Abarth Grande Punto Vs Peugeot 207 Rallye: Η άγρια φύση


ΛΥΣΣΑΣΜΕΝΑ ΛΙΟΝΤΑΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΛΗΤΗΡΙΩΔΕΙΣ ΣΚΟΡΠΙΟΙ ΠΑΡΕΛΑΥΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ. ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΑΜΕΙΛΙΚΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ;

  • 14/12/2008

Car and Driver

Λυσσασμένα λιοντάρια και δηλητηριώδεις σκορπιοί παρελαύνουν από το σημερινό ντοκιμαντέρ. Ποιος θα επικρατήσει στους αμείλικτους νόμους της φύσης;

Τελικά ακόμη και η αυτοκινητική ιστορία κάνει κύκλους. Γυρίστε λίγο πίσω στο χρόνο και θυμηθείτε τα αντίστοιχα άγρια θηρία, τα 106 Rallye και Punto GT, να κονταροχτυπιούνται στους δρόμους. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και σήμερα λοιπόν και υπεύθυνη γι’ αυτό είναι η Abarth του Λούκα ντε Μέο, η οποία δραστηριοποιείται εκ νέου και αυτόνομα σε τρία πεδία: την κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, τη δημιουργία των δυνατών μοντέλων της Fiat, τα οποία φέρουν πλέον ως σήμα το σκορπιό, και την εξέλιξη διαφόρων κιτ, τόσο σε αισθητικό όσο και σε μηχανικό επίπεδο. Όπως καταλαβαίνετε, η Fiat μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι αυτό και εκμεταλλεύεται άριστα το όπλο της που ακούει στο όνομα Abarth. Η Peugeot, από την άλλη, δεν προσπάθησε έτσι ώστε να αναβιώσει το φαινόμενο Rallye, το οποίο σημειωτέον δεν κυκλοφορούσε σε όλη την Ευρώπη. Η ελληνική αντιπροσωπεία είναι αυτή που επαναφέρει στο προσκήνιο το γνωστό λογότυπο Rallye, μέσω ενός 207 GT. Αυτό όμως ουδόλως μειώνει την αποτελεσματικότητα του 207 Rallye, το οποίο στέκεται και με το παραπάνω στο ύψος των περιστάσεων, χωρίς όμως να το δείχνει, όσο το Grande Punto. Για πάμε λοιπόν να δούμε πώς διεξάγονται οι σύγχρονες μάχες, από δυο αυτοκίνητα που οι πρόγονοί τους χτυπιούνταν σε κάθε ευκαιρία, δημιουργώντας φίλους και εχθρούς.

Στο πεδίο των Ιταλών...

...η νίκη είναι δύσκολη, αφού οι φινετσάτοι γείτονες δεν χάνουν ούτε μάχη, πόσο μάλλον τον πόλεμο. Το Abarth Grande Punto είναι αναμφίβολα ένα πολύ ωραίο αυτοκίνητο, με ωραίες, καθαρές και λιτές γραμμές και σχεδιαστικά άψογες λεπτομέρειες. Η γαρνιτούρα της Abarth είναι κομψή, όσο πρέπει διακριτική και sport, πετυχαίνοντας τελικά το στόχο της, που δεν είναι άλλος από το να κεντρίσει το ενδιαφέρον των πιο θερμόαιμων οδηγών. Και πώς να μην το κεντρίσει; Με ένα ωραίο λευκό χρώμα, δυνατούς προφυλακτήρες, μαύρα πλαίσια φώτων και μαύρο πλαστικό τελείωμα σε όλο το κάτω μέρος του αμαξώματος, φιμέ τζάμια, ασημόμαυρες ζάντες με κόκκινες δαγκάνες, ίδιου χρώματος καθρέφτες και ρίγες που τρέχουν χαμηλά και σε όλο το προφίλ, αναγράφοντας την ηρωική λέξη... Θέλετε κι άλλα; Σημειώστε τη μικρή αεροτομή με ένα τρίτο φως stop, το diffuser στον πίσω προφυλακτήρα, τη διπλή εξάτμιση, αλλά και δυο σκορπιούς δεξιά και αριστερά στο ύψος της μεσαίας κολόνας. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκεται και το σαλόνι του αυτοκινήτου, το οποίο καταφέρνει να είναι και κομψό με αυτή τη λευκή γυαλιστερή επιφάνεια στο κέντρο του ταμπλό, που φιλοξενεί άλλον ένα σκορπιό προς την πλευρά του συνοδηγού. Τα καθίσματα είναι εντυπωσιακά με το αλά κοτλέ υλικό τους και το μάτι σίγουρα θα σταθεί στις κόκκινες εξώραφες ραφές, στο τιμόνι, στα χερούλια των θυρών, στον επιλογέα και το χειρόφρενο. Τα αλουμινένια πεντάλ είναι εκεί για να θυμίζουν το χαρακτήρα της κατασκευής, όπως και ο αισθητικά αναβαθμισμένος πίνακας των οργάνων.

Σε ό,τι αφορά τώρα το 207 Rallye, όλοι μα όλοι συμφωνούν στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο ήθελε το κατιτίς του. Δεν στεκόμαστε στο σχεδιασμό, όπου κάποιος μπορεί είτε να συμφωνήσει είτε να διαφωνήσει, αλλά στη «σάλτσα» που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που φέρει το λογότυπο Rallye. Και δεν εννοούμε φτερούγες και άλλα ψαρωτικά, αλλά μια έντονη sport πινελιά, η οποία και θα τόνωνε το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το κοιτάς από εδώ, το κοιτάς από εκεί και αντιλαμβάνεσαι πως ένα λογότυπο και μια ζάντα δεν κάνουν τη διαφορά. Χρειάζονται κι άλλα στοιχεία για να έχεις μια συνολικά καλή sport εικόνα, τα οποία στην περίπτωση του 207 Rallye δεν υπάρχουν. Έτσι, με άλλο αέρα θα περάσει ένα Abarth Grande Punto κι άλλον ντόρο θα δημιουργήσει γύρω από την εικόνα και το όνομά του απ’ ό,τι ένα 207 Rallye. Βέβαια, στην περίπτωση του Punto υπάρχει μια ολόκληρη πολιτική που υποστηρίζει αυτό το εγχείρημα, ενώ στην περίπτωση του Rallye μόνο η ελληνική αντιπροσωπεία -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- αντιλήφθηκε το χρυσάφι που εμπεριέχει αυτή η λέξη, η οποία και δεν μπορούσε να υποστηρίξει ένα τεράστιο concept, όπως το αντίστοιχο της Abarth, με ξεχωριστά, αυτόνομα καταστήματα. Εν πάση περιπτώσει, έστω κι έτσι θα πρέπει να τονίσουμε ότι το 207 Rallye είναι ένα μικρό και καλλίγραμμο αυτοκίνητο με ωραίο αθλητικό παρουσιαστικό και νεανική διάθεση. Έχει το δικό του γνήσιο χαρακτήρα, ο οποίος τελικά βρίσκει πολλούς αποδέκτες.

Είναι δουλεμένα

Οι sport χαρακτήρες όμως δεν αποδεικνύονται από τα λογότυπα, αλλά από τις μηχανικές παρεμβάσεις, γιατί το αποτέλεσμα αυτών κάνει ένα αυτοκίνητο ποθητό ή όχι, αρεστό ή μη. Κι εδώ, δόξα την αυτοκίνηση, έχουμε να κάνουμε με δυο ψαγμένα αυτοκίνητα που δικαιολογούν τον όρο «sport», υπό το πρίσμα της εποχής μας. Το πλαίσιο του 207 Rallye δεν είναι πιο ενισχυμένο, ενώ στηρίζεται σε γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρύθμιση της ανάρτησης όμως είναι πιο σκληρή από ένα απλό 207, με σφιχτότερα ελατήρια και αμορτισέρ. Η αντιστρεπτική δοκός πίσω είναι κατά 12,5% πιο σκληρή, όπως και τα ελαστικά παρεμβύσματα, το τιμόνι διαθέτει άλλη σχέση υποβοήθησης και τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 283 χλστ. μπροστά και απλούς 249 χλστ. πίσω. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πεντατάχυτο, ωστόσο το λαμπρό γεγονός είναι ο turbo 1.600άρης κινητήρας με τους 150 ίππους και τα 240 Nm από τις 1.400 στροφές. Αυτός διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού, σύστημα Twin Scroll στον υπερσυμπιεστή, μεταβαλλόμενο χρονισμό βαλβίδων και η μέγιστη πίεση του turbo περιορίζεται στα 0,8 bar.

Από την άλλη μεριά, το Abarth Grande Punto ακολουθεί περίπου την ίδια συνταγή. Βασίζεται στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο και διαθέτει την ίδια ανάρτηση με τα απλά Punto, ωστόσο το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 10 χλστ., ενώ έχει πιο χοντρές αντιστρεπτικές ράβδους κατά 19 χλστ., με την εμπρός ανάρτηση είναι πιο σκληρή κατά 20%. Το σύστημα πέδησης είναι της Brembo, με διπίστονες δαγκάνες εμπρός, που επενεργούν σε δίσκους διαμέτρου 305 χλστ. εμπρός και 264 χλστ. πίσω. Κάτω από το καπό του Abarth υπάρχει ένας 16βάλβιδος 1.400άρης κινητήρας, ο οποίος, αν και δεν διαθέτει την αντίστοιχη τεχνολογία του κινητήρα του 207 Rallye, καταφέρνει να παρουσιάσει μια αρκετά ποιοτική λειτουργία. Για παράδειγμα, δεν διαθέτει άμεσο ψεκασμό, μεταβλητό χρονισμό και πολύπλοκο turbo. Αντίθετα, οι μηχανικοί αύξησαν την πίεση του turbo στα 0,9 bar και επαναπρογραμμάτισαν τον εγκέφαλο. Έτσι, η απόδοση έφτασε τους 155 ίππους και η ροπή τα 206 Nm στις 5.000 στροφές. Μάλιστα, χάρη στο κουμπί sport boost, που βρίσκεται στην κονσόλα, η μέγιστη πίεση αγγίζει τα 1,35 bar, ο κινητήρας αποκτά 230 Νm ροπής, τα οποία αποδίδονται στις 3.000 στροφές, και το τιμόνι αποκτά άλλη σχέση υποβοήθησης. Το κιβώτιο ταχυτήτων όμως στην περίπτωση του Abarth είναι εξατάχυτο.

Όταν ανάψουν τα πράσινα φώτα...

...το 207 Rallye θα πάρει κεφάλι, αφού θα βάλει σχετικά πιο εύκολα τη δύναμή του στο δρόμο. Σε αυτό βοηθιέται τόσο από το σφιχτό σε κλιμάκωση πεντάρι κιβώτιο ταχυτήτων, όσο και από τον πιο δυνατό τεχνολογικά κινητήρα, που καταφέρνει να βγάλει πιο νωρίς τη δύναμή του. Το Abarth όμως ακολουθεί κατά πόδας με σαφώς καλύτερο ήχο και τελικά του αρκεί ένα κόμπιασμα ή δισταγμός του Rallye για να ανατρέψει την κατάσταση. Βέβαια, η δύναμη στο αυτοκίνητο της Peugeot έρχεται πιο γραμμικά απ’ ό,τι στο αυτοκίνητο της Fiat, του οποίου το κενό στις χαμηλές στροφές είναι περισσότερο αισθητό. Η θέση οδήγησης, αν και σε φέρνει σχετικά ψηλά, είναι καλή και στα δυο αυτοκίνητα, ωστόσο ο διάκοσμος του Abarth σε συγκινεί περισσότερο. Πιο σκληρό είναι το Abarth, το οποίο περνά σχετικά καλά από τις ανωμαλίες, θα χτυπήσει όμως και θα φέρει περισσότερα «κοπανήματα» στην καμπίνα, μειώνοντας αισθητά τις κλίσεις στις στροφές. Το Rallye δείχνει και είναι λίγο πιο μαλακό, προσφέρει έτσι λίγο περισσότερη άνεση, ωστόσο πιεζόμενο θα πάρει μεγαλύτερες κλίσεις. Το τιμόνι του Rallye είναι ελαφρώς καλύτερο από το αντίστοιχο του Abarth, με το τελευταίο να βελτιώνεται πολύ με το πάτημα του κουμπιού sport. Ο επιλογέας του Rallye, είναι κατά τι καλύτερος από τον αντίστοιχο του Abarth, ο οποίος έχει και μεγάλες διαδρομές. Τι γίνεται όμως όταν ο δρόμος σφίξει; Ποιος θα συνεχίσει να ηγείται; Βασικά η ισορροπία είναι πολύ λεπτή και ο νικητής ανακηρύσσεται οριακά. Θεωρούμε πως το 207 Rallye θα βρίσκεται στην έξοδο της στροφής και το Abarth στην είσοδο, κι αυτό γιατί έστω και οριακά το 207 Rallye προσφέρει περισσότερη πρόσφυση, κάτι που είναι σε θέση να κάνει τη διαφορά. Αν, μάλιστα, το ESP έβγαινε εκτός και πάνω από τα 50 χλμ./ώρα, η ροή του αυτοκινήτου θα ήταν πολύ καλύτερη, γιατί τώρα στο παραμικρό γλίστρημα επεμβαίνει. Το Abarth είναι πιο σκληρό, ωστόσο η πρόσφυση θα χαθεί πιο εύκολα όταν πιεστεί πολύ. Χάρη μάλιστα στο καλό ESP, ο οδηγός μπορεί να παίξει, αρκεί να μην είναι άτσαλος και ασφαλώς να μην το παρακάνει. Έτσι, σε απόλυτους χρόνους ίσως και να είσαι πιο γρήγορος με ένα 207 Rallye, δεν θα το απολαύσεις όμως, όπως αν βρεθείς στα πηδάλια του Abarth, το οποίο σε βάζει ενεργά μέσα στο παιχνίδι.

Ποιος παίρνει τη σημαία;

207 Rallye και Grande Punto Abarth βρίσκονται πολύ κοντά σε φιλοσοφία, ωστόσο οι υπάρχουσες διαφορές κάνουν τη διαφορά. Σε ό,τι αφορά την εμφάνιση, το Grande Punto προηγείται του 207 Rallye με σημαντική διαφορά. Το Rallye όμως έχει καλύτερο κινητήρα και πιο ουδέτερη συμπεριφορά, τη στιγμή που το Abarth είναι πιο παιχνιδιάρικο. Σε αυτά υπολογίστε ότι η Peugeot κοστολογεί το αυτοκίνητό της στα 17.700 ευρώ, ενώ η Fiat στα 19.370 ευρώ με εξοπλισμό που θα δείτε στο σχετικό πίνακα.

TEXNIKA ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ABARTH GRANDE PUNTO Vs PEUGEOT 207 RALLYE

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ // 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ // 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ // ΕΜΠΡΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ // ΕΜΠΡΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.) // 1.368 // 1.598

ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW (PS)/Σ.Α.Λ.] // 114(155)/5.500 // 110(150)/5.800

ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.) // 230/3.000 // 240/1.400

ΚΙΒΩΤΙΟ // ΧειροκIνητο 6 σχέσεων // ΧειροκIνητο 5 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ // Γονατα MacPherson // Γονατα MacPherson

με ψαλιδια βασης, με ψαλιδια βασης, αντιστρεπτικη ραβδος αντιστρεπτικη ραβδος

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ // Ημιακαμπτος aξονας, // Ημιaκαμπτος aξονας, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ

YΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ // Ηλεκτρικh // Ηλεκτρομηχανικη

ΦΡΕΝΑ

(ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) // ΑΕΡ. ΔΙΣΚΟΙ/ ΔΙΣΚΟΙ // Αεριζ. Δισκοι/Δισκοι

EΛΑΣΤΙΚΑ

TΥΠΟΣ // Pirelli PZeroNero // Pirelli PZeroNero ΔΙΑΣΤΑΣΗ // 215/45-17 // 205/45-17

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΜXΠXΎ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) // 4.030x1.685x1.480 // 4.030x1.740x1.472

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ) // 275 // 270

ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) // 1.250 // 1.281

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ) // 208 // 210

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (ΔΕΥΤ.)

0-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 5,9 // 6,3

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 8,6 // 8,8

0-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 12,2 // 12,3

0-400 ΜΕΤΡΑ // 16,3 // 16,4

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (ΔΕΥΤ.)

MΕ 3η

50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 3,3 // 3,5

MΕ 4η

70-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 5,1 // 5,1

MΕ 5η

80-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,2 // 9,5

MΕ 6η

90-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 8,2 // -

ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (ΜΕΤΡΑ)

50-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 9,2 // 10,1

90-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 30,4 // 32,0

120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ // 53,8 // 57,9

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)

ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ/ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΗ // 12,5/7,5 // 11,5/7,0

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ) // 45 // 50

ΘΟΡΥΒΟΣ (DBA)

ΜΕ 50 ΧΛΜ./ΩΡΑ (3η) // 62 // 61

ΜΕ 90 ΧΛΜ./ΩΡΑ (4η) // 67 // 66

ΜΕ 120 ΧΛΜ./ΩΡΑ (5η) // 70 // 69

ΤΙΜΗ ΑΥΤΟΚ. ΔΟΚΙΜΗΣ // €19.370 // €17.700

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ // €18.400 // €17.700

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

ABARTH GRANDE PUNTO: ABS ΜΕ EBD, ESP, 6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ, ΠΡΟΒΟΛΕΙΣ ΟΜΙΧΛΗΣ, ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ 17 ΙΝΤΣΩΝ, ΠΙΣΩ ΑΕΡΟΤΟΜΗ, ΠΛΕΥΡΙΚΑ ΜΑΡΣΠΙΕ, ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΔΑΓΚΑΝΕΣ ΦΡΕΝΩΝ, ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΔΙΖΩΝΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ, 2 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ, ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ, ΔΕΡΜΑΤΙΝΟ ΤΙΜΟΝΙ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΑΣ, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕ CD, mp3, ΕΝΕΡΓΟ subwoofer ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ, ΣΥΣΤΗΜΑ bluetooth ΜΕ ΘΥΡΑ USB.

PEUGEOT 207 RALLYE: ABS, ASR, ESP, 6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΙ, ΖΑΝΤΕΣ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ 17 ΙΝΤΣΩΝ, ΑΥΤΟΜΑΤΟΣ ΔΙΖΩΝΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ, ΗΧΟΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕ CD ΚΑΙ mp3, 2 ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΠΑΡΑΘΥΡΑ, ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΘΕΡΜΑΙΝΟΜΕΝΟΙ ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ.

ΘΑ ΑΓΟΡΑΖΑ ΤΟ...

...RALLYE ΜΕ ΤΗΝ ΟΨΗ ΤΟΥ ABARTH GRANDE PUNTO. Β.Φ.

...RALLYE ΓΙΑΤΙ ΕΧΕΙ ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΟΥΡΑΖΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ. Β.Π.