ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ: Οδηγούμε το νέο Ford Fiesta Active


Η Ford με το Fiesta Active αναζητά μια εναλλακτική πρόταση στην κυριαρχία των compact SUV. Και όπως φαίνεται  έχει να προτείνει μία πολύ εξυπνη ιδέα.
 

  • 24/5/2018

Με τα SUV να κυριαρχούν απ' άκρη εις άκρη της αγοράς αυτοκινήτου, συμπιέζοντας κατηγορίες και αλλάζοντας δεδομένα δεκαετιών (στη Ford, ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πουλά στην Ευρώπη είναι πλέον SUV), είναι προφανές ότι όλες οι εταιρίες ψάχνουν τρόπους να παραμείνουν μέσα στο παιχνίδι. Και με τα compact SUV να παίρνουν και αυτά με εκρηκτικό ρυθμό το πάνω χέρι απέναντι στα super mini, η Ford έκρινε σκόπιμο να στηρίξει το Fiesta προσθέτοντας μερικούς πόντους σε ύψος και κάμποση "περιπετειώδη" αισθητική στο αμάξωμα. 

Το Fiesta Active είναι το πρώτο μιας γενιάς Active μοντέλων της εταιρίας (θα ακολουθήσουν και τα Κa+ και το νέο Focus) και αποτελεί μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για ένα μικρό αυτοκίνητο με αυξημένες δυνατότητες για κίνηση σε δύσκολους δρόμους, χωρίς από την άλλη να μπλέκει στα πόδια του Ecoboost που έχει σαφώς πιο ξεκάθαρο χαρακτήρα και σαφέστερο εμπορικό positioning.

Τι είναι λοιπόν το Fiesta Active; Οι βιαστικοί θα πουν ότι πρόκειται για ένα Fiesta που έχει πάρει 18 χιλιοστά μπόι και χάρη στους μεγάλους τροχούς έχει αυξημένο και ελάχιστα (κατά 1 χιλιοστό) τα μετατρόχιά του. Στην Ford όμως αποφάσισαν ότι αυτό δεν θα ήταν αρκετό, καθώς πέραν όλων των άλλων, ήθελαν να διατηρήσουν -στο μέτρο του δυνατού- αμετάβλητο ένα βασικό χαρακτηριστικό του Fiesta, την οδική του συμπεριφορά.

Έτσι έχουν αλλάξει όλο το σετάρισμα της ανάρτησης με ελαφρά τροποποιημένη γεωμετρία εμπρός και διαφορετικά ελατήρια και αμορτισέρ (τα οποία διαθέτουν υδραυλικά stops για καλύτερη απόσβεση σε δρόμους με ανωμαλίες), σε μία προσπάθεια να κοντρολάρουν καλύτερα τις κινήσεις του αμαξώματος που λόγω του αυξημένου ύψους είναι προφανώς και πιο έντονες. Η ηλεκτρική κρεμαγέρα έχει διαφορετική ρύθμιση ενώ και το ESC έχει υποστεί αλλαγές στο software ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί σε πιο σύνθετες συνθήκες κίνησης.

Ένα ακόμα στοιχείο που διαφοροποιεί το Active από την υπόλοιπη γκάμα είναι τα τρία προγράμματα οδήγησης, το Normal για καθημερινή οδήγηση, το Eco -το οποίο διατίθεται μόνο με το μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο- για οικονομική οδήγηση, και το Slippery το οποίο ρυθμίζει την απόκριση του ESC και του Traction Control ώστε να λειτουργεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

 

Όμορφο και λειτουργικό

Σε ότι αφορά την εμφάνιση, η Ford ακολουθεί την τυπική πρακτική για αυτή την μικρή υποκατηγορία. Η οποία συνίσταται στην ενσωμάτωση κάποιων μαύρων πλαστικών που διατρέχουν το αμάξωμα από εμπρός έως πίσω, στην προσθήκη προστατευτικών επιφανειών κάτω από το εμπρός και το πίσω τμήμα, καθώς και στην αλλαγή μερικών στοιχείων όπως οι προφυλακτήρες (κυρίως πίσω) ή τα φώτα ομίχλης. Νέες για το συγκεκριμένο μοντέλο είναι και οι πολύ όμορφες μαύρες ζάντες 17 ιντσών, που προσθέτουν έξτρα πόντους στην συνολική παρουσία του μοντέλου.

Το τελικό αποτέλεσμα σε συνδυασμό με το αυξημένο ύψος και της μπάρες στην οροφή κολακεύουν ιδιαίτερα το Fiesta, που ως Active πλέον δείχνει σαφώς πιο νεανικό και μοντέρνο. Σε συνδυασμό με τους ζωντανούς χρωματισμούς και την διχρωμία αμαξώματος-οροφής σε κάποιες εκδόσεις, στην πράξη μιλάμε για ένα αισθητά διαφορετικό Fiesta, που σίγουρα θα αρέσει σε πολλούς, ιδίως στα καινούργια του χρώματα.

Αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση στο σαλόνι, με αρκετό πρόσθετο "χρώμα" σε σχέση με τα απλά Fiesta και μπόλικα unique στοιχεία που να δικαιολογούν τον χαρακτήρα του μοντέλου. Τα σπορ καθίσματα έχουν χρωματικά μοτίβα από την αντίστοιχη απόχρωση του αμαξώματος, κάτι που συμβαίνει και με αρκετά στοιχεία στον διάκοσμο, υπάρχει δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων, ενώ πολλά από τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι είτε αδιάβροχα είτε δοκιμασμένα ώστε να αντέχουν στην σκληρή χρήση ενός πιο active lifestyle.

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα συστήματα που εμφανίζονται και στο "κανονικό" Fiesta (Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection, Traffic Sing Recognition, Auto High Beam, Αdaptive Cruise Control, BLIS, Cross Traffic Alert, Lane Keeping Aid, Forward Collision Warning κ.α.). Ιδιαίτερα εξελιγμένο είναι και το σύστημα multimedia, ιδίως στην κορυφαία του έκδοση με την 8άρα οθόνη αφής και τις μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης. Υπάρχει επίσης και για όσους το επιλέξουν ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα της B&O με δέκα ηχεία (μεταξύ των οποίων και ένα subwoofer) και συνολική ισχύ 675 Watt.

 

Πρώτες εντυπώσεις


Σε ότι αφορά τα μηχανικά μέρη, και δη τους κινητήρες, υπάρχουν 3επιλογές του 1.0 Ecoboost με  100, 125 και 140 ίππους που συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο εξατάχυτο, είτε (στις κορυφαίες εκδόσεις) με αυτόματο έξι σχέσεων κιβώτιο. Υπάρχουν επίσης και δύο επιλογές με τον diesel 1.5 ΤDCi, με απόδοση στους 85 και 120 ίππους.

Στην σύντομη επαφή μας στην πανέμορφη διαδρομή στα βουνά πάνω από τη Νίκαια, είχαμε στην διάθεσή μας την έκδοση με τον Ecoboost των 140 ίππων, με το χειροκίνητο κιβώτιο. Οι πρώτες εντυπώσεις μας είναι κάτι παραπάνω από θετικές, καθώς η αύξηση του ύψους από το έδαφος δεν έχει αλλάξει τον γενικότερο οδηγικό χαρακτήρα του μοντέλου, με μια ελαφριά αύξηση των κλίσεων στις στροφές να είναι μέσα στα πλαίσια του αναμενόμενου (και καθόλοου ενοχλητικού).

Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για ένα γνήσιο μέλος την οικογένειας των Fiesta, το οποίο διατηρεί τις βασικές αξίες του μοντέλου, όπως είναι η ακρίβεια στις αντιδράσεις, το εξαιρετικό ζύγισμα σε κάθε είδους στροφή, την πολύ καλή ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο, και γενικά έναν χαρακτήρα που είναι ο πιο συμμετοχικός από όλα τα super mini της αγοράς.

Από εκεί και πέρα η μεγαλύτερη διαφοροποίηση εντοπίζεται στον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης η οποία περνά με μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση πάνω από τις ανωμαλίες των δρόμων (έχουν και οι Γάλλοι τέτοιες...) ενώ όταν χρειάστηκε να δοκιμάσουμε και τις εκτός δρόμου δυνατότητές του, η μεγαλύτερη απόσταση αλλά και η συμπαγής αίσθηση από ανάρτηση και πλαίσιο, προσέφεραν το ζητούμενο light περιπετειώδες στιλ που επιδιώκει η Ford. Τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά ήταν το αναμενόμενο "φρένο" για οτιδήποτε παραπάνω από έναν βατό χωματόδρομο, όμως ακόμα και έτσι, το Active είναι σαφώς πιο ικανό να καλύψει μία μεγαλύτερη γκάμα αναγκών από το απλό Fiesta.

Συμπερασματικά, το Fiesta Active δεν είναι σε καμία περίπτωση μία εναλλακτική του Ecosport ούτε βέβαια κάποιο off road εργαλείο για δύσκολες αποστολές. Στην πράξη απευθύνεται σε ένα λίγο πιο ψαγμένο κοινό, που θέλει την ευκολία ενός supermini, μπορεί να συμβιώσει με τα μειονεκτήματά του (όπως πρακτικότητα και χώροι σε σχέση με ένα compact SUV), και αναζητά κάτι διαφορετικό για να καλύψει μία πληθώρα αναγκών, από αυτοκίνητο πόλης έως εκδρομικό εργαλείο μιας μικρής οικογένειας.

Η επιτυχία του είναι ότι κρατά σε μεγάλο βαθμό τον κορυφαίο οδηγικό χαρακτήρα του “απλού” Fiesta, με τις ελάχιστες δυνατές παραχωρήσεις, και έχοντας κατά νου ένα πιο freestyle κοινό που δεν θέλει τον όγκο ενός SUV αλλά προτιμά κάτι πιο διακριτικό αλλά εξίσου στιλάτο και επίκαιρο. Η ιδέα είναι τελικά πολύ έξυπνη, η εκτέλεση ακόμα καλύτερη και μένει στην τελική τιμή αλλά και στις προτεραιότητες κάθε καταναλωτή για το αν θα επιλέξει αυτή την εναλλακτική οδό. Σε κάθε περίπτωση πάντως πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, που σίγουρα έχει τα φόντα να αποτελέσει κάτι περισσότερο από μία εναλλακτική πρόταση για λίγους. 

Οι τιμές του στην χώρα μας ξεκινούν από τα 17.244 ευρώ, με 8 χρόνια εγγύηση και νέα χρηματοδοτικά προγράμμαα της Ford Credit με επιτόκιο από 2,99%. Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον τιμοκατάλογο και τις εκδόσεις, διαβάστε εδώ