2022 Volvo C40 RECHARGE AWD 408 PS - TEST DRIVE: Δοκιμάζουμε το premium ηλεκτρικό compact SUV των Σουηδών


Το νέο πανίσχυρο και σπορτίβ σε όψη και χαρακτήρα ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo δεν είναι άλλο ένα SUV. Ακολουθεί μια γραμμή επαφής με τον άνθρωπο, όπως ακριβώς και το περίφημο κοινωνικό σουηδικό μοντέλο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 30/4/2022

Διαβάζετε το Car and Driver και όχι κάποιο εγχειρίδιο για τα κοινωνικά συστήματα. Η Σουηδία, βέβαια, πάντα είχε το μοντέλο πρόνοιας και προστασίας του ανθρώπου και, φαίνεται, ότι αυτό έχει αντίκτυπο και στον τρόπο που λειτουργούν, δημιουργούν και παράγουν πολλές εταιρείες της.

Μία από αυτές, η Volvo Cars (ξεπερνάμε τα κεφάλαια από την Κίνα και μένουμε στο σκανδιναβικό management) ανήκει μεταξύ των 200 κορυφαίων εταιρειών στη λίστα του διεθνούς μη κερδοσκοπικού οργανισμού CDP με κορυφαία περιβαλλοντική επίδοση από 13.000 εταιρείες που ακολουθούν ανάλογες δράσεις (για την Ιστορία, και η Αθήνα ανήκει μεταξύ των λίγων πόλεων στη σχετική λίστα του οργανισμού).

Σε ένα τέτοιο επιχειρηματικό περιβάλλον είναι προφανές ότι βρίσκουν πρόσφορο έδαφος ιδέες και έργα που κοιτούν πέρα από το σήμερα. Είναι μεγάλη κουβέντα να μιλάς για λίθιο, για κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, για πόρους για, για… Για την ώρα, βλέπουμε τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης να ωριμάζει και μάλιστα γρήγορα (ήδη πολλά μοντέλα διετίας έχουν δεχθεί αναβαθμίσεις για αύξηση της αυτονομίας τους). Και υπό αυτό το πρίσμα, υποδεχόμαστε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Volvo Cars το C40 Recharge (έχει προηγηθεί το XC40, αλλά αυτό είναι, επίσης, διαθέσιμο με κινητήρες εσωτερικής καύσης).

Με funky εμφάνιση

Μια πάντα ρηξικέλευθη εταιρεία που δεν φοβόταν να τολμήσει (θυμηθείτε αυτοκίνητα όπως το 480 Turbo, ή το πιο πρόσφατο C30) έρχεται για μία ακόμη φορά να ανακατέψει την τράπουλα, κτίζοντας επάνω στην πλατφόρμα CMA που φτιάχνεται και το XC40 ένα σχεδιαστικό υβρίδιο, μια σπουδή για το πώς μπορούμε να έχουμε ένα αυτοκίνητο που θυμίζει coupé, SUV και liftback για προφανείς λόγους: Coupé για το δυναμισμό των γραμμών, SUV για την υψηλή θέση οδήγησης και την «υποσχετική» κίνησης εκτός ασφάλτου και τέλος για την πρακτικότητα ενός αυτοκινήτου με πέντε πόρτες και επαρκείς χώρους για μια οικογένεια (κάτι που πάντα βρισκόταν στο επίκεντρο των σχεδιαστικών προσπαθειών της Volvo).

To C40 Recharge, λοιπόν, είναι ένα τέτοιο σκαρί που φορά τα «σφυριά του Θωρ» στα εμπρός φωτιστικά, έχει αρκετές ακμές και πολύ καλή αεροδυναμική με κλειστή μάσκα και επένδυση στο πάτωμα για καλύτερη ροή του αέρα, κάτι που πετυχαίνει και η κλίση της οροφής πίσω με τη διπλή αεροτομή, ο διαχύτης πίσω χαμηλά, αλλά και αυτές οι ζάντες 20 ιντσών. Τίποτε δεν πάει χαμένο στο πεδίο της αποδοτικότητας.

Συνολικά δεν έχουμε πολλά να πούμε για το μήκους 4,44 μέτρων αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά είναι μοναδικό, ξεφεύγει εύκολα απ’ τη στενωπό της κατηγοριοποίησης ως «ένα ακόμη SUV» ενώ δείχνει τις premium καταβολές του έστω και με μια κάποια casual προσέγγιση και «κλου» στο σχεδιαστικό σύνολο τα πίσω φωτιστικά σώματα, τόσο σε σχεδίαση, όσο και φωτιστική υπογραφή τη νύχτα.

Η ίδια προσέγγιση ισχύει και στο εσωτερικό όπου οι εικόνες μάς είναι γνώριμες από το XC40, αλλά πλέον εδώ υπάρχουν και μερικές ακόμη διαφορές. Τι έχουμε εδώ; Ας ξεκινήσουμε με τα γνώριμα. Ψηφιακός πίνακας οργάνων 2ης γενιάς και αλά tablet σχετικά μικρή κεντρική οθόνη που φιλοξενεί ένα από τα πιο εύπεπτα συστήματα infotainment στην αγορά, καθόσον εξελιγμένο σε συνεργασία με την Google και βασισμένο σε Android (το γνωστό, των smartphones).

Γι’ αυτό, άλλωστε, θα βρείτε εφαρμογές της Google και υπηρεσίες όπως το Google Maps, το Google Assistant και το Google Play Store για να «κατεβάσετε» ό,τι τραβάει η καρδιά σας (και το σύστημα του αυτοκινήτου!). Και βέβαια, όπως κάθε καλό… smartphone, λαμβάνει ασύρματες ενημερώσεις (Over-The-Air), του λειτουργικού του αυτοκινήτου και των συστημάτων του. Από την άλλη, όμως, χρειάζεται χρόνος εξοικείωσης, καθώς το πάντρεμα των συστημάτων της Volvo με το software της Google δεν είναι στρωμένο με ροδοπέταλα (μας πήρε λίγη ώρα να ανακαλύψουμε τον δείκτη αυτονομίας!).

Το αυτοκίνητο δοκιμής μας (Launch Edition) προσφέρει πολλά καλούδια, όπως θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, αντλία θερμότητας για τον κλιματισμό, πανοραμική γυάλινη οροφή, visual Park Assist 360o και ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon. Αν περιμένετε να ακούσετε για δερμάτινο σαλόνι, ξεχάστε το. Μία από τις διακηρύξεις της Volvo είναι η κατάργηση της χρήσης αληθινού δέρματος. Η μία επιλογή για τις επενδύσεις περιλαμβάνει φυσικές ανανεώσιμες μάλλινες ίνες, ενώ μια δεύτερη χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό υφάσματος σουέντ (που, επίσης, είναι φτιαγμένο από ανακυκλωμένο πλαστικό) και υλικού micro-tech. Επίσης η μοκέτα είναι φτιαγμένη από 100% ανακυκλωμένες πλαστικές φιάλες PET. Εντούτοις το σύνολο δεν δείχνει καθόλου φθηνό.

Ίσως όχι κορυφαία πολυτελές, όπως το XC90, αλλά σαφώς ποιοτικό και –κυρίως– με την σκανδιναβική αίσθηση ευζωίας με όμορφη σχεδίαση, χωρίς να υπάρχει καμία έκπτωση στον τομέα της ευρυχωρίας και της πρακτικότητας με πορτμπαγκάζ στα 489 λίτρα. Μια μόνο υποχώρηση στο διαθέσιμο ύψος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, και το απελπιστικά μικρό οπτικό πεδίο προς τα πίσω από τη θέση του οδηγού, κάτι αναμενόμενο από τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Κατά τα λοιπά, έχουμε ενισχυμένη παθητική ασφάλεια με την πλατφόρμα ADAS για την πρόληψη ατυχημάτων (η Volvo εφάρμοσε πρώτη τη ζώνη ασφαλείας 3 σημείων πίσω στο 1959 και προφανώς αυτή είναι η διαρκής επιδίωξη: η προστασία του ανθρώπου).

Electric engineer

Το σύστημα κίνησης μας είναι γνωστό από το πανίσχυρο τετρακίνητο XC40 Recharge και περιλαμβάνει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω άξονα με ισχύ 204 PS έκαστος (408 συνδυαστικοί ίπποι) που φτάνουν μέχρι τις 13.900 rpm και προσφέρουν μια πληθωρική συνδυαστική ροπή στα 660 Nm μέχρι τις 4.350 rpm. Οι δύο κινητήρες τροφοδοτούνται από μία μπαταρία 78 kWh, η οποία βρίσκεται στα έγκατα του πατώματος και μπορεί να φορτιστεί από το 10% έως το 80% σε περίπου 40 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή και την αυτονομία να φτάνει στα 444 km.

Υπάρχει κι ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας πέδησης μέσω του One Pedal Drive (φρενάρει αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού, μια τεχνική ενδιαφέρουσα που χρειάζεται πολύ μικρό χρόνο εξοικείωσης) και επιλογή για πιο βαρύ τιμόνι για δυναμική οδήγηση. Η έλλειψη δε κιβωτίου ταχυτήτων και άλλων μηχανικών μερών, κάνει την εμπειρία οδήγησης μιας πολύ απλή εμπειρία, αλλά συνάμα πολύ εντυπωσιακή. Κι αυτό χωρίς να έχουμε κάποιο σπορ μοντέλο ή κάποιο Polestar παράγωγο (την παλιά Polestar, εντάξει).

Φαίνεται, άλλωστε, ότι έχουμε ένα ξεχωριστό στην όψη μοντέλο, που, όμως, δεν δείχνει να κρύβει εκπλήξεις. Εντούτοις, έχει πολλές. Κατ’ αρχάς, το χαμηλό κέντρο βάρους με μια απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 175 mm, μαζί με πρόγραμμα κίνησης εκτός δρόμου, αλλά από την άλλη, καθόλου σπορ ή off-road ελαστικά, τα Continental EcoContact6 235/45-R20 που καλούνται να τιθασεύσουν τους τόσους ίππους και τα 2.188 κιλά του αμαξώματος. Η ρύθμιση δε των αναρτήσεων (γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) συνολικά είναι εξαιρετική, για ένα αυτοκίνητο με τόσα και τέτοια ειδικά χαρακτηριστικά.

Προφανώς, λοιπόν, και επιταχύνει καταιγιστικά μόλις καθίσεις στο τυπικής στήριξης κάθισμα του οδηγού (μην αναζητήσετε κουμπί έναυσης, φτάνει ότι καθίσατε στο τυπικής στήριξης κάθισμα!) και δίνει την εντύπωση ενός ρωμαλέου συνόλου με εξαιρετικό turn-in αν μπείτε πιεσμένοι σε μια στροφή. Παρ’ όλα αυτά, τόσο η συνολική ατμόσφαιρα, όσο και η θαυμάσια ποιότητα κύλισης κάνει τούτο το Volvo ένα πρώτης τάξεως ταχύ μεταφορικό μέσο και όχι έναν δολοφόνο χρονομέτρων. Μπορεί να κινηθεί τόσο γρήγορα όσο ένα οποιοδήποτε petrolhead GT (0-100 km/h σε 4,9 sec), αλλά δεν δημιουργήθηκε γι’ αυτό. Ούτε καν για ταχύτητες Autobahn (τελική, μόλις 180 km/h). Είναι άνετο όταν του ζητηθεί, ήσυχο (με σωστή αεροδυναμική, εκτός από τους εξωτερικούς καθρέπτες) και μπορεί να κάνει όλη τη… λάντζα της κάθε ημέρας για μια πολυάσχολη αστική οικογένεια με τρομερή ποιότητα και στιλ με την ησυχία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και, αν του ζητηθεί, τις ποιότητες ενός hot coupe.

Κι αυτά είναι χαρακτηριστικά που σε κερδίζουν σε τούτο το αυτοκίνητο. Αν κάτι ακόμη θα θέλαμε, αυτό είναι πιο ικανά φρένα σε επίπεδο αντοχής στην παρατεταμένη καταπόνηση, αλλά και πάλι, είπαμε, αυτό δεν είναι ένα Polestar.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO C40 Recharge AWD 408 PS 2022   TIMH €62.582   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ, Hλεκτροκινητήρας  ΚΑΥΣΙΜΟ Ηλεκτρικό

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 408  ΡΟΠΗ Nm/rpm 660

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, Μονής Σχέσης

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 4,9 sec, τελική 180 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 20,7 kw/100km, 0

VOLVO C40 Recharge AWD 408 PS 2022

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΜΑΞΩΜΑΤΟΣ, ΙΣΧΥΣ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΑΝΕΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΜΠΙΝΑΣ.

ΚΑΤΑ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑ ΠΙΣΩ, ΣΤΗΡΙΞΗ ΚΑΘΙΣΜΑΤΩΝ, ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.