Απαγορευμένος καρπός: Οδηγούμε το νέο Hyundai Elantra των 204 ίππων


Με κινητήρα μέγιστης ισχύος 204 PS, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων ως στάνταρ και με βασική τιμή που ξεκινά από τα 25.095 δολάρια (σημ.: στις ΗΠΑ), το καινούργιο Hyundai Elantra Ν Line είναι ένα συναρπαστικό σπορτίβ όχημα στην κατηγορία του.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: SCOTT OLDHAM (CAR AND DRIVER ΗΠΑ), ΑΠΟΔΟΣΗ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 16/12/2020

Υποψιαζόμαστε ότι τα στελέχη του Τμήματος Προγραμματισμού της Hyundai ενθουσιάστηκαν όταν έμαθαν πως η Honda ανακοίνωσε ότι δεν θα υπάρξει νέο Civic Si για το 2021 (σημ.: είναι μια πιο σπορτίβ έκδοση του Civic στην αγορά αυτοκινήτου των ΗΠΑ, με κινητήρα μέγιστης ισχύος 204 PS). To αυτοκίνητο που είχαν ως πρότυπο στην κορεατική εταιρεία όταν εξέλισσαν το νέο Elantra Ν Line, δεν θα εμφανιστεί στο ρινγκ «για τον αγώνα». Από τη Honda δηλώνουν ότι αυτό θα γίνει κάποια στιγμή αργότερα. Ως τότε, όμως, η Hyundai έχει όλο το πεδίο δικό της για να αδράξει την ευκαιρία με την πρώτη πιο σπορ εκδοχή του νέου μοντέλου της στην κατηγορία των compact sedan (σημ.: όπως ονομάζεται στις ΗΠΑ η μεσαία κατηγορία αυτοκινήτων).

Δεν πρέπει να συγχέουμε το Elantra Ν Line με το Elantra N των 280 PS, το οποίο έχουμε οδηγήσει ήδη ως πρωτότυπο. Το τελευταίο θα ανταγωνίζεται το Civic Type R. To Elantra Ν Line διαθέτει τον τετρακύλινδρο 1.6 T-GDI κινητήρα 1,6 λίτρων που αποδίδει 204 PS/6.000 rpm και ο οποίος αυξάνει πρόθυμα τις στροφές ανά λεπτό ως τις 6.500, όπου είναι ο «κόφτης» του. Δεν είναι μόνο ο ζήλος με τον οποίον το πράττει, είναι και ο ήχος που εκπέμπει. Ωστόσο, το σημαντικότερο είναι η μέγιστη ροπή των 240 Nm η οποία αποδίδεται από τις 1.500 rpm και παραμένει έντονη έως τις 4.000 rpm.

Για το κιβώτιο ταχυτήτων

Το καινούργιο Hyundai Elantra Ν Line διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων στη βασική έκδοσή του. Η επιτάχυνση είναι ζωηρή και υπάρχει μια υποψία σπιναρίσματος (σημ.: στους εμπρός τροχούς) ακόμη και με τη δεύτερη ταχύτητα στο κιβώτιο, ιδίως σε σχετικά κλειστές στροφές. Η κλιμάκωση των τριών πρώτων σχέσεων είναι «κοντή» και σχετικά «πυκνή», κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την πολύ καλή απόκριση εντός πόλης. Ωστόσο, με τη δεύτερη σχέση, η ταχύτητα του οχήματος φτάνει 55 μ.α.ώ στον «κόφτη» (σημ.: 88 km/h), κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να αλλάξεις σε τρίτη σχέση για να επιτύχεις χρόνο για τη διαδικασία επιτάχυνσης 0-60 μ.α.ώ (σημ.: 0-97 km/h). Αυτό κοστίζει κάποια δέκατα παραπάνω σε χρόνο. 

Το αυτοκίνητο διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, επίσης «κοντό» σε κλιμάκωση, το οποίο διατίθεται στον προαιρετικό εξοπλισμό και κοστίζει 1.100 δολάρια επιπλέον (περίπου 900 ευρώ, στις ΗΠΑ). Στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο που οδηγήσαμε, τόσο ο συμπλέκτης όσο και ο μοχλός ταχυτήτων είναι ελαφρείς και ο δεύτερος είναι καλός σε αίσθηση. Επίσης, τα πεντάλ είναι σωστά τοποθετημένα και σχετικά κοντά μεταξύ τους, κάτι που διευκολύνει την τεχνική «μύτη-τακούνι». Δυστυχώς, σε αυτή την έκδοσή του, ο 1.6 T-GDI, στιγμιαία διατηρεί σχετικά ψηλά τις rpm του κινητήρα όταν ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το δεξί πεντάλ, κάτι που ίσως δυσκολέψει στην ομαλή αλλαγή σχέσεων κατά την κίνηση στην πόλη. 

«Πόσο ζυγίζει»;

Το καινούργιο Hyundai Elantra βασίζεται στην τρίτη γενιά της πλατφόρμας «Kappa», την «Κ3» όπως την ονομάζουν στην κορεατική εταιρεία. Αυτή είναι σύγχρονη και έχει μειωμένο βάρος συγκριτικά με πριν, κάτι που σημαίνει ότι το νέο Elantra Ν Line ζυγίζει σχεδόν το ίδιο τόσο στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο όσο και σε αυτή με το αυτόματο. (Σημ.: 1.340 kg στην πρώτη περίπτωση και 1.370 kg στη δεύτερη). Αυτό σημαίνει ότι είναι περίπου 90 kg πιο ελαφρύ από το παρόμοιων διαστάσεων, αλλά ισχυρότερο, Volkswagen Jetta GLI. (Σημ.: πρόκειται για την έκδοση του Jetta με τον 2.0 TSI των 231 PS που διατίθεται στις ΗΠΑ). Ουσιαστικά, αυτό είναι τώρα ο φυσικός ανταγωνιστής του Elantra Ν Line.

Μορφή και εξοπλισμός

Η σχεδιαστική ομάδα της Hyundai πήρε σημαντικά μεγαλύτερο ρίσκο απ’ ό,τι αυτή της VW. To καινούργιο Elantra είναι πιο ενδιαφέρον, με την έντονα κεκλιμένη οροφή του αμαξώματος, το «αιχμηρό» πίσω μέρος και τα πολλά «ατίθασα» οπτικά στοιχεία που διαθέτει, κυρίως στο εμπρός μέρος του. Όμως, ενώ η φαντασία ήταν μεγάλη για τη σχεδίαση, δεν συμβαίνει το ίδιο όταν πρόκειται γι’ αυτή που αφορά στον εξοπλισμό της έκδοσης N Line. Πάντως, αυτός είναι πλούσιος και περιλαμβάνει μαύρα καλύμματα στους εξωτερικούς καθρέφτες, μαύρη γρίλια που το κάνει να δείχνει πιο επιθετικό και μαύρα προστατευτικά στο πλάι. Επίσης, περιλαμβάνει μικρή αεροτομή πίσω, χρωμιωμένες απολήξεις στη διπλή εξάτμιση και πίσω προφυλακτήρα με διαμόρφωση που παραπέμπει σε αεροδυναμικό διαχύτη.

Για την οδική συμπεριφορά του

Γνωρίζοντας τις αλλαγές που έχουν γίνει από τη Hyundai στο νέο Elantra προετοιμαστήκαμε για μία ακόμη συγκρατημένη εμπειρία οδήγησης. Όμως, η οδική συμπεριφορά της έκδοσης N Line του μοντέλου είναι ευχάριστη και ακριβής, ενώ το πλαίσιο είναι πολύ καλό. Η αίσθηση του τιμονιού είναι καλή, η απόκρισή του συστήματος διεύθυνσης άμεση και η πληροφόρηση που παίρνει ο οδηγός από τους εμπρός τροχούς πολύ καλή. Ακόμη και όταν ο οδηγός πιέζει έντονα, το Elantra N Line διατηρεί την πορεία του και έχει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης στις στροφές. Αν και δεν διαθέτει την ισχύ ή τη σφοδρότητα του Elantra N, είναι ευχάριστο στην οδήγηση και θα είναι ικανό να σταθεί αντάξια σε μια κόντρα με το Honda Civic Si ενός φίλου σου, σε φιδωτό δρόμο.

Η τιμή πώλησης του νέου Hyundai Elantra N Line ξεκινά από τα 25.095 δολάρια (σημ.: περίπου 20.600 ευρώ, στις ΗΠΑ), γεγονός που το κάνει απαράμιλλο αναφορικά με την αναλογία ποιότητας/τιμή. Συγκριτικά, το Volkswagen Jetta GLI είναι περισσότερο από 2.000 δολάρια πιο ακριβό (σημ.: περίπου 1.640 ευρώ, στις ΗΠΑ). Όμως το VW, το οποίο εντάχθηκε για δεύτερο συνεχόμενο χρόνο στη λίστα του Car and Driver με τα «10 Καλύτερα Αυτοκίνητα της Χρονιάς», ίσως είναι ταχύτερο σε επιδόσεις από το Hyundai. Την απάντηση θα την ξέρουμε όταν θα μετρήσουμε τις επιδόσεις του στην πίστα μας. Όμως, όπως και να ’χει, η κορεατική εταιρεία έχει ξεκάθαρη πρόθεση να κάνει το Elantra N Line ένα από τα πιο αξιόλογα μοντέλα στη κατηγορία του.