει τις αρετές του Tiguan στην καθημερινότητα, ενώ στην λειτουργία Sport, το γερμανικό SUV αποκτά περισσότερο… νεύρο και δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την εξωτερική εμφάνιση του. Υπάρχει και η επιλογή individual, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει το προσωπικό του προφίλ.

Σε κάθε περίπτωση, το Tiguan R-line της δοκιμής μας, με τον κινητήρα 1,5 TSi των 150 ίππων που συνδυάζεται με το κιβώτιο DSG των 7 σχέσεων, αποτελεί την πιο ισορροπημένη επιλογή για όποιον ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα μεγάλο SUV, με άφθονους χώρους για πέντε, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής, και φυσικά ένα όνομα συνώνυμο της επιτυχίας. Το μειονέκτημα είναι ότι λόγω του ιδιαίτερου φορολογικού καθεστώτος της χώρας μας, η έκδοση R Line επιβαρύνεται ιδιαίτερα, με συνέπεια η τιμή της να αυξάνεται σημαντικά.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 TSI EVO 150PS DSG7 2022   TIMH €32.750   ΤΕΛΗ €116,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.498, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 110 (150)/ 5.000-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 250/1.500-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,2 sec, τελική 202 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,3 L/100km, 166 g/km

VOLKSWAGEN Tiguan 1.5 TSI EVO 150PS DSG7 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΣΤΙΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΔΟΚΙΜΗΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΥΠΟ ΠΙΕΣΗ.