2022 VW move up! 1.0 65PS Test Drive - Δοκιμάζουμε ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα πόλης


Οι καλές ιδέες δεν πεθαίνουν ποτέ. Αθόρυβα και αποτελεσματικά το VW up! συνεχίζει απτόητο την πορεία του, δέκα χρόνια μετά την κατάκτηση του τίτλου Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2012. To δοκιμάζουμε στη βασική έκδοση των 65 ίππων.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 25/3/2022

Το είδαμε απλό, χωρίς πολλά καλούδια, το δοκιμάσαμε ως GTI ως crossover, ως μοντέλο φυσικού αερίου και ως ηλεκτρικό. Το VW up! είναι πολύ καλό για να… κρεμάσει τα ελαστικά του και συνεχίζει απτόητο σε μια μάλιστα εποχή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν ποντάρουν πολλά στα αυτοκίνητα πόλης (ελάχιστα πλέον έχουν απομείνει σε ένα κάποτε κραταιό segment και από το οποίο πλέον έχουν αποχωρήσει τα αδελφάκια του Seat Mii και Skoda Citigo). Και τώρα, δοκιμάζουμε μια απλή έκδοση με έναν ατμοσφαιρικό, τρικύλινδρο κινητήρα 65 ίππων που δίνει περισσότερα από όσα μπορεί κανείς να φαντάζεται. Στο γαλάζιο χρώμα του, το κυβισμένο κουκούλι των 3,6 μέτρων δείχνει καλοφτιαγμένο με μια διακριτή ταυτότητα. Μεγάλες γυάλινες επιφάνειες για άριστη περιμετρική ορατότητα και άφθονος χώρος για τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες (τσεκαρισμένο!) μαζί με 251 λίτρα πορτμπαγκάζ, παρά το, φαινομενικά, μικρό μεταξόνιο των 2,41 μέτρων.

Αναφέροντας το εσωτερικό η είσοδος γίνεται εύκολα χάρη στο μεγάλο άνοιγμα των εμπρός και των πίσω θυρών και σε υποδέχεται ένα… Volkswagen εσωτερικό με σκληρά πλαστικά και με όλα τα βασικά που χρειάζεται ο οδηγός. Υπάρχουν βέβαια εργονομικές παραφωνίες (το βασικό ηχοσύστημα είναι ένα πισωγύρισμα, οι θήκες για ποτήρια ή μικροαντικείμενα ανεπαρκείς και τα πίσω παράθυρα ανοίγουν ως φινιστρίνια). Ευτυχώς έχουμε την εφαρμογή maps more που συνδέει το smartphone σας μέσω Bluetooth, με το σύστημα Infotainment "Composition Phone", για να μπορείτε να χρησιμοποιείτε λειτουργίες όπως την offline πλοήγηση αλλά και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας μέσω Navigation του smartphone και επίσης να έχετε ανά πάσα στιγμή πρόσβαση στον τηλεφωνικό κατάλογο ή στα μουσικά αρχεία του smartphone σας.

Υπάρχει επίσης στροφόμετρο και ενεργό σύστημα διατήρησης της πορείας στη λωρίδα, αλλά και hill assist  και EDTC. Το Engine Drag Torque Control (EDTC) είναι ένα σύστημα που εφαρμόζει πρόσθετη ροπή στους τροχούς όταν χρειάζεται για να τους διατηρήσει σε περιστροφή προκειμένου να αποτρέψει την ολίσθηση του αυτοκινήτου. Όταν o οδηγός αλλάζει γρήγορα ταχύτητα ή αφήνει το πόδι του από το γκάζι ξαφνικά, η πίεση του αέρα μέσα στον κινητήρα αλλάζει κάτι που προκαλεί αυτό που ξέρουμε ως «φρενάρισμα κινητήρα» φαινόμενο που επιβραδύνει το αυτοκίνητο. Εάν το αυτοκίνητο επιβραδύνει ξαφνικά, τότε οι τροχοί μπορεί να μπλοκάρουν.

Το σύστημα EDTC αισθάνεται ότι συμβαίνει αυτό και εφαρμόζει περισσότερη ροπή στους τροχούς προκειμένου να τους διατηρήσει σε περιστροφή και επομένως να διατηρηθεί η πρόσφυση. Κι αυτό με έναν κινητήρα απόδοσης μόλις 65 ίππων και ροπής στα 91 Nm σε ένα ατμοσφαιρικό όριο από 2.950 έως 3.150 rpm. Μη γελιέστε, ήδη από τις 1.500 rpm και μέχρι σχεδόν τις 6.000 rpm υπάρχει ροπή και ελαστικότητα να κινηθείτε στην καθημερινότητά σας χωρίς πολλές αλλαγές από το 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Βέβαια, αν είστε έμφορτοι, περισσότερες αλλαγές είναι επιβεβλημένες. Επίσης μην περιμένετε εξωτικές επιδόσεις (0-100 km/h σε 15,6 sec και τελική ταχύτητα στα 165 km/h).

Παρ’ όλα αυτά η καθημερινότητα με τούτο το up! έχει εγγυημένη υψηλή ποιότητα κύλισης. Εύρυθμη λειτουργία, χωρίς πολλούς κραδασμούς και κυρίως εξαιρετική ποιότητα κύλισης, σαν να οδηγείς μεγαλύτερο αυτοκίνητο, ειδικά όταν υπάρχουν λακκούβες και κακοτεχνίες στην άσφαλτο με τη βοήθεια των εξαιρετικών για τέτοιες δουλειές ελαστικών 175/55-R14 Continental ContiEcoContact 4. Η κατανάλωση υπό κανονικές συνθήκες καρφώνεται στα 5,9 L/100 km ενώ και η εκπομπή ρύπων στα 116 g CO2 επιτρέπει την ελεύθερη κυκλοφορία στον Δακτύλιο και τα προβλέπει μηδενικά τέλη. 

Αν θέλετε κάτι πιο γρήγορο, κάντε δημόσιο αίτημα στην Kosmocar να επαναφέρει το up! GTi των 95 turbo ίππων που κυκλοφορεί σε αρκετές χώρες της Ευρώπης με το ανάλογο αντίτιμο. Αλλιώς μπορείτε να αποκτήσετε ένα…μικρομέγαλο αυτοκίνητο που θα σας καλύψει εντός των τειχών και με κάποιες παραχωρήσεις και εκτός αυτών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLKSWAGEN up! move 1.0 65PS 2022   TIMH €13.550   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Ατμοσφαιρικός, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 48(65)/5.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 91/2.950-3.150

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 5 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 15,6 sec, τελική 163 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,1 L/100km, 115 g/km

VOLKSWAGEN up! move 1.0 65PS 2022

ΥΠΕΡ ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΤΙΜΗ.